סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)
סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)

"למה ועדי ההורים לא מתערבים לטובת התלמידים החדשים?"

מחר תתקיים ההרשמה לבית הספר הריאלי, והורים רבים, שחוששים כי לא יוכלו לעמוד גם בשכר הלימוד וגם בתשלום דמי התשתית, כועסים על ועד ההורים שלטענתם אינו דואג גם להוריהם של התלמידים החדשים: "חייבת להיות התנגדות מצד ועדי ההורים, שגם להם יהיו עוד ילדים שירצו ללמוד בריאלי"

פורסם בתאריך: 4.1.23 13:49

האם הרישום לבית הספר הריאלי ייפגע? יממה לפני פתיחת ההרשמה לשנת הלימודים הבאה (תשפ"ד), והורים רבים שמעוניינים כי ילדיהם ילמדו בבית הספר חוששים שלא יוכלו לעמוד גם בשכר הלימוד וגם בתשלום דמי התשתית. ואם לא די בכך, בקרב הורים רבים שורר כעס על ועד ההורים של בית הספר, שלטענתם אינו דואג גם להוריהם של התלמידים החדשים.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות, נוסף על שכר הלימוד הגבוה, הנהלת הריאלי השיתה על ההורים לתלמידים החדשים תשלום של דמי תשתית שנעים בין 500 שקל (לתלמיד בכיתה א') ל-3,500 שקל (לתלמיד בכיתה ז').

אב לתאומות שמבקש לרשום את בנותיו לכיתה ז' בריאלי: "נדהמתי לקרוא על דמי התשתית. במקרה שלי מדובר ב-7,000 שקל, נוסף על שכר לימוד של יותר מ-70,000 שקל (שכר הלימוד בכיתות ז' ו-ח' יעמוד בשנה הבאה על 35,640 שקל; ש"מ). אני רוצה לשאול את יושבי ראש ועדי ההורים אם הם מתכוונים לפעול בנושא זה כפי שהתאגדו כולם נגד העלאת שכר הלימוד ב-260 שקל בחודש כתוצאה מהעלאת שכר המורים. אני רוצה שהבנות שלי ילמדו בריאלי, אבל אני לא מוכן להיות הורה שבוי של בית הספר מבחינת התשלומים. יוקר המחיה הוא הנושא מספר אחד בארץ כיום, ולא ייתכן שהריאלי יגבה כספים כאוות נפשו רק בגלל שהוא יכול. חייבת להיות התנגדות מצד ועדי ההורים, שגם להם יהיו עוד ילדים שירצו ללמוד בריאלי".

 

 

הורה נוסף שמבקש לרשום את שני ילדיו לריאלי: "מה שקורה פה זה לא ייאמן. נכון שהריאלי הוא בית ספר פרטי שמהשנה הבאה יכול לגבות שכר לימוד ללא פיקוח משרד החינוך, אבל איפה ועדי ההורים בעניין? למה הם לא מתערבים לטובת התלמידים החדשים?".

יש בתי ספר עירוניים, למה לבחור דווקא בבית ספר פרטי?

"כי אין בעיר אלטרנטיבה לחינוך טוב. עכשיו, לאחר חילופי השלטון וכניסתו של ח"כ אבי מעוז למערכת, רק הריאלי יכול לעמוד מולו. אני מאוד מעריך את עמידתו של הריאלי מול השלטון המרכזי, אבל למה לקחת אותי כהורה בשבי ולחייב אותי לשלם הון עתק של כמעט 100,000 שקל לשנת לימודים אחת עבור שני ילדים? אפילו באוניברסיטה לא גובים סכומים כאלה".

מוועד ההורים המרכזי בריאלי נמסר בתגובה: "אנחנו בהחלט מעורבים מול הנהלת בית הספר בניסיון למתן את גובה התשלומים. יחד עם זאת, תלמידים שנכנסים לריאלי באמצע הדרך בכיתה ז' מכסים רק חלק מהעלות שהורים לתלמידם שנכנסו בכיתה א' כבר משלמים מדי שנה. מדובר בתשלום חד פעמי בלבד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לאמור את האמת

    ועד הורים מסורס, מכור ולא אפקטיבי. לא חייבים להירשם לראלי. פעם, ראלי היה ביה"ס עם הילה. היום, נעלמה ה-הילה.

  2. בדיחה ראלית

    להורה שכתב בכתבה שהוא רוצה לרשום את שני ילדיו להראלי כי אין בעיר חינוך טוב. אתה אליטיסט ומקשקש שטויות במיץ קישקושיות !
    יש אלטרנטיבות מצויינות בעיר, וגם בבתי הספר הציבוריים. יש כיתות מושקעות בהרבה מהראלי.

    בחרת הראלי? בחרת יוקרה? אז תשלם ביוקר!
    ובבקשה- תתבכיין בשקט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר