בית הספר חיוואר
בית הספר חיוואר

ועד ההורים בחיוואר מתכנן להשבית את הלימודים

בוועד ההורים של בית הספר חיוואר טוענים כי מכיוון שעיריית חיפה לא העבירה תקציב לשיפוץ המבנה המוזנח של בית הספר, בכוונתם להשבית את הלימודים בו. עוד טוענים ההורים כי העירייה אישרה לשתי כיתות חינוך מיוחד ללמוד במבנה לשימור הצמוד לחיוואר, אך זה לא אושר מעולם על ידי משרד החינוך

פורסם בתאריך: 12.9.22 14:09

ועד ההורים של בית הספר חיוואר מתכוון להשבית את הלימודים בקרוב מכיוון שלטענתו, עיריית חיפה לא העבירה תקציב שיפוצים לבית הספר.

מבנה בית הספר הוא ישן ומוזנח, ויש בו ליקויים רבים. עתירה בעניינו של חיוואר אף הגיעה לבית המשפט המחוזי ולוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת שדנה בהזנחה, אך העירייה לא טרחה לשלוח נציג מטעמה לדיון. בוועד ההורים משוכנעים שהעירייה מעוניינת לסגור את חיוואר ומנהלת מלחמת התשה נגד ההורים כדי שהם לא ירשמו יותר את ילדיהם לבית הספר. לדבריהם, למרות שעברו שבועיים מפתיחת שנת הלימודים, התקציב המיועד לשיפוצים לא עבר.

יו"ר ועד ההורים בחיוואר ריצ'ארד כראם: "אם תוך פרק זמן קצר בית הספר לא יתוקצב, נשבית את הלימודים. אין לנו ברירה אחרת. אפילו השירותים בבית הספר לא עומדים בתקן כי הם שבורים והילדים צריכים להתאפק".

לפני שבוע העביר חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה (החזית החיפאית – חד"ש) לכראם התכתבות שלו עם העירייה. "מעיון בסדר היום של ועדת הכספים שנקבעה ל-12 בספטמבר עולה כי בקשת מינהל החינוך לתקציב בסך של 270,000 שקל לשיפוץ השירותים בבית הספר חיוואר אינה בסדר היום, למרות שהבקשה הועברה בזמן".

 

 

אם לא די בכך, אומר כראם, העירייה אישרה לשתי כיתות חינוך מיוחד מחיוואר ללמוד במבנה לשימור הצמוד לבית הספר, אך זה לא אושר מעולם על ידי משרד החינוך. כראם הוסיף כי בשל היעדר האישור "אם יקרה לילדים שם משהו, הם לא מבוטחים". בהודעה ששלח כראם לראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק הוא כתב: "שתי כיתות לחינוך מיוחד שנמצאות בבניין הצמוד הן באחריותך ובאחריותה של עיריית חיפה כי הבניין לא מוכר ולא מאושר על ידי משרד החינוך".

כראם: ״אני מתעקש להבין את המניעים של העירייה שלא מעבירה תקציב לבית הספר. התקציב מיועד לשיפוץ השירותים, הפרוזדורים ודברים נוספים בכיתות. אפילו המזגנים מקולקלים כי אין לבית הספר כסף לתקן אותם, והילדים יושבים בכיתות בחום הכבד ובלחות הגבוהה שמשפיעים על יכולת הריכוז שלהם. בתחילת החודש התקשרו אלי פאחר ביאדסי, המועמד דאז לתפקיד מנכ"ל העירייה, ובכירים במערכת החינוך העירונית וביקשו ממני לא להשבית את בית הספר כי הם יעבירו חיוואר תקציב עד 5 בספטמבר, אבל עד היום לא עבר כלום. האם העירייה רוצה לסגור את בית הספר?".

לדבריו, "לפני ארבעה חודשים נפגשנו עם בכירה במשרד החינוך בירושלים לגבי העברת התקציב לשיפוץ המבנה ולהתאמתו לקליטת תלמידים. הבטיחו שיחזרו אלי תוך שבוע, ומאז לא שמענו כלום. אם הם יאשרו תקציב לבניין, הוא ישופץ ויותאם לקליטת תלמידים. למרות שהעירייה ומשרד החינוך הכירו בצורך להגדיל את בית הספר, כבר ארבעה חודשים שאני לא מצליח לקבל לתשובות כלשהן, לא ממשרד החינוך בירושלים ולא מעיריית חיפה. יש שם אטימות מוחלטת, הם לא מסייעים לנו כלל".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "כמו כל בתי הספר בעיר, גם בית הספר חיוואר קיבל תקציב שנתי שוטף מהעירייה לפי מפתח התקצוב המקובל ובלוחות הזמנים הקבועים. כל מתחם בית הספר אושר על ידי ממוני הבטיחות של משרד החינוך ועיריית חיפה. ללא כל קשר, תלמידי העיר כולם, ובכלל זה גם תלמידי חיוואר, מבוטחים בביטוח תאונות אישיות".

ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר