החצר בגן מור
החצר בגן מור

גן מור באחוזה: עובש, חוטי חשמל חשופים וחצר מוזנחת

הורים חוששים לשלוח את ילדיהם ביום שישי לגן מור בשל מפגעים. כשהם הבינו שלמרות תחינותיהם לא יגיע סיוע מעיריית חיפה, חמישה מהם והגננת נרתמו לעניין והצליחו לנקות רק חלק מהחצר. אם לילדה: "הגן לא ערוך לפתיחת השנה ולקבלת הילדים. העירייה לא סיפקה לנו ציוד ולא עזרה בכלום"

פורסם בתאריך: 30.8.23 14:57

הורים לילדים בגן מור – גן טרום חובה וחובה בשכונת אחוזה – חוששים לשלוח את ילדיהם לגן מכיוון שבקירותיו עובש וחוטי חשמל חשופים, חצרו מוזנחת ומתקן המשחקים בחצר נקבע כלא בטיחותי. נוסף על כך, יריעה שהותקנה על הגדר כדי לא לחשוף את ילדי הגן לרחוב נעלמה, ולדבריהם עיריית חיפה הבטיחה לשלוח מודד למקום, אך זה לא הגיע וכך גם יריעה חדשה.

ההורים פנו לעירייה, האחראית על תחזוקת הגן, ונענו כי הסייעת אמורה לנקות את המקום. כשהבינו ההורים שסיוע מהעירייה לא יגיע, חמישה מהם והגננת נרתמו לעניין והצליחו לנקות רק חלק מהחצר.

אם לילד בגן: "שנת הלימודים תיפתח ביום שישי, והגננת חסרת אונים. זו השנה הראשונה שלה בגן, והיא אמרה לנו שהיא לא מקבלת תמיכה מהעירייה ולא מאף גורם אחר".

 

 

אם לילדה בגן: "יש בחצר מתקן אחד – מגלשה – אבל הוא עטוף ברשת מכיוון שאסור לטפס עליו כי המתקן מסוכן. הבנתי שאושר לגן תקציב למתקן חדש כבר לפני חודש, אבל משום מה המתקן לא הגיע לגן, ואנחנו רק יומיים לפתיחת שנת הלימודים. יש גם ליקויים בתוך המבנה – עובש וחוטי חשמל חשופים. הגן לא ערוך לפתיחת השנה ולקבלת הילדים. בגלל שהיריעה נעלמה, צד אחד של הגן נחשף, וכל מי שהולך ברחוב יכול לראות את הילדים. התכתבתי עם העירייה בנושא, וענו לי שישלחו מודד שייקח את המידות של הקטע החשוף. בינתיים לא הגיע מודד, ואין לנו יריעה. ביום שישי נשלח את ילדינו לגן לא בטיחותי. כשראינו שאיש לא מגיע לנקות את החצר ולטפל במפגעים הצענו את לגננת את העזרה שלנו, וניקינו ביחד את החצר".

מה אמרו לכם בעירייה?

"אמרו לנו שהניקיון הוא באחריות הסייעת. אני לא מבינה איך הם מצפים שסייעת תעשה את כל העבודה הזאת לבדה? אנחנו היינו שישה מבוגרים ולא הספקנו לנקות את כל החצר ביום אחד. לסייעת לא היה שום סיכוי לנקות לבד ולהכין את החצר לקראת הילדים. הבאנו מפוח ומטאטאים – הכל משלנו, העירייה לא סיפקה לנו ציוד ולא עזרה בכלום. ציפינו שלפחות יגידו לנו לו 'אתם רוצים לנקות? בבקשה, אנחנו נעזור לכם בציוד', אבל כלום. הכל נעשה ביוזמה של ההורים. שאלנו גם על צעצועים לגן, והתשובה שקיבלנו היתה שחלק מהצעצועים כבר נרכשו ושההורים יתבקשו לעזור בתשלום דרך דמי הוועד. יש כאן הזנחה של שנים, הגיע הזמן לטפל בגן. ליד הגן שלנו יש גן לילדי המגזר הערבי. הגן הזה מטופח, והחצר מתוקתקת ונקייה ומחכה לילדים. רק גדר מפרידה בין שני הגנים, ואיזה הבדל ביניהם – כמו בין יום ללילה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "פניית ההורים התקבלה והיא מטופלת על ידי גורמי המקצוע בעירייה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר