עדנה דוד (צילום: יעל שמלצר)
עדנה דוד (צילום: יעל שמלצר)

גני הילדים, היסודיים והחטיבות ישבתו ביום רביעי

הסתדרות המורים הכריזה על שביתה של יום אחד במחאה על ניכוי ימי מחלה ממשכורתם של עובדי ההוראה. יו"ר הסתדרות המורים בסניף חיפה עדנה דוד: "אם דרישתנו לא תיענה נחריף את המאבק"

פורסם בתאריך: 25.12.17 13:08

סניף חיפה של הסתדרות המורים מקיים היום (שני) ומחר כנסי הסברה בבתי הספר לקראת השבתת הלימודים ביום רביעי. ההשבתה תקיף את גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ותימשך יום אחד.

ההסתדרות מוחה על כך שמשרד החינוך מנכה על כל יום מחלה של עובד הוראה 1.4 ימים ממשכורתו, כך שבפועל העובדים לא רק שלא מקבלים שכר על כל ימי מחלתם אלא גם מפסידים כסף.

לדברי יו"ר הסתדרות המורים בסניף חיפה עדנה דוד, בתי הספר לחינוך מיוחד בחיפה לא ישבתו. כיתות החינוך המיוחד בתוך בתי הספר הרגילים ישבתו, למעט כיתות תקשורתיות (תלמידים עם בעיות תקשורת) שילמדו כרגיל.

 

 

דוד: "אשב בחמ"ל ואהיה זמינה לשאלות של עובדי ההוראה ורכזי השטח. לכל סקטור – גני הילדים ובתי הספר – יהיה רכז שיעמוד לרשותו. נוסף על כך יעבור מידע שוטף באמצעות אתר האינטרנט שלנו, באמצעות המטה הטלפוני במרכז ובסניף, ובאמצעות קבוצות הווטסאפ. כרגע זו שביתה אזהרה של יום אחד, אך אם דרישתנו לא תיענה נחריף את המאבק. אנחנו משתדלים שמערכת החינוך תיפגע כמה שפחות, ולכן אפשרנו לחינוך המיוחד לעבוד כרגיל ולא ביטלנו טיולים שבתי הספר כבר קבעו ליום רביעי".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד רואה בציבור המורים את עמוד השדרה של המערכת והוא פועל רבות למען קידום זכויותיהם. לראיה – בתקופה האחרונה הוא דאג לקדם את שכרם של המורים. גם במקרה זה יושב המשרד על המדוכה ביחד עם הסתדרות המורים בהידברות כדי לקדם באופן משותף את האינטרס של המורים. עניין ימי המחלה נקבע לפני עשרות שנים והוא דורש התדיינות מסודרת סביב השולחן, ללא משוא פנים, באופן מקצועי וענייני, והכל מתוך מגמה לשפר ולהיטיב את תנאי המורים בישראל. עם זאת, ההחלטה להשבית את המערכת היא לא אחראית ופוגעת בציבור התלמידים וההורים. המשרד לא יאפשר כל פגיעה בציבורים חשובים אלה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי למנוע את ההשבתה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר