איור לשירו של יגל אושרי (צילום: יח"צ)
איור לשירו של יגל אושרי (צילום: יח"צ)

"מבטים חטופים": המיזם של תלמידי הריאלי וסטודנטים לעיצוב מויצו

כיצד ילדים שאינם תושבי העוטף מתמודדים עם נושא החטופים ואיך למרות הפחד שהמלחמה מייצרת הם מנסים לייצר תקווה? סטודנטים מויצו הנחו תלמידים מהריאלי ליצור איורים לשירים המקושרים למלחמה והפיחו בהם רוח אופטימית. אסופת השירים הפכה לחוברת הנצחה המוקדשת לחנה פרי שנחטפה מקיבוץ נירים

פורסם בתאריך: 26.3.24 16:03

מאורעות 7 באוקטובר מטביעים את חותמם מאז אותה שבת שחורה על עולמנו הפנימי במציאות שבה אנו חיים. הרצון העז להנציח את החטופים ולהעלות את המודעות לנושא בקרב תלמידי בתי הספר הוביל לפיתוח פדגוגי של המיזם החינוכי "מבטים חטופים" על ידי ד"ר לירון שלומוביץ, מרצה בכירה ומדריכה פדגוגית במרכז האקדמי ויצו חיפה. 

ד"ר שלומוביץ רתמה סטודנטים שנה ב' מהמחלקה לתקשורת חזותית, שאותם היא מנחה, להעברת סדרת שיעורים לתלמידי כיתות ז' בסניף מטו"ס של בית הספר הריאלי, תוך הקניית מיומנויות מעולם הגרפיקה – מצגות, פוטושופ, אילוסטרייטור, איור ועוד. המיזם החינוכי הוא חלק מהקורס "התנסות בהוראה", שבמהלכו משמשים הסטודנטים פרחי הוראה בחטיבת הביניים במטו"ס ומתלווים למורה המכשירה הילה קינן. במסגרת התנסותם בבית הספר מעבירים הסטודנטים שיעורים בנושא החטופים, תוך שילוב הוראה רב תחומית אשר שוזרת שני עולמות תוכן – אמנות וגרפיקה – האחד בשני.  

שמו של המיזם – "מבטים חטופים" – נבחר בקפידה, והוא טומן בחובו קשת של משמעויות: הביטוי מבט חטוף מאפשר הצצה חטופה לעולמם של החטופים, ובד בבד מעלה על נס את נושא יחידות הלימוד על אודות החטופים.  

 

 

המיזם משלב סגנונות יצירה ייחודיים מעולם האמנות ומעולם העיצוב הגרפי בתוך סדרת השיעורים שבהם מפיקים התלמידים תוצרי למידה שונים. דוגמה לכך הוא שיעורה של הסטודנטית אלמוג אספלר, שבחרה לעסוק בנושא הטעון והרגיש בעזרת יצירות שיריות ושירי מלחמה וזיכרון. התלמידים התבקשו במהלך השיעור לאייר את השירים ולהפיח בהם רוח אופטימית של תקווה.  

אסופת השירים המאוירים – "יהיה טוב" של יסמין מועלם, "לחזור הביתה" של התקווה 6, "לצאת מדיכאון" של יגל אושרי, ו"אבלות", "שכול" ו"הוריקן" של שלומוביץ – הפכה לחוברת הנצחה המוקדשת לחנה פרי, תושבת ותיקה של קיבוץ נירים, שבעת מתקפת הטרור של חמאס על קיבוצי העוטף נחטפה מביתה והוחזקה 49 ימים בשבי בעזה. בנה הבכור רועי פופלוול נרצח, ובן נוסף, נדב פופלוול, נחטף ועדיין מוחזק בשבי החמאס. 

 

איור לשיר של התקווה 6 (צילום: יח"צ)

איור לשיר של התקווה 6 (צילום: יח"צ)

 

קינן היא חברתה הטובה של איילת סווטיצקי, בתה של פרי, והיא זו שהגתה את הרעיון להגשת החוברת המאוירת כמחווה מרגשת, עטופה בחיבוקים חמים ומחזקים. תגובתה המרגשת של פרי למחווה לא איחרה לבוא: "אני מתרגשת כל כך. אני חיה על הטוב סביבי כי ראיתי את הרוע. הלוואי שיחזרו החטופים, אז יהיה ניצחון אמיתי בארץ וכל הפילוג יהיה מאחורנו. עם האסון של 7 באוקטובר העם גילה את עצמו ואת הכוח שלנו ביחד".

 

איור לשיר של יסמין מועלם (צילום: יח"צ)

איור לשיר של יסמין מועלם (צילום: יח"צ)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר