סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: ברוך אבן)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: ברוך אבן)

מחר: תלמידי התיכון בריאלי ישביתו את הלימודים

במסגרת המאבק שמנהלת מועצת התלמידים הארצית נגד ארגון המורים, אשר נוקט עיצומים זו השנה השנייה בגלל מחלוקות שכר מול משרד האוצר, תלמידי החטיבה העליונה בבית הספר הריאלי ישבתו מחר מלימודים. ועד ההורים הבית ספרי נתן גיבוי לתלמידים וכתב להוריהם: "מאבק המורים הוא צודק, אבל הוא לא יכול להתנהל על גבם של התלמידים המשמשים בני ערובה"

פורסם בתאריך: 11.9.23 19:14

תלמידי תיכון בית בירם בבית הספר הריאלי ישבתו מחר (שלישי) מלימודים במסגרת המאבק שמנהלת מועצת התלמידים הארצית נגד ארגון המורים שנוקט עיצומים זו השנה השנייה בגלל מחלוקות שכר מול משרד האוצר.

במכתב ששלח היום ועד ההורים הבית ספרי להוריהם של תלמידי החטיבה העליונה נכתב: "השנה אמנם נפתחה בתיכונים, אבל העיצומים ממשיכים. מה שאומר שבתיכון לא יהיו טיולים, גדנ"ע, 'מסע ישראלי', מסע לפולין, מסיבות סיום, ציונים ותעודות. מאבק המורים הוא צודק, אבל הוא לא יכול להתנהל על גבם של התלמידים המשמשים בני ערובה ונמצאים בין הפטיש לסדן זו השנה השנייה. בכוונת מועצת התלמידים הארצית להשבית את הלימודים בתיכונים. אנו רואים לנכון לעמוד לצדם של ילדינו בקריאה להגיע להבנות ולהפסיק את הפגיעה המתמשכת בהם".

למכתבו של הוועד קדם מכתב שהוציאה יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ספיר מוספי למנהלי בתי הספר בארץ בנושא השבתת הלימודים, ובו נכתב: "בשנים האחרונות חוו מערכת החינוך בכלל ותלמידי התיכונים בפרט טלטלות קשות בשגרה וברצף הלמידה, תוך התמודדות עם משברים שכמותם לא ידעה מערכת החינוך, ובהם משבר הקורונה, סבבי הלחימה, שינויים בבחינת חדשות לבקרים בתוכניות הלימודים, ולאחרונה – עיצומי ארגון המורים שאסרו כליל על מתן ציונים ואת קיומו של החינוך החברתי-ערכי במסגרת בתי הספר. כל אלו פגעו כאמור פגיעה קשה הן ביכולתם של תלמידי החטיבות העליונות לקיים שגרת למידה אפקטיבית והן בחוסנם הרגשי של תלמידי ישראל".

 

 

מוספי הוסיפה כי "תלמידי התיכונים התבשרו בשבוע שעבר על כך שהמשא ומתן עם ארגון המורים הבשיל לכדי הסכמות שהביאו לפתיחתה של שנת הלימודים. למרות הציפייה שייפסקו העיצומים ועמם גם הפגיעה הקשה שנעשתה בשנה האחרונה, ארגון המורים הכריז כי עד לחתימתו של הסכם שכר, העיצומים על בתי הספר התיכוניים יימשכו. המשך העיצומים על בתי הספר התיכוניים למרות ההסכמות במשא ומתן יביאו עמם פגיעה נוספת ולא מידתית בשגרת הלמידה של תלמידי התיכונים ובחוסנם הרגשי, ללא כל טעם נראה לעין מלבד שיקולים סורחים".

את מכתבה סיימה מוספי בבקשה לתמוך בתלמידים ובהשבתת הלימודים: "מתוך מחויבות ערכית אמיתית לעתידה וליציבותה של מערכת החינוך החליטה מועצת התלמידים והנוער הארצית על השבתת הלימודים בחטיבות העליונות ביום שלישי הקרוב. נודה לכם על תמיכתכם במאבקנו הצודק וההכרחי, לרבות סיוע בהצדקת חיסוריהם של השובתים".

בריאלי אמרו כי תלמידים שירצו להגיע לבית הספר מחר יוכלו לעשות זאת. ככל הידוע, תלמידי החטיבה העליונה בריאלי הם התלמידים היחידים בחיפה שישבתו מחר.

מארגון המורים נמסר בתגובה: "תלמידי התיכוניים נפגעים מהעיצומים בשל ההתעלמות של משרד האוצר מהמורים במשך יותר משנה וחצי ואי נכונות לחתום על הסכם קיבוצי. המחאה צריכה להיות מופנית למשרד האוצר ולא לארגון המורים. כאשר השכר של המורים הוא כה נמוך אחרי שנשחק בשנים האחרונות, כאשר תנאי העבודה הולכים ומידרדרים והמורים נאלצים לעבוד בכיתות עמוסות מאוד של 40-35 תלמידים, כאשר במערכת החינוך העל יסודית חסרים כ-20 אחוז מהמורים, כאשר מורים רבים נאלצים ללמד מקצועות שלא הוכשרו ללמד אותם בגלל מחסור במורים בניסיון 'לסתום חורים' במערכת – לא פלא שמורים רבים עוזבים את המערכת, חדשים לא באים, והישגי התלמידים נפגעים. זה הנושא שצריך להדאיג קודם כל את הורי התלמידים שנאלצים לשלם מאות ואף אלפי שקלים לשיעורים פרטיים, זה צריך להדאיג את ההורים מכך שילדיהם יסבלו מאיכות חיים נמוכה במדינת ישראל, זה צריך להדאיג הורים שעתיד ילדיהם לוט בערפל. הגענו למצב בלתי נסבל. על כל אלה אנחנו נאבקים. המאבק שלנו הוא צודק וחשוב מאין כמוהו למען עתידן של מערכת החינוך ומדינת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר