ססמוגרף (צילום: bellsh/depositphotos.com)
ססמוגרף (צילום: bellsh/depositphotos.com)

מערכת ההתרעה מפני רעידות אדמה לא פעלה בבתי ספר רבים

ועדי הורים בחיפה טוענים כי מערכות ההתרעה מפני רעידות אדמה לא פעלו הבוקר ברבים מבתי הספר בעיר. המערכת כשלה בבתי הספר היסודיים בן גוריון, נתיב אליעזר, אלון, נופים ארלוזורוב ומגינים, אך נראה שמספר בתי הספר שבהם היא לא פעלה הוא גבוה בהרבה. משרד החינוך: "חלק מהמערכות הופעלו"

פורסם בתאריך: 22.2.23 11:02

מערכות ההתרעה מפני רעידות אדמה לא פעלו הבוקר (רביעי) בבתי ספר רבים בחיפה – כך טוענים בוועדי הורים בבתי הספר בעיר.

הבוקר בשעה 8:10 הורגשה רעידת אדמה בדרגה של 4.2 בסולם ריכטר, שמקורה סמוך לעיר צור בלבנון. לטענתם של נציגים רבים של ועדי הורים ברחבי העיר, המערכת כשלה בבתי הספר היסודיים בן גוריון, נתיב אליעזר, אלון, נופים ארלוזורוב ומגינים, אך נראה שמספר בתי הספר שבהם לא פעלה המערכת הוא גבוה בהרבה. עוד דיווחו ההורים כי בבית הספר הבונים, זכרון יוסף וריאלי אחוזה המערכת פעלה.

דקות ספורות לאחר הרעידה הוציאה הנהלת ריאלי אחוזה הודעה להורים, ובה דיווח על שלום הילדים ועל הפעילות שאותה נקט בית הספר: "רעידת אדמה הורגשה בבית הספר, וכולם בסדר. הילדים הוצאו מהמבנה בהתאם לתרגולים ולהנחיות. אנו מחכים לאשור הקב"ט כדי לחזור לכיתות או לכל הנחיה אחרת. אל תבואו לאסוף את הילדים, זה ייצור עומס ופקקים ואין צורך. נעדכן בהמשך על כל דבר".

 

 

בהמשך עדכנה ההנהלה כי הרעידה הורגשה במבנה בית הספר היסודי, אך במבנה חטיבת הביניים לא הורגש דבר, "אבל הילדים הוצאו מהמבנה ליתר ביטחון וגם כתרגול. לפי הנחיית הקב"ט, הילדים ביסודי הוחזרו חזרה לכיתות, והכל נבדק שהוא במצב תקין".

אחד מראשי הוועדים אמר ל"כלבו – חיפה וקריות": "הרעידה הבוקר הוכיחה שיש עוד הרבה מה לשפר בתחום ההתרעה. למזלנו, מדובר ברעידת אדמה קלה, אבל תכיפות הרעידות מעידה על התקרבותן אלינו, ויש להיערך לכך בהתאם".

כזכור, בחודש נובמבר הודיעה עיריית חיפה כי היא ופיקוד העורף ערכו ניסוי צופרים במסגרת חודש ההיערכות לרעידות אדמה. בניסוי הופעלה בכל רחבי העיר מערכת הכריזה החדשה של פיקוד העורף, אשר מתריעה מפני רעידות אדמה באמצעות אזעקה, שלאחריה נשמעה כריזה "רעידת אדמה". במסגרת התרגיל הופעלו גם מערכות ההתרעה בפני רעידת אדמה שהותקנו בכל בתי הספר בעיר. עם הפעלת המערכת הושמעה במערכות הכריזה של בתי הספר התרעת פינוי, ובעקבותיה התפנו התלמידים לשטחים פתוחים שנקבעו על ידי רכזי החירום וקציני הביטחון של מוסדות החינוך. כעת, כאמור, המערכת לא פעלה בחלק גדול מבתי הספר בעיר.

ממשרד החינוך נמסר: "חלק ממערכות ההתרעה לרעידת האדמה במוסדות החינוך בעיר הופעלו, ובהן גם המערכת בית הספר הבונים. התלמידים וצוותי החינוך יצאו לשטח פתוח בהתאם להנחיות. כרגע חזרו לשגרת יום לימודים".

מעיריית חיפה נמסר: "כתוצאה מהרעידה הופעלו מספר מערכות התרעה מפני רעידות אדמה בכמה בתי ספר ברחבי העיר, והילדים וצוותי החינוך יצאו לשטח פתוח בהתאם להנחיות, כפי שתורגלו פעמים רבות על ידי אגף הביטחון של העירייה. יש להדגיש כי כל מערכות ההתרעה המותקנות בבתי הספר בעיר הן תקינות ופועלות כנדרש. בשל העובדה שמוקד הרעידה לא היה בישראל אלא רק הורגש בחלק ממנה, המערכות שהופעלו הבוקר היו רק אלו שהיו אמורות להתריע".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר