בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)
בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)

מהלך דרמתי בריאלי: איחוד סניפים בהדר

הנהלת בית הספר הריאלי שוקלת לסגור את סניף יסוד הדר ולהעביר את התלמידים למתחם חטיבת הביניים ליד בית שפירא. המטרות: לחסוך בעלויות של אחזקת המבנה ולהגדיל את מספר התלמידים בסניף היסוד כדי לענות על הביקוש הרב

פורסם בתאריך: 26.9.18 08:09

מהלך דרמתי בבית הספר הריאלי: הנהלת המוסד החינוכי שוקלת לסגור את סניף יסוד הדר ולהעביר את התלמידים למתחם חטיבת הביניים (החטיבה התיכונית) בהדר ליד בית שפירא. מטרות המהלך הן חיסכון בעלויות של אחזקת המבנה והגדלת מספר התלמידים הלומדים בסניף היסוד בהדר כדי לענות על הביקוש הרב ללימודים בבית הספר. בגלל מגבלה פיזית במבנים של חטיבת היסוד יכול הריאלי לקלוט תלמידים צעירים נוספים רק במתחם החטיבה התיכונית.

מתחם בית הספר היסודי נמצא בפינת הרחובות קסל ושמריהו לוין, סמוך לבניין הטכניון ההיסטורי שבו שוכן כיום המדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, והוא מחולק לשני מבנים – בית וולפסון שבו לומדים תלמידי כיתות א'-ג' ובית מאירי שבו לומדים תלמידי כיתות ד'-ו'. בסניף היסוד בהדר לומדים כ-300 תלמידים בלבד ב-12 כיתות, והעברתם למתחם חטיבת הביניים תאפשר להגדיל את מספר התלמידים בו. יצוין כי התלמידים מגיעים לבית הספר מזכרון יעקב בדרום ועד לעכו בצפון, ולרשותם עומדות הסעות שמארגן הריאלי במימון ההורים.

 

 

כיום מחזיק הריאלי בשבעה סניפים – שניים בהדר, שניים במרכז הכרמל (במתחם משותף), שניים באחוזה והקמפוס ע"ש ארתור בירם. נוסף על כך מחזיק בית הספר במבנים המשמשים לגני ילדים. לפני כשלוש שנים, כאשר משרד החינוך דרש מהריאלי להפחית את שכר הלימוד שנגבה מהורי התלמידים ולהתאים אותו לחוזר מנכ"ל המשרד כתנאי להמשך קבלת מימון מהמדינה, טען מנכ"ל הריאלי יוסי בן דב כי חלק ניכר מההוצאות של בית הספר מופנה לאחזקת המבנים ולכן לא ניתן לקצץ בשכר הלימוד. בן דב אף ביקש מעיריית חיפה שתקצה תקציב לאחזקת המבנים של הריאלי כפי שהיא עושה במבנים של בתי הספר העירוניים, וזאת כדי שבית הספר יוכל לעמוד בדרישת משרד החינוך, אך העירייה סירבה.

לאחר דיונים בין משרד החינוך להנהלת הריאלי סוכם שהמשרד יקצץ בהדרגה מהתקציב שאותו הוא מעביר לריאלי ובמקביל יעלה שכר הלימוד – תהליך שהחל כבר בשנת הלימודים שעברה. למרות העלייה הדרסטית בשכר הלימוד נרשם השנה ביקוש שיא ללימודים בריאלי, ובית הספר נאלץ לדחות עשרות תלמידים מחוסר מקום. הביקוש הרב הפתיע את הנהלת הריאלי שפתחה בדיונים על האפשרויות להרחבת הקליטה בבית הספר שבו לומדים כיום יותר מ-4,000 תלמידים בכל הסניפים.

הסמנכ"לית לפדגוגיה בריאלי שוש עידן: "אנחנו חושבים לאחד את חטיבת היסוד עם החטיבה התיכונית בהדר שיפעלו במתחם אחד, וזאת מסיבה כלכלית. התהליך נמצא כעת בראשיתו. בשנים האחרונות אנחנו בוחנים דרכים שונות כדי לצמצם את ההוצאות ובמקביל להרחיב את קליטת התלמידים בסניף יסוד הדר. במבנה הנוכחי זה בלתי אפשרי בגלל מגבלה של מספר הכיתות, אבל במתחם החטיבה התיכונית יש מקום. עלתה גם אפשרות להעביר את תלמידי כיתות ה' ו-ו' מסניף יסוד הדר לחטיבה התיכונית בבית שפירא, ולקלוט תלמידי כיתות א' נוספים בכיתות שיתפנו, אבל הכל עדיין ברמה של בדיקה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הדר לאן??

    העירייה סירבה לתמוך בריאלי, אבל בונה לחרדים ולערבים בלי סוף בתי ספר…
    החרדים והערבים הבהירו מזמן ליהב: "עומק התמיכה כעומק הסחיטה"
    הם סוחטים ובוחרים בו שוב, כי הוא סחיט.
    החינוך הממלכתי בהדר סופג מהלומה אחרי מהלומה. 6 בתי ספר כבר נסגרו.. בעצם נשאר רק הריאלי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר