שביתה בבתי הספר
שביתה בבתי הספר

משרד החינוך: השביתה לא כוללת את חטיבות הביניים

על אף הודעתו של יו"ר ארגון המורים רן ארז על שביתת אזהרה של יום אחד בחינוך העל יסודי, במשרד החינוך ובהסתדרות המורים הודיעו כי השביתה תתקיים רק בתיכונים. הסיבה: ארגון המורים אינו הארגון העובדים היציג של מורי חטיבות הביניים אלא הסתדרות המורים

פורסם בתאריך: 4.2.23 19:56

למרות הודעתו של יו"ר ארגון המורים העל ייסודיים רן ארז על שביתת אזהרה של יום אחד בחינוך העל יסודי, עדיין לא ברור אם השביתה כוללת גם את חטיבות הביניים.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד החינוך אסף בצלאל לארז הוא מבקש הבהרה באשר לחטיבות הביניים: "הצטערתי לקבל את מכתבך עת אנו פועלים לקיום שיח אפקטיבי עם ארגון המורים במטרה המשותפת לקדם הסכם עבור מורי החטיבה העליונה. אני רואה חשיבות רבה בחיזוק מעמדם של המורים ובהעלאת שכרם וקורא לך להמשיך לפעול ביחד, בשיתוף פעולה ובשיח מתמיד עד להגעה להסכם. מכל מקום, אבקש להבהיר ולהדגיש כי לנוכח פסיקתו של בית הדין הארצי, ארגון המורים אינו הארגון העובדים היציג של המורים בחטיבות הביניים, ועל כן אינו מוסמך להתנהל ולפעול כארגון עובדים יציג של עובדי ההוראה בחטיבות הביניים, ובכלל זה אינו מוסמך להכריז על
סכסוך עבודה או להורות על השבתתן. לאור זאת, ולמען הסדר הטוב, מבקש להוציא הבהרה כי הודעת הארגון בדבר השבתה אינה
כוללת את חטיבות הביניים".

 

 

בתוך כך, סגן המזכ"לית ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות המורים מיכאל פינטו שלח הודעה לעובדי ההוראה בחטיבות הביניים ובה נכתב: "כידוע לכם, הסתדרות המורים היא הארגון היציג של כל עובדי ההוראה בשירות המדינה, לרבות עובדי הוראה בחטיבות הביניים ובחינוך המיוחד, שרק לפני ימים אחדים שולמו לכם תוספות שכר, תודות להסכם השכר שעליו חתמה הסתדרות המורים כארגון יציג.
לאור זאת, כל עובדי ההוראה בחטיבות הביניים יהיו מנועים מלהשתתף בשביתה שעליה הכריז ארגון המורים, ללא קשר להשתייכותם הארגונית. לפיכך, הלימודים בחטיבות הביניים יתקיימו כסדרם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר