קמפוס הנמל (צילום: דוברות העירייה)
קמפוס הנמל (צילום: דוברות העירייה)

הפקולטה למשפטים בדרך לקמפוס הנמל

בין האוניברסיטה לעיריית חיפה מתקיימים דיונים על העברת הפקולטה לבניין בין רחוב הנמל לרחוב העצמאות, שם יוכלו סטודנטים ליהנות מקרבה לבתי המשפט ומנגישות תחבורתית

פורסם בתאריך: 10.8.17 15:50

אוניברסיטת חיפה מבקשת להוריד את הפקולטה למשפטים שלה מהכרמל לקמפוס הנמל בעיר התחתית. מדובר בתוכנית שכבר עלתה בעבר אך כעת מבקשת האוניברסיטה ליישמה, ובימים אלה מתקיימים דיונים בנושא בין האוניברסיטה לעיריית חיפה לגבי מבנה שכבר אותר. בנוסף מתכננת האוניברסיטה להקים שלוחות בשכונות אחרות בעיר ואפילו מחוץ לחיפה.

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "מדובר בחלק מתוכנית אסטרטגית המכונה מולטיברסיטה. הרעיון הוא לפתוח נקודת כניסה רבות לאוניברסיטה ברחבי חיפה ומחוץ לעיר. לכל נקודה כזו אנו קוראים פורטל, וכל אחד מהם מתמחה בנושא מסוים. מיקום הפורטל משרת את הנושא העיקרי שלו. למשל בשיתוף הפעולה שלנו עם מכללת ויצו הממוקמת במושבה הגרמנית נקיים ביחד פעילות עם עשייה אמנותית, מעין ברוקלין של חיפה. אנחנו רוצים להוריד חלקים מהפקולטה למדעי הבריאות וממדעי החיים לאזור בת גלים ליד בית הספר לרפואה. המכללה הטכנולוגית להנדסאים אורט בראודה בכרמיאל תהפוך להיות פקולטה למדעי ההנדסה שלנו, ואת הפקולטה למשפטים אנחנו מבקשים להעביר לקמפוס הנמל, קרוב לבתי המשפט".

באיזה שלב נמצא המעבר לקמפוס הנמל?

"כרגע מתקיימים דיונים עם העירייה וכמובן גם עם הפקולטה למשפטים, מכיוון שאנחנו לא כופים על אף אחד לעבור. בפקולטה יצטרכו לבחון אם המעבר מוסיף להם משהו, למשל מבחינת הקרבה לבתי המשפט ולתחנת הרכבת – דבר שיכול להביא לפקולטה סטודנטים מאזורים נוספים. צריך לבחון גם את האספקט של הטמעת הפקולטה באזור של העיר שהולך ומתעורר. בעיני כל הדברים האלה הם בעלי ערך מוסף, אבל גם הפקולטה צריכה לחשוב כך ולראות בזה מימד נוסף שיקפיץ אותה למקום אחר, ולכן גם הם ידונו ויקבלו החלטה".

האם חשבתם כבר גם על המבנה שאליו תעבור הפקולטה?

"בוודאי. איתרנו ביחד עם העירייה בניין סמוך לשער פלמר, בין הרחובות הנמל ודרך העצמאות. יש כבר פרוגרמה שנכתבה בעבר מה הפקולטה צריכה בבניין מבחינת גודל. יש לנו כיום כ-1,000 סטודנטים שלומדים בפקולטה, ואנחנו מדברים על שטח של לפחות 3,000 מ"ר שיכלול חדרים רגילים, כיתות לימוד ואודיטוריום. דיקן הפקולטה למשפטים פרופ' אורן גזל-אייל כבר העביר לנו רשימת דרישות כתנאי למעבר, ואנחנו מתכוונים לעמוד בהן".

לדבריו של רובין, כדי ליישם את התוכנית תהיה האוניברסיטה חייבת לשפץ את המבנה ואף ולהוסיף לו קומות: "העירייה מצדה צריכה להעביר החלטה במועצת העיר שתאשר לנו לקבל את הבניין, ואנחנו צריכים עדיין לשבת איתם על התנאים. מכיוון שזו השקעה גדולה מאוד היא מצריכה קבלת תרומה. אנחנו כרגע במשא ומתן עם כמה תורמים, וכמובן שהבניין יישא את שמו של התורם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחמים

    הגיעה הזמן שעיר התחתית בחיפה תהפוך סוף סוף למשהן חיובי כותב שורות אלו ימאי לשעבר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר