אריאלה בהלול-דימנד והספר "אי של מילים" (צילום: שושן מנולה)
אריאלה בהלול-דימנד והספר "אי של מילים" (צילום: שושן מנולה)

"אי של מילים": 15 שנות אימיילים

אריאלה בהלול-דימנד, לשעבר המנהלת של בית הספר הפתוח ע"ש בארי, פרסמה ספר שבו היא קיבצה אי מיילים שאותם היא שלחה למורים ולאנשי הצוות בבית הספר במשך 15 שנה: "האימיילים שלי עוסקים בכל דבר - החל בדברים יומיומיים וכלה במחשבות"

פורסם בתאריך: 28.2.18 15:53

אריאלה בהלול-דימנד, לשעבר המנהלת של בית הספר הפתוח ע"ש בארי, פרסמה ספר שבו היא קיבצה אי מיילים שאותם היא שלחה למורים ולאנשי הצוות בבית הספר במשך 15 שנה. בספר "אי של מילים" מופיעים מיילים שעוסקים במגוון רחב של נושאים – מלמידה ואהבה ועד תסכולים ותשומת לב – והם חושפים את התרבות הארגונית של בית הספר ואת סוד הצלחתו.

בהלול-דימנד ניהלה את בית הספר הפתוח במשך 21 שנים – משנת 1994 ועד שנת 2015 – לפני שפרשה לגמלאות. בתחילת דרכה מנה בית הספר 65 תלמידים בלבד, וכיום לומדים בו יותר מ-500 תלמידים. זהו ספרה הרביעי, ולפני כן היא פרסמה ספר שירה ושני ספרי פרוזה.

בהלול-דימנד: "מספר האימיילים שכתבתי לצוות המורים והעובדים במשך השנים הוא בלתי נתפש, ממש לא ייאמן. ברגע מסוים היתה לי הארה ואמרתי לעצמי שכאשר אפרוש אהיה חייבת לקבץ אותם. הכתיבה שם היא לא כתיבה רגילה – היא קצת ספרותית ובלתי אמצעית. האימיילים שלי הם לא רק הוראות של עשה ואל תעשה, אלא עוסקים בכל דבר – החל בדברים יומיומיים וכלה במחשבות".

 

 

לדבריה, כאשר קוראים את האימיילים ונחשפים אליהם מתקבלת תמונה על השינויים שעבר בית הספר במשך שנותיה כמנהלת. באחד מהאימיילים היא כתבה לאחת מהמורות: "נא להקפיד שהילדים לא ייכנסו באיחור לשיעורים. הכלל הזה חל כמובן גם עלינו. באותו האופן שבו נציג זאת לילדים ונתייחס לכניסה בזמן לכל השיעורים, כך גם יתנהגו הילדים". באימייל אחר, לקראת פתיחת שנת הלימודים, נכתב: "תכננו את היום הראשון כך שהילדים ייצאו מאותגרים, סקרנים ושמחים לקראת ההמשך כבר בתום היום הראשון. הקפידו על השפה בבית הספר, על דיבור ברור ולא מבלבל, על מילים 'נדיבות' ועל הקשבה זה לזה".

האם המורים הסכימו שהאימיילים ששלחתם להם יפורסמו?

"לא ביקשתי אישור כי מדובר באימיילים שאני שלחתי אליהם, אבל כל השמות בספר הם בדויים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר