הטקס לזכר יצחק רבין בנאות פרס (צילום: בית הספר נאות פרס)
הטקס לזכר יצחק רבין בנאות פרס (צילום: בית הספר נאות פרס)

האירוע הראשון בבית הספר בנאות פרס: טקס לזכר רבין

בית הספר, שהוא המוסד הקהילתי היחיד בשכונה, פתח לבקשת התושבים את שעריו לקהילה כולה שהשתתפה בטקס. בעקבות ההצלחה הוחלט שכל הטקסים בשכונה יתקיימו בין כתליו

פורסם בתאריך: 3.11.17 08:06

בית הספר הממלכתי החדש נאות פרס קיים השבוע את הטקס הראשון בין כתליו – ערב זיכרון לראש הממשלה יצחק רבין שהיה פתוח לקהילה כולה. לנוכח הצלחתו של האירוע סוכם עם נציגי התושבים בשכונה שמעתה כל טקסי הזיכרון שיקיים בית הספר, ובכלל זה טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה וטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, יתקיימו בשיתוף עם התושבים.

בית הספר נאות פרס הוא הגוף הקהילתי היחיד בשכונה. מכיוון שנאות פרס היא שכונה בהקמה אין בה עדיין מרכז קהילתי או מתנ"ס, והפעילות הקהילתית מתקיימת בבית הספר בשעות אחר הצהריים. אחד מחדריו גם הוסב לבית כנסת, ותנועת השומר הצעיר פתחה קן בבית הספר.

מנהלת בית הספר אסתי אזולאי: "הפעילות המשותפת אמנם התקיימה בעקבות דרישה של הקהילה, אבל היא משתלבת עם הראייה הקהילתית של בית הספר. אני שמחה שהצלחנו לערב את הקהילה לא בדברים כמו אפיית עוגה והכנת שקית ממתקים אלא בנושאים ערכיים עם תוכן ועם משמעות".

 

 

על גלגולו של שיתוף הפעולה הקהילתי מספרת אזולאי: "אנשים בשכונה ביקשו שבית הספר ייקח על עצמו את התפקיד הקהילתי וציינו שהם מעדיפים שהאירועים הטקסיים יהיו בשעות הערב ולא בבוקר, כמקובל בבתי הספר, כדי שהתושבים יוכלו להשתתף בהם. אנחנו כמובן הסכמנו".

לדבריה, בית הספר הציע לאנשי הקהילה לא רק להגיע כאורחים אלא גם למלא תפקיד פעיל בארגון הטקסים ולהיות שותפים מלאים בהפקות: "לאחר שהוצאנו להורי התלמידים הודעה על קיום הטקס לזכרו של רבין נרתמו לעזרה תושבים רבים שאין להם ילד בבית הספר. אחד מהם, שיש לו אולפן הקלטות בבית, התנדב להקליט שירים לאירוע, זוג מחבורת הזמר ברפא"ל התנדב לשיר בטקס, אמנית הכינה את התפאורה, בעלת סטודיו למחול הכינה ריקוד עם הילדים, וכמה תושבים הביאו פרוז'קטורים כדי לתגבר את התאורה בחצר במהלך הטקס. כל ההירתמות היתה קהילתית. לאירוע הגיע קהל גדול של מבוגרים, ילדים ובני נוער – כל קהילת השכונה".

האם ההיערכות לערב קהילתי שונה מארגון טקס בית ספרי?

"היא אחרת לגמרי, קשה יותר ומורכבת יותר, אבל בהחלט מתגמלת. בהגעה של קהל רב ומגוון מבחינת הגילאים והדעות יש אמירה. ניתנה לנו זכות גדלה להיות הגוף המארח. כשתושבי השכונה אמרו לי 'אנחנו רוצים לבנות קהילה, תפתחו לנו את שערי בית הספר' לא היססתי לרגע, והתוצאה היא מעל ומעבר למצופה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר