העבודות להסרת האסבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)
העבודות להסרת האסבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)

חשש באיגוד ערים: העירייה מתחמקת מבדיקות אסבסט בליאו באק

האסבסט בתיכון ליאו באק: במכתב לראש העיר עינת קליש רותם כתבה יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה שרית גולן שטיינברג כי "החשש שלי הוא שבניסיון לחסוך בעלויות תשתמשו בבדיקות הצפויות להתבצע על ידי איגוד ערים כתחליף לביצוע הבדיקות שקבע המפקח". העירייה: "מבצעים בדיקות על פי הנחיות המפקח"

פורסם בתאריך: 18.9.22 18:05

באיגוד ערים חיפה והמפרץ להגנת הסביבה חוששים שעיריית חיפה מתחמקת מביצוע הבדיקות למציאת סיבי אסבסט במבנה בית הספר התיכון ליאו באק כדי לחסוך בעלויות, ותשתמש כתחליף בבדיקות הניטור של האיגוד. יצוין שלפי התכנון, תלמידי התיכון אשר לומדים כעת במבנה של המכללה האקדמית גורדון אמורים לחזור למבנה התיכון כבר בחודש אוקטובר, לאחר שהמשרד להגנת הסביבה הוציא אישור אכלוס למבנה.

במכתב לראש העיר עינת קליש רותם כתבה יו"ר האיגוד שרית גולן שטיינברג: "אבקשך לדאוג לאלתר למציאת מקורות מימון לביצוע עבודות ניקיון ובדיקות לאחריהן. לשם כך, אבקש כי תיזמי פנייה רשמית למשרד החינוך ולמשרד להגנת הסביבה להשלמת התקציב. יש לזכור כי בהתאם להחלטת מועצת העיר, עיריית חיפה הורתה לממן כבר יותר משני מיליון שקל לפרויקט, ויש לעשות הכל כדי לבחון את השלמת התקציב החסר מהקרן הממשלתית לטיפול בהסרת אסבסט. בית הספר ליאו באק חווה טלטלה עזה בעקבות הפרויקט ותלמידים רבים עזבו את בית הספר, כך שלמוסד נגרמו הפסדים רבים שאין מהיכן להשלימם. בין אם עמדת העירייה שלא לסייע לתיכון שאינו עירוני ובין אם כן, קיימת מחויבות שלנו לתלמידים החיפאים הלומדים במבנה להבטיח שעשינו הכל כדי לוודא שהמבנה בטוח עבורם בריאותית".

גולן שטיינברג הזכירה במכתבה כי "אישור האכלוס שניתן לבית הספר התיכון הוא בכפוף למילוי מספר תנאים שנקבעו על ידי המפקח המומחה לאסבסט מטעם חברת שקמונה, המבצעת הפרויקט מטעמכם. התנאים כוללים ביצוע סבבי ניקיון וקיום בדיקות לנוכחות אסבסט לאחר כל סבב ניקיון. למרבה הצער, בפער של שבוע ימים, התנאים שקבע המפקח צומצמו משמעותית משיקולים תקציביים גרידא של האחראים על הפרויקט. זאת ועוד, לאחרונה נודע לי כי לשם ביצוע עבודות הניקיון הנדרשות וביצוע בדיקות נוספות בהיקפים הנדרשים לפרויקט יש צורך בתקציב נוסף של כחצי מיליון שקל. החשש שלי הוא כי בניסיון של שקמונה ושל העירייה לחסוך בעלויות תשתמשו בבדיקות הצפויות להתבצע על ידי איגוד ערים כתחליף לביצוע הבדיקות שקבע המפקח".

 

 

עוד כתבה גולן שטיינברג: "להזכירך, איגוד ערים ביצע בדיקות לאורך כל הפרויקט כבקרה וכתוספת על מנת להבטיח כי הנתונים המתקבלים יהיו מהימנים ויאפשרו קבלת החלטות מושכלת לאורך התקדמות הפרויקט, עד לשלב שבו ניתן יהיה להחזיר הילדים ללמוד בלב שלם וללא חשש. האיגוד צפוי לבצע בדיקות בכל אחת מהכיתות בבית הספר התיכון לאחר תום השיפוצים על ידי חברת שקמונה וביצוע ניקיון ובדיקות על ידי חברת שקמונה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה אינה מסתמכת על בדיקות של איגוד ערים להגנת הסביבה או כל גורם אחר, אלא מבצעת בדיקות על פי הנחיות המפקח על האסבסט אשר מוסמך לנושא על ידי המשרד להגנת הסביבה. בהתאם לתוצאות המעבדה והנחיות המפקח יבוצעו גם עבודות הניקיון וכל עבודה אחרת ככל שיידרש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר