הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו בבית הספר הריאלי (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו בבית הספר הריאלי (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

הנשיא הרצוג בריאלי: "מתחילה רוח רעה סביב החטופים"

בשיחה עם תלמידים בבית בירם אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג: "מתחילה איזו רוח רעה, מתחיל להתפתח שיח מאוד לא מכבד ולא נכון סביב החטופים ומשפחותיהם. אני קורא לכל הציבור, ובמיוחד לנבחרי הציבור, להתחשב ברגשות של משפחות החטופים"

פורסם בתאריך: 21.2.24 15:51

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו היום (רביעי) בבית הספר הריאלי שאיבד 12 מבוגריו מתחילת מלחמת חרבות ברזל. הרצוג סייר בבית הספר ונפגש לשיחה עם תלמידים באולם פבזנר בבית בירם.

בשיחה התייחס הרצוג בעיקר לנושא החטופים ואמר: "מתחילה איזו רוח רעה, מתחיל להתפתח שיח מאוד לא מכבד ולא נכון סביב החטופים ומשפחותיהם. אין מצווה גדולה יותר ביהדות מאשר פדיון שבויים, ואת זה אמר הרמב"ם. כולנו רואים בהשבת החטופים הביתה כמה שיותר מהר יעד מרכזי אמיתי. חיילינו נמצאים ברצועת עזה בלחימה, ורבים מהם נושאים על האפוד שלהם תמונות של חטופים ויודעים שזאת השליחות שלהם. בני משפחות שכולות ופצועים שאני מדבר איתם אומרים – היינו שם כדי לשחרר את החטופים. זה דבר שאמור לאחד את כל העם, והוא מאחד את כל העם. כל העם עומד מאחורי החטופים".

לדבריו, אפשר להתווכח על הדרך להגיע אל היעד "אבל אני קורא לכל הציבור, ובמיוחד לנבחרי הציבור, להתחשב ברגשות של משפחות החטופים, ולהבין שהם עוברים גיהינום יום-יום ושעה-שעה. הם חיים באי ודאות ובסבל נפשי ופיזי נורא. צריך לדעת לנהוג ברגישות מירבית, וצריך להבין לעתים שיש דברים שלא צריך להגיד אותם בפומבי. דברים כאלה עלולים לפצוע את האחים ואת האחיות שלנו ולגרום לכאב נורא ובלתי מוצדק. כולנו מחויבים להשבת החטופים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תמיד ארבל

    השיח הןא לא סביב אזרחים שנחטפו מבתיהם!אלה סביב מה שצמח בעקבות חטיפתם!צריך להפסיק את הנדסת התודעה הזו,מותר וצריך וחייב להביע דעה,על כך ששכפצ החטופים שלא נתנו אישור לכך הפך כר להפיכה משטרית נגד בחירה דמוקרטית של למעלה ממיליון אזרחים,מעולם לא היה כאן סנכרון מפחיד ומדאיג עם ערוצי האוייב,הרבה מהמתגודדים סביבם אין להם רבע חטוף,חוסר הכרת התודה לצה"ל שהם הבנים שלנו שנהרגים ונפצעים בנסיונות בלתי פוסקים להשיבם הביתה מקומם ומרתיח.אני מצטערת שתרמתי להם!אני אצטרף לכח קפלן ומחאת רק לא ביבי מבחירה אם ואחליט,לא תחת מטריה של חסרי יכולת להגן על עצמם,מי שלא רוצה שיח כזה,שיסיק מסקנות,אין חיה כזו משפחות החטופים,נוצרו קבוצות קבוצות וכל אחת נגועה באינטרסים יותר מהשניה,לאף אחד כואב ככל שיהיה אין זכות להקריב את בטחון כולנו.והכי חשוב כשאתה חושב אחרת מהעדר תשתדלו לאיים ולקלל פחות בפרטי,זה לא מכבד את אלו שכלואים בגהנום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר