פרופ' זמירה מברך ופרופ' דב שוורץ (צילומים: אוניברסיטת בר אילן)
פרופ' זמירה מברך ופרופ' דב שוורץ (צילומים: אוניברסיטת בר אילן)

שני בוגרי הריאלי הוכרזו כזוכים בפרס ישראל

שר החינוך יואב קיש הודיע על הענקת פרס ישראל לפרופ' זמירה מברך בתחום חקר החינוך ולפרופ' דב שוורץ בתחום מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה. השניים, אשר משמשים מרצים באוניברסיטת בר אילן, מצטרפים ל-43 בוגרי הריאלי שזכו בפרס

פורסם בתאריך: 20.3.23 14:59

שר החינוך יואב קיש הודיע על הענקת פרס ישראל לשני בוגרים של בית הספר הריאלי – פרופ' זמירה מברך בתחום חקר החינוך ופרופ' דב שוורץ בתחום מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה. השניים, אשר משמשים מרצים באוניברסיטת בר אילן, מצטרפים ל-43 בוגרי הריאלי שזכו בפרס.

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי פרס ישראל מוענק למברך בין השאר על מחקרה בשיטת הוראת המתמטיקה. הוועדה ציינה כי שיטתה של מברך "המיושמת בבתי ספר רבים בישראל, היא בעלת תרומה לצמצום הפערים בין תלמידים מתקשים ושאינם מתקשים".

מברך נולדה בחיפה בשנת 1946 ולמדה בתיכון בריאלי. "אלה היו שנים שבהן התעצבה אישיותי גם לקראת המחקר בחינוך וגם בתפישה של 'הצנע לכת'", אמרה פרופ' מברך, "מעבר לתכנים, אני זוכרת לטובה את האישיות יוצאת הדופן של המורים בבית הספר. הם הנחילו לנו את הרצון לתרום לחברה כעוגן. בכיתה שלי למדו מרים אדלסון, אז פרבשטיין, והרב מנחם פרומן ז"ל, כך שהמנעד היה רחב".

 

 

ביחס לשוורץ ציינה ועדת הפרס בנימוקיה כי הוא "קבע נורמות חדשות של שיטה ומחקר ברבים מתחומי חקר ההגות היהודית. ראוי לציין במיוחד את הדגשת המימד התיאולוגי בהגות הציונות הדתית ואת תרומתו רבת הערך לחקר מקומה של המוזיקה בהגות היהודית".

שוורץ נולד בחיפה בשנת 1961 כבן יחיד להורים ניצולי שואה, ולמד בתיכון בריאלי. "היו אלה שנתיים משמעותיות מאוד", אמר שוורץ, "אני זוכר בצורה המוחשית ביותר את הדמות של המורה שהיתה יוצאת מגדר הרגיל בזכות האחריות שהמורים גילו. לא נתקלתי בקשר כזה של מורים ותלמידים כמו שהיו בריאלי בשום מוסד חינוכי אחר. בתחילת הדרך הייתי מורה במשך כעשר שנים בתיכון, והדגם שלי היה בעיקר מורי הריאלי".

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב בירך את מברך ואת שוורץ ואמר: "זכייתם של שני הבוגרים הנכבדים שלנו בפרס ישראל בחקר החינוך ובמחשבת ישראל מצביעה יותר מכל על דרכו המיוחדת של בית הספר מראשיתו – הנחלת חינוך ודרך ארץ עם התמקדות בעיצוב הצעירים, כך שיטביעו את חותמם בכל רבדי העשייה בחברה ובמדינה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ניר

    הם זכו כי למדו בתקופה שבה בית הספר הריאלי השקיע בלימוד מדרש אגדה ומחשבת ישראל והיה פטריוטי ולא השקיע במפגש עם משפחות מחבלים רוצחים ופוליטיזציה נגד רפורמה משפטית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר