תלמידי ריאלי בית בירם מוחים כנגד הרפורמה המשפטית
תלמידי ריאלי בית בירם מוחים כנגד הרפורמה המשפטית

120 מנהלים תומכים בריאלי: "זה הזמן להשמיע קול"

120 חברים בפורום מנהלים ומנהלות לזכויות אדם פרסמו גילוי דעת בעקבות הזמנתם של נציגי פורום משפחות שכולות להרצות בבית הספר הריאלי: "לא לפחד ולא להיכנע לאיומים כאלה ואחרים. חשוב לנו לתת רוח גבית ולחזק יוזמות מסוג זה". בינתיים בוטלו מפגשים עם הפורום בקיבוץ יגור ובכפר סבא

פורסם בתאריך: 8.2.23 07:57

בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על ההתנגדות להזמנתם של נציגי פורום משפחות שכולות – ארגון ישראלי-פלסטיני המורכב ממשפחות שכולות משני הצדדים שאיבדו בן משפחה כתוצאה מהסכסוך – להרצות בפני תלמידי כיתות י"ב בבית הספר הריאלי, פרסמו אתמול (שלישי) 120 מנהלי בתי ספר ברחבי הארץ גילוי דעת ובו תמיכה בבית הספר.

המנהלים, שמכנים את עצמם פורום מנהלים ומנהלות לזכויות אדם, כתבו: "זה הזמן להשמיע קול. אנחנו תומכים ומחזקים את מנהלי בית הספר הריאלי על בחירתם להזמין את פורום משפחות שכולות למפגשים בבתי הספר, ומבקשים לעודד את בתי הספר החוששים מהזמנת ארגון זה ואחרים – לא לפחד ולא להיכנע לאיומים כאלה ואחרים. חשוב לנו לתת רוח גבית ולחזק יוזמות מסוג זה. לאחרונה אנחנו עדים ללחץ מסיבי על בתי ספר שהזמינו מפגשים עם פורום המשפחות השכולות לבטל את הפעילות הזו. הלחץ הזה מלווה לעתים באיומים על מנהלי בתי הספר והרשויות מצד גורמים קיצוניים שונים שאינם מעוניינים שמפגשים אלה יתקיימו. אנחנו מצהירים כי נמשיך לקיים את עקרונות החינוך, כפי שנכתבו בחוק החינוך הממלכתי – להנחיל את העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, לפתח יחס של כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד, לערכים דמוקרטיים, לשמירת החוק, לתרבותו ולהשקפותיו של הזולת, ולחנך לחתירה לשלום ולסובלנות ביחסים בין בני אדם ובין עמים".

 

 

עוד כתבו המנהלים: "חינוך לדמוקרטיה חייב לכלול היכרות וחשיפה למגוון דעות, היכרות עם סוגיות שנויות במחלוקת, מפגשים עם מגוון אוכלוסיות, פיתוח סובלנות בין בני אדם שונים וחתירה לשלום. דווקא בימים אלה, שבהם המחלוקות והשסעים במדינה נמצאים בשיאם והאיום על הדמוקרטיה הישראלית הוא מוחשי ומפחיד מתמיד, אנחנו מבקשים להדגיש כי אין דמוקרטיה בלי חינוך לדמוקרטיה. נוסף על כך, אנחנו מבקשים להזכיר כי המפגש עם פורום המשפחות השכולות נמצא במאגר התכניות המאושר של משרד החינוך. נמשיך למלא תפקידנו כמנהלי בתי ספר, ללמד ולחשוף את תלמידנו למגוון דעות ועמדות על מנת לחזק את חוסנה הדמוקרטי של המדינה, ונגן על עקרונותיה הדמוקרטיים כפי שגובשו ונכתבו במגילת העצמאות". אל גילוי הדעת צירפו המנהלים קישור לכתבה ב"כלבו – חיפה והקריות".

יצוין כי אתמול ביטל בית הספר כרמל זבולון בקיבוץ יגור מפגש עם פורום המשפחות השכולות. בעקבות כך אמר שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו – זכויות אדם ברוח יהודית: "אני מברך את בית הספר יגור על ביטול האירוע הקיצוני. בחברה יש מקום לכל הארגונים חוץ ממי שמשווה בין חיילי צה"ל למחבלים שפלים שרוצחים נשים וילדים באכזריות רבה. אני קורא לריאלי ללכת בדרכם ולבטל את אירוח הארגון הבזוי הזה״. יצוין שגם עיריית כפר סבא ביטלה מפגש עם הפורום שהיה אמור להתקיים אתמול.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גיל

    מוזר. לא שמעתי את אותם מנהלים ש"חרדים לדמווקרטיה" מזדעקים כשהשמאל גנב שישה מנדטים של הימין כדי להקים ממשלה עם האויב האסלאמיסטי

  2. יוני

    אני מקווה שאתם מביאים את ההורים של המחבלים שביצעו פיגועים בחיפה באוטובוס 37 במסעדת מצה ומקסים עשרות הרוגים.
    את ההורים של אלה שהרגו תלמידים שלכם שהפכו לקצינים ולוחמים בצה"ל ונהרגו בהגנה על המדינה.
    תתביישו ותעופו לנו מהמדינה לכו לפרגן להם בעזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר