סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)
סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)

שכר הלימוד בשמים? שיא במספר התלמידים בריאלי

משפחות רבות לא בוטחות במערכת החינוך העירונית ומוכנות לשלם עשרות אלפי שקלים עבור חינוך פרטי: למרות שכר הלימוד הגבוה, בבית הספר הריאלי נשבר שיא של כל הזמנים במספר התלמידים שילמדו בארבעת סניפיו בשנת הלימודים הקרובה, והוא יעמוד על 4,600 תלמידים. גם בבית הספר ליאו באק לא נשארו מקומות פנויים

פורסם בתאריך: 17.7.23 11:48

נורת אזהרה נוספת למערכת החינוך העירונית: למרות שכר הלימוד הגבוה, בבית הספר הריאלי נשבר שיא של כל הזמנים במספר התלמידים שילמדו בארבעת סניפיו בשנת הלימודים הקרובה (תשפ"ד), והוא יעמוד על 4,600 תלמידים. זוהי הוכחה נוספת לכך שמשפחות רבות לא בוטחות במערכת החינוך העירונית ומוכנות לשלם עשרות אלפי שקלים עבור חינוך פרטי.

בבית בירם ילמדו בשנה הבאה כ-1,850 תלמידים בכיתות ט'-י"ב, בסניף מרכז הכרמל (מטו"ס) ילמדו כ-950 תלמידים, בסניף אחוזה ילמדו כ-880 תלמידים ובסניף הדר ילמדו כ-670 תלמידים, כאשר בשלושת הסניפים הללו מדובר בכיתות א'-ח'. כמו כן, כ-250 ילדים ילמדו בריאליגן. בריאלי מציינים כי זהו מספר התלמידים הגדול ביותר שילמדו בבית הספר ב-110 שנות קיומו.

יצוין כי משנת הלימודים הקרובה הריאלי לא יתוקצב עוד על ידי משרד החינוך בכיתות א'-ח', כפי שנקבע בהסכם בין הצדדים. לפי ההסכם, המשרד הפחית בשש השנים האחרונות את התקציב שאותו הוא העביר לבית הספר, ובמקביל הוא אישר לריאלי להעלות את שכר הלימוד מדי שנה. עם זאת, המשרד ממשיך לתקצב את הלימודים לתלמידי כיתות ט'-י"ב, והוריהם ישלמו מעתה שכר לימוד כפי שייקבע בחוזר מנכ"ל משרד החינוך.

שכר הלימוד הממוצע בכיתות א'-ח' יעמוד בשנה הבאה על 25,500 שקל בשנה, ולמרות זאת הביקוש העצום לבית הספר הביא את הנהלת הריאלי לפתוח השנה עוד שתי כיתות א' – האחת בסניף יסוד אחוזה והאחת בסניף מרכז הכרמל. את הסכום הגבוה ביותר מבין תלמידי בית הספר ישלמו תלמידי כיתות ז' ו-ח' – 35,640 שקל לשנה. בריאליגן המחיר יעמוד על 3,790 שקל בחודש. כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", הריאלי גובה מהורים לתלמידים חדשים (למעט בגנים) תשלום חד פעמי של דמי תשתית שנע בין 500 שקל בכיתה א' ל-3,500 שקל בכיתה ז'.

אב לתלמיד בסניף אחוזה: "נכון ששכר הלימוד בריאלי הוא בשמים, אבל התלמידים מקבלים תמורה על כל שקל. היתה לי אפשרות לרשום את הילד לבית ספר עירוני בהרבה פחות כסף, אבל אין מה להשוות בין מה שהריאלי נותן לבין מה שמקבלים בבית ספר עירוני, הן מבחינת הלימודים והן מבחינת התשתיות. נכון שבמצב הכלכלי היום לא פשוט לשלם סכומים כאלה, אבל אשתי ואני החלטנו שעל חינוך אנחנו לא מתפשרים".

אב לתלמידה בסניף מרכז הכרמל: "יש לי בן בוגר בית הספר, ועכשיו גם הבת לומדת בריאלי. מניסיון, כשהבן שלי אומר שהוא בוגר הריאלי, הרבה דלתות נפתחות בפניו. זהו בית ספר עם מוניטין שהצמיח בוגרים שהם חלק מהאליטה של המדינה".

 

 

גם בבית הספר ליאו באק אשר נמצא בבעלות פרטית נרשם ביקוש גבוה ולא נותרו עוד מקומות פנויים לתלמידים חדשים. 2,400 תלמידים ילמדו בשנת הלימודים הקרובה בבית הספר – כ-170 תלמידים בגני הילדים, כ-310 תלמידים בבית הספר היסודי, כ-720 תלמידים בחטיבת הנעורים (החטיבה בבעלות משותפת עם עיריית חיפה, כאשר ליאו באק אחראי על תוכנית הלימודים) וכ-1,200 תלמידים בתיכון שהשיפוץ במבנהו הושלם.

יצוין שתלמידי כיתות הגן בליאו באק ממשיכים ישירות לכיתות א', ובכך לא מתאפשר לבית הספר לקלוט תלמידים חדשים. בחטיבת הנעורים משמש ליאו באק בית ספר אזורי שקולט את בוגרי כיתות ו' מבתי הספר טשרניחובסקי, רמות וכמובן ליאו באק. בבית הספר שש כיתות ז' שבהן לומדים בין 36 ל-38 תלמידים בכיתה.

 

חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל חיפה

    ההבדל שמיים וארץ
    חיפה לא משקיעה בבתי הספר העירוניים – חוגים 4 שנים בלי אולם ספורט. אין מגמות רובוטיקה. אין סדנאות מייקרים. אין פעילויות אחר הצהריים.
    הכסף של הארנונה לא הולך לחינוך ותרבות ובנייה. הוא הולך לשכר עתק לבכירי העירייה ואלפי הגימלאים. ומה הם עושים בפנסיות השמנות ובשכר הגבוה?
    נכון – רושמים את הילדים והנכדים לבתי ספר פרטיים.
    הבנתם את הסייקל??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר