סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)
סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)

מהשנה הבאה: הורי הריאלי ישלמו עוד 3,120 שקל בשנה

מנכ"ל בית הספר הריאלי ד"ר יוסי בן דב הודיע על תוספת של 260 שקל בחודש לשכר הלימוד בכיתות א'-ח': "הנהלת בית הספר מתחייבת לא להעלות את שכר הלימוד בארבע השנים הבאות, החל מספטמבר 2023, למעט הצמדה למדד, ויונהג שכר לימוד אחיד בשכבות א'-ח'"

פורסם בתאריך: 22.3.23 12:12

הוועד המנהל של בית הספר הריאלי אישר את העלאת שכר הלימוד בבית הספר החל משנת הלימודים הבאה (תשפ"ד). במכתב ששלח היום (רביעי) מנכ"ל בית הספר ד"ר יוסי בן דב להורי התלמידים נכתב כי ההחלטה על העלאה התקבלה בשיתוף עם יושבי ראש ועדי ההורים מכל הסניפים וכי היא נדרשת לנוכח העלאת שכרם של המורים, בהתאם להסכם שנחתם השנה עם הסתדרות המורים. עוד ציין בן דב כי ההנהלה קיבלה את בקשתם של ההורים לא להעלות את שכר הלימוד כבר בשנת הלימודים הנוכחית.

לפיכך, תוספת שכר הלימוד לתלמיד בכיתות א'-ח' מ-1 בספטמבר תהיה 260 שקל בחודש, שהם 3,120 שקל יותר בשנה. בריאלי אומרים כי זהו "הסכום המינימלי הנדרש על מנת לכסות את עליית שכר המורים". התוספת למשפחה עבור שני אחים או יותר שלומדים בבית הספר בכיתות א'-ח' תהיה 500 שקל בחודש, שהם 6,000 שקל יותר בשנה. שכר הלימוד לתלמידים חדשים בכיתות ז' ו-ח' נקבע על 2,970 שקל בחודש, ולתלמידים חדשים בכיתות א'-ו' – 2,010 שקל בחודש.

עוד ציין בן דב במכתבו להורים כי "הנהלת בית הספר מתחייבת לא להעלות את שכר הלימוד בארבע השנים הבאות, החל מספטמבר 2023, למעט הצמדה למדד על פי נוסחת הצמדה שתאושר מול יושבי ראש ועדי ההורים, ויונהג שכר לימוד אחיד בשכבות א'-ח'. יישום ההחלטה הזו יתבצע בהדרגה החל משנת הלימודים הבאה – ראשית בשכבות א'-ג', ובכל שנה לאחר מכן תצטרף שכבת גיל נוספת".

בהנהלת הריאלי אומרים שסך כל התשלום בשמונה השנים שבין כיתה א' ל-ח' לא ישתנה, ורק החלוקה בין השנים תהיה שונה. כמו כן יוקצה תקציב נוסף לקרן ההנחות כדי להבטיח סיוע למשפחות שיזדקקו לכך, ובית הספר יפנה ליועץ חיצוני במטרה להגדיל את מקורות ההכנסה ממשרד החינוך וממקורות נוספים כמו פתיחת בית ספר למאמני כושר והשכרת מבנים ומגרשים במתחמים השונים.

 

 

בן דב הוסיף במכתבו להורים כי "מעמדו הייחודי של הריאלי בשכבות א'-ח' כמוכר שאינו רשמי מאפשר לנו גמישות רבה בבחירת המנהלים והמורים, בבניית תוכנית הוראה מודרנית, בגיוס תרומות ובבניית מרחבי למידה חדישים. כזכור, על מנת לשמור על המעמד הזה, הוסכם שהחל משנת 2017 יצומצם תקצוב המדינה, ומנגד יעלה שכר הלימוד. במסגרת הפורום הכלכלי המשותף שהוקם עם ההורים הצגנו את תהליך ההתייעלות שעבר בית הספר בשנים האחרונות על מנת להתכנס למסגרת התקציב הנגזרת, באופן שחסך כחמישה מיליון שקל לשנה. בצד זה, ביטול תקצוב המדינה בשכבות א'-ח' והתחייבויות חדשות לעליית שכר המורים אילצו את בית הספר לקבל את ההחלטה על ייקור שכר הלימוד. החלטה זו נלקחה בכובד ראש ומתוך ניסיון להפחית ככל הניתן את העול הכלכלי הנוסף שהיא מטילה על ההורים. לאחר בחינה נוספת של בקשות יושבי ראש ועדי ההורים ובאישור הוועד המנהל של בית הספר, שכר הלימוד לא יעלה במהלך שנת הלימודים הנוכחית"

בן דב ציין כי "מרכיבי הסיכום האלה היו תולדה של שיח ובחינה מעמיקה. הם מאתגרים עבור בית הספר ומייצגים את המיטב שניתן לעשות על מנת להקל על ההורים בעת הזו ולקראת העתיד. בשנת הלימודים הבאה נציין 110 שנים לייסוד בית הספר. מאז ועד היום הריאלי הוא שם נרדף למצוינות, למנהיגות ולהובלה חינוכית וחברתית. אנו בטוחים שההסדר החדש יאפשר לנו לשמור על המובילות של בית הספר גם ב-100 השנים הבאות. המטרה העליונה של כולנו – ההורים והצוות החינוכי – היא להמשיך ולקדם את הצלחת בית הספר בראי חזונו, ולשמר את תרומת בוגריו להישגים יוצאי דופן ולעמדות מפתח בחברה הישראלית. לשמחתנו, גם השנה הביעו מאות רבות של הורים את אמונם בבית הספר ורשמו את ילדיהם לריאלי".

 

ד"ר יוסי בן דב (צילום: Joebande123, CC BY-SA 4.0)

ד"ר יוסי בן דב (צילום: Joebande123, CC BY-SA 4.0)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. לאמור את האמת

    הורים, אתם הצרכנים, זה הזמן למרד תשלומים. לא לאפשר לראלי להפוך בית ספר לעשירים בלבד.

  2. שאחתתת

    לכלבו יש איזו אובסביה לסקר רק את בית הספר הריאלי?

  3. שירה מחיפה

    תשחררו, לא יקרה שום דבר אם נוציא עוד 300 שקל בחודש.

  4. יואב

    ממש אומללים
    אוכלוסיית מוחלשות, תפרנים
    אין להם 300 שקל לחודש לשלם
    כואב הלב

  5. לא מדוייק...

    יש עוד הצמדה למדד שיכול להיות עוד כאלף בשנה
    ויש פריסה ממוצעת שכר לימוד ז-ח גם לכיתות הנמוכות
    בסה"כ לבת שלי עלול לעלות בכ 5000 שח בשנה, ויש עוד ילדה… אנחנו שוקלים להוציא את הילדים. הגיעו מים עד נפש עבורינו.

  6. חבל חבל חבל

    חבל שהריאלי נשאר בית הספר היחיד בכל הדר
    בעצם עיריית חיפה החליטה שהדר לא תהיה שכונה יהודית חילונית בניגוד לרוח מקימיה ותושביה
    זו מורשת יונה יהב

  7. התהליך של הפיכת שכונה יהודית לשכונת מגזרים אנטי-ציוניים

    הדר חוסלה עם כל בית ספר יסודי ותיכון שנסגרו בה
    עיריית חיפה נותרה עם שכונה מוחלשת בגלל כניסת אוכלוסיות במעמד סוציואקונומי נמוך שלא יכולות לתחזק בניינים לשימור.
    התוצאה זה הרס שיטתי של הבניינים המרהיבים של הדר והרס חברתי ממגזרים שלא מתקשרים אחד עם השני בכלל.
    הדר הכרמל כבר אבודה השאלה רק אם קרית אליהו, קרית אליעזר, עין הים ובת גלים יעברו תהליך דומה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר