ד"ר שי קרן
ד"ר שי קרן

מנהל האנתרופוסופי החדש: "הורים קראו לי החלילן מהמלין"

ד"ר שי קרן מגיע עם רזומה של דוקטורט מהטכניון ופוסט דוקטורט מסטנפורד, קליפורניה. באנתרופוסופיה אין לו הכשרה, אבל לדבריו הוא לומד מהר ומזדהה עם עקרונות התפישה

פורסם בתאריך: 25.7.17 13:15

ד"ר שי קרן ינהל החל משנת הלימודים הקרובה את בית הספר האנתרופוסופי עלייה בשכונת בת גלים בחיפה. קרן יחליף בתפקידו את המנהל המייסד איתי פז לאחר שזכייתו במכרז אושרה על ידי מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל ומנכ"ל המשרד שמואל אבואב.

קרן שימש כמורה למדעים בבית הספר הממלכתי נופים משנת 2009. הוא בעל תואר דוקטור מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, ואת הפוסט דוקטורט הוא עשה בתוכנית להדמיה מולקולרית במחלקה לרדיולוגיה באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה.

בראיון ראשון עם היבחרו לתפקיד מספר קרן על כניסתו למערכת החינוך: "כשחזרתי לארץ מקליפורניה עשיתי הסבה להוראה מתוך רצון להיות בעל משמעות לעצמי ולאחרים. חינוך זה אתגר – תחום שונה מהמחקר האקדמי. חינוך זה להתעסק הרבה עם רגש ולא רק עם הרציו. לפני שנה התארחתי כחוקר בפקולטה לחינוך באוניברסיטת הרווארד בבוסטון, ושם נפתחתי לכל מיני סוגי בתי ספר פרוגרסיביים שאחד הזרמים המרכזיים שבהם הוא החינוך האנתרופוסופי, כלור שיטת ולדורף. החלטתי שכאשר אנהל ארצה שזה יהיה בית ספר אנתרופוסופי".

למעשה אתה תנהל בית ספר בשיטה שלא למדת אותה מעולם.

"אני נכון ללמוד. אלך ואשתלם בשיטה הזו. עקומת הלמידה שלי היא מהירה מאוד, אני אוהב ללמוד. כשאני מסתכל על רשימת העקרונות של חינוך ולדורף אני מזדהה כמעט עם כולם. אני מאמין בשיטה הזו. תלמידים, הורים ומורים קראו לי החלילן מהמלין כי הם הלכו אחרי. אני מגיע מתוך מוטיבציה פנימית להצליח ואעשה את הכל כדי להיכנס כמה שיותר מהר לאופי של החינוך האנתרופוסופי. התפקיד מחייב השתלמות בבית הספר ולדורף בהרדוף, וכך אעשה. זה יעזור לצמיחה האישית שלי וביחד איתי גם לצמיחה של בית הספר".

האם אתה מודע למשבר שנוצר בקרב ההורים והמורים לאחר שהודיעו לפז שהוא לא ממשיך בתפקיד?

"כן, ולכן אני יוצא עכשיו לפגישה היכרות ראשונה עם המורים. כבר השבוע אני מתכנן להיפגש עם ההורים כדי שיכירו וישמעו אותי במטרה להפחית את החרדות הנובעות מכניסת מנהל חדש. אומר להורים שבית הספר יפעל ברוח שיטת החינוך ולדורף ושזה לא ישתנה. יהיה גם מנחה מטעם עמותת החינוך האנתרופוסופי שילווה אותי".

העמותה כבר הסכימה לסייע?

"אני אמור לפגוש את מנכ"ל העמותה האנתרופוסופית ועל כך אשמע ממנו".

הורים הביעו חשש שהעירייה תנצל את העובדה שהגיע מנהל לחדש ותקצץ בתקציב בית הספר.

"עדיין לא דיברתי על תקציבים, אך עם זאת כל מה שאני שומע הוא 'אנחנו ניתן לך את כל התמיכה שתבקש. אנחנו מבינים את האתגרים ואנחנו עומדים מאחוריך'".

קרן מציין שבחירתו לתפקיד מנהל בית הספר מהווה סגירת מעגל: "יש לי קשר משפחתי לבת גלים. סבא וסבתא שלי הגיעו לשכונה בשנות ה-30 והתיישבו בה. אבי למד בבית הספר עלייה, ומבחינתי זו סגירת מעגל מהממת. אני מכיר היטב את בת גלים ואת אנשי השכונה. אני מחובר מאוד אליה ורוצה שבית הספר יצליח גם מההיבט השכונתי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. הורה מודאג מאד

    מעולם לא התנסה בחינוך אנטרופוסופי, מעולם לא ניהל, אבל יש לו דופק, אז כנראה שזה מספיק לעיריית חיפה בכדי להדיח את איתי פז, העיקר שהוא לא ינהל והם ימשיכו את מסע ההכפשות נגדו ומסע הנקם להדיחו מהתפקיד, מה שהם לא מבינים שיש פה עוד כמה צדדים למשוואה, בינהם הצוות של בית הספר שללא איתי ספק גדול אם ימשיכו וכמובן ההורים שרובם המוחלט מתנגד נחרצות להבאת מנהל חדש וכמעט כולם חתמו על עצומה להשארת איתי פז.
    בחירה של עיריית חיפה להמשיך בנתיב הזה של החלפת המנהל בכל מחיר היא הדרך המהירה לסוף דרכו של בית הספר במתכונת הנוכחית, רוב אם לא כל ההורים שאינם גרים בשכונה יעזבו את בית הספר וכל עיניני האגו של העיריה יגרמו להם ולשכונה נזק והרס של כל מה שנבנה עד עכשיו.

  2. עוד הורה מודאגת מאד

    למה להחליף מנהל מנוסה במורה שלא רק שאין לי ניסיון בשיטת וולדורף אלא גם לא בניהול? למה שנלך כמו עכברושים אחרי החלילן? ולמה נדמה לי שכבר שמענו מהעירייה "אנחנו ניתן לך את כל התמיכה שתבקש. אנחנו מבינים את האתגרים ואנחנו עומדים מאחוריך"… כדאי לשים לב לדפוס שהעירייה נוקטת במגעיה עם בית הספר. לכל מי שמוכן לחבור אליה, היא מבטיחה תמיכה אין סופית (כך הובטח גם לאיתי פז, ולנו ההורים בדיוק לפני שנה).

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מילה להורים המודאגים מאמא לתלמידים בבית ספר נופים- היו שקטים, זכיתם בטוב ביותר! שי הוא אישיות מדהימה, מורה משכמו ומעלה ורק אפשר ליחל למורה ומנהל כזה. בטוחה ששי יהפוך את בית הספר למקום מדהים, שלו, מקום שבו תלמידים לומדים ונהנים. בעוד כמה שנים הורים ינהרו לשכונה בגלל בית ספר, אין לי ספק בכך. באמת שאין יותר טוב!

  4. אמא של ילדים מביה"ס נופים

    זכיתם!
    איש חינוך מדהים ונדיר.
    רואה כל ילד בגובה העיניים, ומלמד את הילדים מתוך סקרנות בדרך חוויתית, מחנך אותם להיות אנשים ולכבד את הסביבה שלהם.
    שוקלת להעביר את הבת שלי מנופים לבית הספר בבת גלים עכשיו.
    בהצלחה!

  5. סיגל משגב

    זכיתם באיש חינוך ובמורה לחיים הכל מניסיון! אהוב על ילדי והורי נופים וההגדרה כמנטור הולמת יותר מבחינתנו
    בהצלחה לשי

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אדם הכותב בעילום שם,כאילו מסתתר מסביב שמו, מבלי להכיר אותו,הוא אדם שתרם למנהלת בי"ס נופים, להורים ,לתלמידים(שבאו ללימודים על אף שהיו חולים),נבחר למורה הארצי של המדינה,אהוד ומוארך ע"יהדיקן הפרופסר מאוניברסית "סטנדפרט בקליפורניה,חינך מנהלים במכללת גורדון בחיפה,תרם רבות לשכונת רמת-בגין בחיפה, ולחברה,
    עם הבחרו יש תקוה לשכונת בת-גלים שסבו וסבתו גרו בשכונה,שהיתהתוססת וחיה,והצמיחה פרופסורים ההנדסים, מנהלים למיניהם טיסים רבי חובלים מפקד חיל הים,ועוד רבוב,
    נאחל לד"ר שי קרן הצלחה,ושיקום השכונה,
    ארנון בן השכונה לשעבר,

  7. תלמידה לשעבר בבית הספר נופים

    וואו!! זכיתם! שי הוא מורה מדהים שנכנס לי עמוק ללב, חכם משכיל ולימד אותי בדרך חוויתית ושונה ואני יכולה להגיד שאחרי חמש שנים שכבר סיימתי בית ספר אני עדיין זוכרת את כל השיעורים איתו ומשווה כל מורה אליו. הוא מדהים, בני אדם כאלה צריך להעריץ. מוכן תמיד לעזור ואני אישית הייתי מאוד רוצה להישאר להיות תלמידה שלו לנצח! אז לכל ההורים המודאגים, אל דאגה! זכיתם במנהל מדהים ויותר מזה, בן אדם מדהים!

  8. תלמידה

    שי הוא מורה מדהים ונהדר.
    בתור אחת שלומדת איתו השנה מדעים – אין ספק שהוא מורה מדהים , נחמד ותמיד עוזר לנו , התלמידים.
    כעת הוא עזב אותנו – ממציא המצאה חדשה ואין ספק שתהיה טובה.
    התלמידים בכו שהוא עזב.
    תלמידה גאה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר