בית הספר זכרון יוסף (צילום: ירון צור לביא)
בית הספר זכרון יוסף (צילום: ירון צור לביא)

טענות חמורות נגד מנהלת בית הספר זכרון יוסף

הורים פנו למשרד החינוך במסמך מפורט המאשים את המנהלת במעשים כמו הוצאת ניירות הטואלט מהשירותים כעונש: "מדובר בילדים בגילאי 6 ומעלה שחוו לחץ, מבוכה ובלבול סביב הצורך להתפנות"

פורסם בתאריך: 28.6.17 12:10

טענות קשות של הורים לתלמידים בבית הספר אחוזה – זכרון יוסף נגד המנהלת גילה דור הובילו אותם לשלוח מכתב חריף ומפורט למנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל, שבו הם דורשים להחליפה לאלתר ומאיימים שאם היא לא תוחלף הם יפעלו למנוע את פתיחת שנת הלימודים הבאה.

במשך יותר משנה מנהלים הורים מאבק נגד המנהלת, שנכנסה לתפקידה בתחילת שנת הלימודים הקודמת. בין השאר הם מציינים יחס בלתי אנושי וחריג שלה כלפי התלמידים, כולל ענישה קולקטיבית, ואוזלת יד ביחס לבעיות שבסמכות טיפולה, ובהן אלימות קשה.

אחת מההאשמות החמורות של ההורים נוגעת לפרשה שהתפתחה בעקבות סתימה בשירותים אשר נגרמה לכאורה במעשה ונדליזם. "הנהלת בית הספר קבעה כי לא יהיה נייר טואלט בשירותי בית הספר", כתבו ההורים, "יש לציין כי מדובר בילדים בגילאי 6 ומעלה שחוו לחץ רב, מבוכה ובלבול סביב הצורך הטבעי להתפנות". ההורים מציינים כי מדובר בהפרה של תקנות מפורשות האוסרות על עונשים משפילים ועל ענישה בעלת אופי גופני.

בנספח של מכתבם מביאים ההורים מכתב של אם "המגוללת מקרה שנמשך על פני חודשים ארוכים של ילד שנעל את חבריו בתאי שירותים – אירוע שדווח על ידי האם ולמיטב ידיעתנו לא טופל ולא דווח על פי החוק ואף הוחמר. זאת ועוד, המנהלת טענה שלמעשה הילד המתלונן מטשטש בין דמיון למציאות ודרוש טיפול".

אחת מהבעיות הבולטות שמייחסים ההורים לדור היא התמודדות לקויה עם אלימות בבית הספר. לטענתם, מקרי אלימות לא מטופלים ביעילות: "אין מורות תורניות בחצר בזמן ההפסקות, מה שמאפשר אלימות והסלמה של אירועים ללא שליטה וללא הגנה. התלמידים דיווחו שהם חוששים לצאת להפסקות בעקבות אירועי האלימות".

ההורים כתבו להראל: "פנייתנו זו אליך נעשית מתוך מצוקה אמיתית, לאחר שנואשנו מהדרכים האחרות שבהן הלכנו עד כה. לא ניתן עוד להמשיך בדרך זו. לאחר שנתיים של מאמצים, צר לנו לומר אך החוויה בבית הספר, הן של ההורים, הן של התלמידים והן של מורים בצוות, היא שלילית וכואבת. הבעיה המרכזית היא אופן התנהלותה של המנהלת בניהול משברים, בהתנהלות שוטפת, בשקיפות, בהסתרת מידע, בסילוף העובדות ובאי טיפול בבעיות אלימות".

הורים רבים כבר רשמו את ילדיהם לבתי ספר אחרים לשנת הלימודים הבאה, ואחרים ממתינים לראות איך יפעל משרד החינוך בנושא לפני שיחליטו גם הם אם לעזוב את בית הספר. במכתב הם מציינים שבשנה שעברה עזבו את בית הספר שמונה ילדים בני כיתה אחת בגלל משבר האמון. לדבריהם, כ-30 הורים הגישו השנה בקשות לעבור לבתי ספר אחרים, והורים אחרים נמנעו להכניס את ילדיהם לכיתה א' בבית הספר. הם מציינים גם עזיבה של שמונה מורים מצוות בית הספר בנסיבות שלדעתם קשורות ליחסה של דור.

אם לילד בבית הספר שנרשם לריאלי: "אם המנהלת הזו תמשיך השנה הילד שלי לא יהיה שם יותר. עשיתי את הצעד הזה בלית ברירה כי אי אפשר להמשיך ככה. זה לא טוב למורים וזה משליך על הילדים. בבית הספר שלנו אין בעל בית, אין יד מכוונת, יש כאוס ואיש הישר בעיניו יעשה. הילדים פשוט נמצאים לבד בלי השגחה".

אם נוספת לילדה בבית הספר: "כמו הורים אחרים גם אני שוקלת לא לשלוח את הילדה שלי לבית הספר ב-1 בספטמבר. אני נמצאת בדילמה קשה. בית הספר יקר ללבי ואני מתקשה לחשוב שאוציא אותה משם, אבל אני גם לא מסוגלת לסבול את המחשבה שהיא תישאר שם במצב הנוכחי".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הגורמים המקצועיים במשרדנו והרשות המקומית מלווים את הנהלת בית הספר במטרה לסייע בסוגיות שהועלו על ידי כמה הורים, המייצגים עצמם ולא את כלל ההורים. הטענות שעלו בפנייה נבדקו לעומק על ידי הגורמים הרלוונטיים המקצועיים במשרדנו ואף התקיימה ישיבה עם ההורים שבה ניתנו תשובות לכלל הטענות, ולא כך הם פני הדברים. נדגיש כי הורים רבים מביעים שביעות רצון מבית הספר והתנהלותו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ללא שם

    מכירה אותה מבית ספר הקודם -זבולון . הייתה נוראית גם לצוות וגם לילדים

  2. רונית

    היא הייתה המחנכת שלי בכתה ה׳. משום מה עזבה לאחר שנה אחת בלבד. אגב, זו הייתה השנה הנוראית ביותר בביה"ס היסודי, מבחינתי.
    עברו 25 שנה, ונראה, לפחות על סמך הסיפור הזה, שכלום לא השתנה.

  3. ללא שם

    אני טוענ/ת קשות שיהיה מותר לבוא לבית הספר בלי סמל בית ספר ובלי תלבושת אחידה!!!!

  4. תלמיד מזכרון יוסף

    יש לה מבט מפחיד ולאחר בית הספר מחכה בכניסה ומחרימה פלפונים לימים רבי או לתמיד דבר שסובלים כבר שנתיים אני עולה לכיתה ו' ושמח שהסיוט הזה יגמר

  5. מקור ראשון

    אני שנתיים הייתי בבית הספר הזה עם גילה, ואני שמחה שהסיוט הזה יגמר.
    באיזה קטע את לוקחת טלפון מילד שמדבר עם ההורים שלו בטלפון?! מה נסגר איתך?!

  6. ד"ר פישר

    כול מי שלא שם לב מדובר בילד אחד שסגר דלתות בשירותים. כן נכון צריך בגלל זה להחליף מנהלת צודק.
    חוץ מי המקרה הזה לא מופיע שום מקרה שדובך בתקשורת. ועל זה מבוסס כול הסיפור. היה גם סיפור משהו על שיניים, לילדים בגיל הזה נופלות שיניים זה לא חדש מוזר, לא.
    יש מקרים יותר גרועים המתרחשים בבתי ספר אחרים ולא דורשים להחליף מנהלה כי עם מדובר בילדים אין רק שחור ולבן. אלימות יש בכול בית ספר בלי יוצא מין הכלל זה חלק ההתבגרות ותפקידה של צוות החינוכי למנוע, וללמד לא להשתמש באלימות. זו מטרת החינוך. וזה מה שנעשה על יד הצוות החינוכי בבית הספר. לפי מה שאני רואה בפועל.
    יושב ראש הועד אדם מתוסכל ומסכן, שמנסה לעלות דימוי עצמי על ידי תקיפה של חלשים. כי מורים לא יכולים להגיב לתקיפות. הוא גם תוקף כול מי שחושב אחרת. לאחר כישלון בבחירות הוא חייב להצליח במשהו.
    בית ספר זכרון יוסף זה בית ספר טוב עם צוות חם ואוהב שמשקיע בילדים. אין בעיה שלא מטופלת. לפי דברי ילדי יש מורים תורנים כול הזמן בכול מקום, בחצר, במסדרונות. ויש מענה על כל בעיה.
    לא ברור לי איזו מתרה יש לועד להוציא שם רע לבית הספר אני מאמין שיש סיבה.
    ילד שלי לומד בבית הספר זכרון יוסף הוא מרוצה.

    מר יובל רפפורט תעבור לבית ספר אחר, ואז זכרון
    יוסף יחזור להיות בית ספר הכי טוב בעיר.
    הבעיה זה אתא ואגו שלך.
    זאת לא דעה שלי, כך חושבים 80% מההורים שמפחדים לדבר. האיום בבית הספר זה אתא!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר