תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)
תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)

משרד החינוך התערב – המפגש עם פורום משפחות שכולות אינו חובה

במסגרת סמינר שתכנן בית הספר ליאו באק אמורים היו תלמידי כיתות י"ב להשתתף במפגש עם פורום משפחות שכולות, שהוצא ממאגר התוכניות של משרד החינוך משום שהוא מכנה את צה"ל "צבא הכיבוש". לאחר התערבותו של המשרד הוציא בית הספר את המפגש מתוכנית הסמינר, והוא יתקיים כמפגש בחירה בלבד

פורסם בתאריך: 3.9.23 17:40

הנהלת בית הספר ליאו באק קבעה למחר (שני) מפגש תלמידים עם פורום משפחות שכולות בירושלים, וזאת למרות שמשרד החינוך אסר על קיום מפגשים עם הפורום החל מ-1 בספטמבר. בחוזר שחילק ליאו באק להורים עולה כי המפגש אמור היה להיות חלק מסמינר של שלושה ימים לתלמידי שכבת כיתות י"ב שנקרא "מסע ללב החברה הישראלית, מדינת ישראל מדינה דמוקרטית ויהודית".

"כלבו – חיפה והקריות" הפנה שאלה למשרד החינוך במחוז חיפה באשר לעמדתו של מנהל המחוז ד"ר סער הראל בסוגיה. במשרד העדיפו לא להתייחס ישירות לשאלה ומסרו בתגובה: "הנהלת בית הספר הונחתה לפעול בהתאם להנחיות משרד החינוך עבור תוכניות מאושרות המתקיימות במסגרת הגפ"ן (גמישות פדגוגית ניהולית)".

אלא שכאמור, המפגש עם הפורום כבר אינו כלול בתוכנית גפ"ן. כעת, לאחר התערבותו של משרד החינוך וכדי לא לבטל את המפגש שתוכנן מראש, הוציאה הנהלת בית הספר את המפגש מתוכנית הסמינר, והוא יתקיים כמפגש בחירה שבו לתלמידים תינתן האפשרות לבחור אם הם רוצים להשתתף בו או לא.

יצוין כי במסגרת הסמינר יסיירו התלמידים בירושלים, בדרום תל אביב, בבני ברק, בגוש עציון ובכפרים לא מוכרים בנגב, ייפגשו עם פעילי שכונות ועם מהגרי עבודה בדרום תל אביב, יסיירו במוזיאון יד ושם ויקיימו פעילות במוזיאון אנו – מוזיאון העם היהודי.

 

 

פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני בעד שלום הוקם בשנת 1995 על ידי יצחק פרנקנטל וכמה משפחות שכולות ישראליות, והוא מונה היום יותר מ-600 משפחות. באתר הארגון נכתב כי "כל חברי הפורום איבדו בן משפחה כתוצאה מהסכסוך הממושך, ובפעילותם המשותפת הגיעו להבנה כי הפיוס בין האנשים ובין העמים הוא אפשרי ואף הכרחי להשגת שלום בר קיימא. את התובנות הללו מבקשים חברי הפורום להנחיל לשתי החברות הישראלית והפלסטינית".

בשנת 1998 התקיים המפגש הראשון עם משפחות פלסטיניות מעזה, ומאז ממשיך הפורום בפעילותו. במסגרת זו מגיעים נציגים מהפורום לשיחות עם תלמידים בבתי ספר ברחבי הארץ. בשנים האחרונות התלוננו הורים רבים בפני משרד החינוך על המפגשים הללו ושללו את הלגיטימיות של הפורום, שלדבריהם מכנה את חיילי צה"ל "רוצחים". יצוין כי בשנת הלימודים שעברה התעוררה סערה לאחר שנציגי הפורום הוזמנו לבתי הספר הריאלי ואליאנס.

בתחילת חודש אוגוסט הודיע משרד החינוך כי הוא מוציא את הפורום ממאגר התוכניות שלו החל מ-1 בספטמבר. בנימוקי החלטה נכתב: "הפורום לא הצליח להכחיש למעשה את הטענות שהועלו נגדו, שלפיהן הוא משווה בין שכול של חללי צה"ל לבין שכול של פלסטינים שנהרגו כתוצאה מפעילות של הצבא. באתר הפורום נכתב 'צבא הכיבוש' כמונח שפוגע בצה"ל ובערכים לשירות משמעותי שמשרד החינוך מקדם בבתי הספר. משרד החינוך, אשר מעודד את בוגריו לשירות משמעותי בצבא בהתאם לקו חינוך ממלכתי, אינו יכול לכלול במאגר סל גפ"ן תוכניות שמבזות את צה"ל, את מוסריותו ואת חייליו ומאפשרות שימוש בשם 'צבא הכיבוש'".

מליאו באק נמסר בתגובה: "סמינר הדמוקרטיה תוכנן ונבנה עוד בשנה שעברה במסגרת לימודי האזרחות של כיתה י"א ונדחה בעקבות העיצומים לתחילת שנה זאת. הסמינר מתקיים תוך שמירה על איזונים בחברה הישראלית. לאור ההנחיה של משרד החינוך לפעול על פי מאגר תוכניות מאושרות מעודכנות (למרות שהתוכנית כבר נכתבה ופורסמה), המפגש לא יהיה כלול בסמינר. הוא יהיה נתון לבחירת התלמידים בזמנם החופשי, והם יוכלו להשתתף במפגש או בפעילות אחרת לבחירתם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איש

    אם משפחה שכולה מקבלת במה רק אם היא משרתת תעמולה, באמת אין יותר סיבה להתגייס…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר