סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)
סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)

זינוק חד: שכר הלימוד בריאלי יעלה ב-3,120 שקל בשנה

במכתב שנשלח להורים הודיעה הנהלת בית הספר הריאלי כי היא תעלה את שכר הלימוד ב-260 שקל בחודש, שהם 3,120 שקל בשנה, בכיתות א'-ח'. הסיבה, לטענת הריאלי היא העלאת שכרם של המורים כפי שנקבע בהסכמים בין הסתדרות המורים למשרד החינוך ולמשרד האוצר

פורסם בתאריך: 19.12.22 14:32

הנהלת בית הספר הריאלי תעלה את שכר הלימוד ב-260 שקל בחודש, שהם 3,120 שקל בשנה, החל בחודש פברואר 2023 – כך הודיעה היום (שני) ההנהלה במכתב להורים. הסכום יתווסף לשכר הלימוד הקיים בכל שכבות הגיל בכיתות א'-ח'.

בריאלי מציינים כי ההנחות המשפחתיות (לילדים שני, שלישי ויותר) יישארו בעינן וכי בית הספר יאפשר לשלם את התוספת הזו באחת משתי דרכים – עלייה מיידית (החל בתשלום שכר הלימוד של פברואר) בסך של 260 שקל כתוספת קבועה לשכר הלימוד ("זו למעשה ברירת המחדל ואין צורך לעשות דבר ביחס אליה", נכתב בהודעת ההנהלה) או דחיית התוספת לחודש ספטמבר 2023 ("במקרה כזה", נכתב, "יידרש להוסיף תשלום רטרואקטיבי עבור שנת תשפ"ג בסך של 65 שקל לחודש למשך שנתיים").

במכתב להורים, שעליו חתומים מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב ומנהל המינהל והכספים איתי אלוש, נכתב: "כפי שבוודאי שמעתם מכלי התקשורת, במסגרת ההסכמים החדשים בין הסתדרות המורים למשרדי החינוך והאוצר, יעלה שכרם של המורים חברי ההסתדרות בשתי פעימות (ינואר 2023 וספטמבר 2023), תוך השלמה רטרואקטיבית של עליית הפעימה הראשונה – החל בחודש ספטמבר 2022. בית הספר מברך על עדכון שכר המורים ברמה הלאומית, וכמובן שגם אנו נדרשים לעדכן את שכר המורים שלנו".

 

 

השניים הסבירו כי "קיימנו מספר דיונים בהנהלת בית הספר, שבהם גובש הרף המינימלי הדרוש להעלאת שכר הלימוד לנוכח העלייה בשכר המורים. יושבי ראש ועדי ההורים במתחמים השונים פרשו בפנינו בישיבות ממושכות את הקושי של ההורים בביצוע העלאה זו. אנו בהחלט מבינים וערים לקושי, גם על רקע אתגרי התקופה במדינה, ובוודאי שאיננו אדישים לכך. יחד עם זאת, מכיוון שאנו נאלצים לבצע את ההעלאה (שכל מטרתה היא תוספת לשכר המורים ושימור הסגל האיכותי בבית הספר שלנו), אנו מאפשרים את הבחירה באופן ביצוע התשלום ובמועדו. כפי שבעת החתימה על הסכם הפשרה עם משרד החינוך בשנת 2017 התחייבנו כלפיכם לקבע את שכר הלימוד למשך שש שנים (וכמובן שעמדנו בהתחייבות זו, למרות העליות הרבות בעלויות השונות), כך אנו מתחייבים עתה כי גובה שכר הלימוד יוקפא לכל תקופת הזמן של הסכמי השכר החדשים עם הסתדרות המורים, כלומר – לפי הידוע לנו כעת – למשך חמש שנים, החל מספטמבר 2022. כמו כן, שכר הלימוד בשכבות ט-י"ב (שכר לימוד שנגבה לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך; ש"מ) לא ישתנה".

יצוין כי הנהלת הריאלי עדיין לא עדכנה את שכר הלימוד לשנת הלימודים תשפ"ד. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" עוד לפני הידיעה על עליית שכר המורים, תלמידי כיתות ז' ו-ח' אמורים לשלם 26,500 שקל לכל הפחות וללא התוספת האחרונה, ותלמידי כיתה א' ישלמו 21,000 שקל.

מהנהלת הריאלי נמסר בתגובה: "העלייה בשכר הלימוד מתבקשת לנוכח העלייה בשכר המורים. עם זאת, למרות ששכר המורים יועלה בשתי פעימות, אנחנו גובים את התוספת בפעימה אחת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לאמור את האמת

    פעם, זה היה ביה"ס לטובים והמובחרים. היום זה ביה"ס לעשירים והמפונקים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ניהול כושל….. עאלק עקב הסכמי המורים… מה קרה לא ידעתם שאחת לכמה שנים מעלים את שכר המורים ? למה לא התכונתם…..
    עאלק ריאלי 2030….. עוד מעט יקראו לזה ריאלי 3030 …… שח לחודש…… 🙂

  3. צריך לקרוא לתוכנית ריאלי 3030.... שח לחודש :-)

    מנהל כושל…. עאלק הסכמי שכר המורים.
    מה לא ידעת ? לא שמעת ?… אחת לכמה שנים מעלים את שכר המורים.
    מה לא התכוננת ? לא אכפת לך מההורים ?…. לך הביתה !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר