גן הסביון
גן הסביון

מדוע ילדי החינוך הממלכתי דתי לא הוזמנו לחגיגת העצמאות העירונית?

המחלקה לחינוך קדם יסודי בעיריית חיפה ארגנה לילדי הגנים בעיר אירוע ליום העצמאות, אך לא הזמינה אליו ילדים מגנים ממלכתיים דתיים. הורים שביקשו לשלוח את ילדיהם לחגיגות מחר לא נענו. אם לילדה בגן ממלכתי דתי: "אני לא מצליחה להבין את האפליה הזאת, הרי זו פעילות לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל"

פורסם בתאריך: 19.4.23 16:14

עיריית חיפה ארגנה לילדי הגנים בעיר אירוע ליום העצמאות, אך לא הזמינה אליו ילדים מגנים ממלכתיים דתיים – כך טוענים הורים לילדים בגן חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) הסביון בנוה דוד שלא הוזמנו לאירוע. החגיגות נפתחו היום (רביעי) במרכז הטניס בכפר סמיר, והן מתוכננות להימשך גם מחר.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה אם לילדה בגן הסביון כי ההורים בדקו את העניין עם הורים לילדים בגן חמ"ד נוסף, והתברר כי גם הם לא הוזמנו לאירוע. האבסורד הוא שהעירייה הזמינה לאירוע את ילדי גן השלום, שהוא גן ממלכתי רגיל שפועל סמוך לגן הסביון, וילדי שני הגנים לומדים ביחד באותו הצהרון. ניסיונותיהם של ההורים לברר בעירייה אם ילדיהם יוכלו להגיע לאירוע לפחות מחר לא נענו.

בהזמנה שעליה חתומה מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי בעירייה אוה לוי נכתב כי באירוע ייהנו הילדים מתנות הפעלה ויקבלו כובעים ודגלים.

 

ההזמנה לאירוע של ילדי הגנים

ההזמנה לאירוע של ילדי הגנים

 

 

"אחיינית שלי לומדת בגן השלום, וככה נודע לי כל הסיפור", מספרת האם מגן סביון, "אמא שלי שאלה אותי אתמול אם אני מוציאה לילדה שלי חולצה לבנה, ואמרה שלא צריך לדאוג כי יש הורים מלווים. לא הבנתי על מה מדובר כי לא ידעתי על שום פעילות חריגה. אני יודעת שחוגגים יום עצמאות בגן ביום שני. ואז היא אמרה שילדי גן השלום יוצאים לפעילות מטעם העירייה במועדון הטניס. ביקשתי ממנה את ההזמנה, והעברתי אותה בקבוצת הווטסאפ של הגן שלנו בצירוף השאלה למה הגן שלנו לא יוצא".

לדבריה, "כשהגננת ראתה את ההזמנה היא היתה בשוק מכך שיש אירוע כזה. לא נאמר לה שום דבר והיא לא קיבלה הזמנה. אתמול היא פנתה למפקחת על הגנים שאמרה שהיא בודקת את זה. כנראה שהם עדיין בודקים. בדקתי עם עוד גן ממלכתי דתי, וגם הגננת שם לא קיבלה הזמנה. לדעתי הם החריגו את החינוך הממלכתי דתי מהאירוע ופשוט לא הזמינו את הגנים. אני לא מצליחה להבין את האפליה הזאת, הרי זו פעילות לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל. זו לכאורה אפליה מובהקת. איזו סיבה יכולה להיות כדי לא להזמין את ילדי הגן שלנו? הם לא צריכים ליהנות מחגיגות 75 למדינה? גם בגן שלנו חוגגים את יום העצמאות".

פנית לעירייה ושאלת למה לא הוזמנתם?

"כן, כתבתי לאוה לוי ושאלתי אם תהיה אפשרות לצרף את הילדים מחר, וציינתי שהגננת לא קיבלה שום מידע על זה. עד לרגע זה לא קיבלתי תשובה, לא בווטסאפ ולא במייל. ילדי גן השלום וילדי גן הסביון נמצאים ביחד בצהרון, זאת אומרת שהיום הילדים מגן השלום חזרו מהאירוע, פגשו את הילדים שלנו, סיפרו להם חוויות והראו להם את המתנות שהם קיבלו. הם חברים ויכלו ללכת לפעילות ביחד, אבל הילדים שלנו הוחרגו".

ממשרד החינוך נמסר: "מבדיקה שערכנו עם הרשות עולה כי מדובר בפעילות פיילוט, שהבחירה להשתתף היתה על פי רצונן של מנהלות אשכולות בגנים (התוכנית הינה פיילוט בשל העובדה כי מדובר באירוע שלא התקיים בשנתיים החולפות על רקע הקורונה). עם זאת, הרשות מקיימת ביום שני יום פעילות נוסף עבור גני הילדים, כך שמנהלות גנים המעוניינות בפעילות יוכלו להשתתף ביום זה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב חיפה מודאג

    פשוט מקומם שזה משרד ממשלתי שנוהג בכזו עמדה .
    מי שאחראי על זה צריך לתת את הדין !
    מי נוהג כך בילדים?

  2. שניתן את התשובה האמיתית?

    אני גר בכרמליה כולם שמאל פשיסטיים שטנאים דתיים ויהדות זה למה. בואו נגיד את האמת עברו שטיפת מוח בחינוך הממלכתי נגד דתיים. קוראים הארץ שמסית אותם מדי בוקר לשנוא יהדות.

  3. נמאס כבר

    הדתיים יתלוננו תמיד, בהתחלה יום העצמאות לא מעניין אותם ואז כתבה על למה לא הוזמנו??? תתביישו לכם, מלבינים פנים ברבים ועל טעות שלכם. גועל נפש מה שנהיה מהיהדות, בישראל הפכה להיות דת של מעאכרים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר