מרכז החינוך ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)
מרכז החינוך ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)

ליאו באק יפתח מכללה להכשרה מקצועית לעובדים

המכללה נועדה להעשיר את הידע של עובדים בתחומים כמו אנגלית, מתמטיקה ומחשבים ולשפר את מיומנויותיהם, בעלות סמלית. קרן סטף לחינוך, ליצירה וליזמות תממן את פעילות המכללה בשלוש השנים הראשונות

פורסם בתאריך: 5.2.18 08:50

מרכז החינוך ליאו באק בחיפה יפתח בשנה הבאה מכללה להכשרה מקצועית המיועדת לעובדים. הפרויקט יתבצע באמצעות מתנ"ס ליאו באק על שלוחותיו השונות, במימון קרן סטף לחינוך, ליצירה וליזמות לתעשייה שייסד התעשיין סטף ורטהיימר. הלימודים במכללה, שיועברו על ידי מורי ליאו באק, יכללו את המקצועות עברית, אנגלית, מתמטיקה, מחשבים וניסוח קורות חיים, והם מיועדים לעובדים החסרים מיומנויות יסוד ושהמעסיק מבקש לשדרג את יכולותיהם. העלות המשוערת כ-100 שקל לסמסטר.

לפני שבוע וחצי הושקה התוכנית באופן רשמי בישיבה של נציגי ליאו באק עם נציגי עם קרן סטף, ולפי התוכנית תחל פעילות ההקמה בעוד כשבועיים. במרכז מציינים שהקרן הגבילה את הסיוע הפיננסי למכללה לשלוש שנים, ולאחר מכן יקבל ליאו באק עליו את האחריות על הפעלתה. בתום השנה הראשונה שתשמש כפיילוט מתכוונים בליאו באק לפנות למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים כדי שיתקצבו את המכללה, ובמקביל יתבקשו המעסיקים לתרום אף הם את חלקם.

 

 

מנכ"ל מרכז חינוך ליאו באק הרב אופק מאיר: "כל קורס יועבר בכמה רמות של מיומנות, אבל השוני מקורסים רגילים הוא שכל קורס לא יעסוק רק בהקניית הדיסציפלינה אלא יעסוק גם בעובד עצמו. יש הרבה מקומות עבודה שמקיימים הכשרות לעובדים אבל אין מודל שעוסק במקביל בהעצמת הלומד".

איך הדבר יתבצע בפועל?

"בשלב הראשון אנחנו מתכוונים לפתוח בדיאלוג עם מעסיקים שונים במשק ולשכנע אותם בצורך לשדרג את המיומנויות של העובדים שלהם במחיר סמלי. ביחד עם המעסיקים נקבע גם את התוצרים, כלומר נלמד מהן הציפיות של המעסיק ונתכוונן לפי זה. לדוגמה, נציע להנהלות סופרמרקטים לשדרג מיומנויות של קופאיות שעובדות אצלם ונשאל אותם על מה הם היו רוצים שנשים את הדגש. בתחילת כל קורס תהיה הקנייה של הנושאים עצמם, בהמשך תהיה עבודה בצוותים על פרויקט שייקבע ביחד עם המעסיקים, ולאחר מכן הכנת מצגות. אנחנו יכולים ללמד עברית עובדים שהם עולים חדשים או צברים שזקוקים להעשרה, ושכתוצאה ממהקשיים נעצרת ההתקדמות שלהם. במקביל נעבוד איתם גם בשיטה של אימון אישי (קואוצ'ינג) לתמיכה ולהעצמה אישית. בתום הקורס יחזור העובד למקום עבודתו עם דברים שהוא למד ושם הוא יישם אותם. הקמת מכללה כזו היא צורך חיוני למשק, כי בעוד כמה שנים שוק העבודה ישתנה לגמרי ובעקבות זאת גם הדרישות מהעובדים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר