מקים בית הספר האנתרופוסופי עלייה איתי פז (צילום: רמי שלוש)
מקים בית הספר האנתרופוסופי עלייה איתי פז (צילום: רמי שלוש)

עצומה נגד עזיבת מנהל בית הספר האנתרופוסופי בחיפה

הורים לתלמידים בבית הספר בבת גלים פרסמו עצומה תחת הכותרת "נאבקים למען ילדי בית הספר עלייה", שבה נכתב כי הם מתנגדים בתוקף למינוי מנהל חדש במקום איתי פז שהקים את בית הספר

פורסם בתאריך: 21.7.17 06:46

בתום השנה הראשונה לקיומו של בית הספר האנתרופוסופי עלייה בשכונת בת גלים בחיפה נודע כי מינויו של איתי פז, איש החינוך האנתרופוסופי שהקים את בית הספר, לא יחודש בשנה הבאה. במהלך שנת הלימודים החולפת התעמת פז עם עיריית חיפה ואף הגיש התפטרות בעקבות טענותיו שהגורמים המקצועיים לא נפגשו איתו ולא העניקו לבית הספר את התמיכה שהבטיחו, אך חזר בו מהתפטרותו כעבור זמן קצר. מתגובת משרד החינוך ניתן ללמוד כי מחליפו של פז אינו איש החינוך האנתרופוסופי וכי הוא ישתלם בראיית עולם חינוכית זאת תוך כדי עבודה.

הורים שקיבלו את ההודעה על אי חידוש מינויו של פז מנסים לבטל את הגזרה. הם פרסמו עצומה שכותרתה היא "נאבקים למען ילדי בית הספר עליה" ושבה נכתב: "בעקבות המהלכים האחרונים להחליף את פז נראה כי חזונו ופועלו למען קיום של בית ספר אנתרופוסופי בבת גלים עומדים בסכנה קיומית ממשית. אנחנו מתנגדים בתוקף למינוי מנהל בית ספר חדש פחות משנה לאחר הקמתו. בית הספר עוד לא הספיק להכות שורשים והוא נמצא עדיין בשלבי הקמה. עלינו לפעול למען המשך קיום בית הספר עם הצוות החינוכי הנוכחי בניהולו של פז. מרביתנו שינינו את שגרת חיינו והפרדנו את הילדים מהסביבה הקודמת שלהם למען חינוך טוב יותר. השנה הזו במובנים רבים הגשימה את החלום החינוכי שלנו. החלום החינוכי הזה נמצא עכשיו בסכנה, וזה הזמן שלנו לצאת למאבק רציני – מאבק מתורבת אך ללא פשרות. דעת ההורים חייבת להילקח בחשבון. זהו חינוך ילדינו".

עד כה נאספו 108 חתימות על העצומה, כאשר מספר התלמידים בבית הספר כיום הוא כ-120.

נסיבות הפסקת עבודתו של פז לא ברורות ולא ניתן היה לקבל תשובה לגביהן. משרד החינוך מסר: "משרדנו מלווה את הקמת בית הספר האנתרופוסופי בעיר עוד משלב הרעיון והחזון. לפיכך קיימנו לאורך כל השנה תהליכי עומק לביסוס בית הספר בקרב הקהילה הכוללים גם מכרז מקיף לאיתור מנהל שינהל את המוסד החינוכי. השבוע נבחר מנהל המתאים לרוח בית הספר. המנהל יעמיק את לימודיו בחינוך האנתרופוסופי במהלך כל שנת הלימודים ובמקביל יונחה על ידי מומחה בתפישה החינוכית האנתרופוסופית. אנו סמוכים ובטוחים כי בית הספר עלייה ימשיך לצמוח ויהווה דגם ומופת בארץ לחינוך אנתרופוסופי ציבורי".

 

בית הספר עלייה

בית הספר עלייה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר