בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)
בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)

בריאלי הדר יעברו לשבוע לימודים של חמישה ימים

בשל גירעון תפעולי של מיליוני שקלים בסניפי היסוד והחטיבה התיכונית בהדר יעבור בית הספר הריאלי לשבוע לימודים מקוצר. המהלך יתבצע בשנת הלימודים הבאה או בזאת שלאחריה, ומנכ"ל בית הספר ד"ר יוסי בן דב אומר שבכך יקוצץ הגירעון באופן משמעותי

פורסם בתאריך: 11.2.19 07:56

בית הספר הריאלי מתכוון לעבור לשבוע לימודים מקוצר של חמישה ימים בסניפי היסוד והחטיבה התיכונית בהדר. המטרה: להקטין את הגירעון התפעולי שבו נמצאים שני הסניפים. יצוין כי ללא קשר לגירעון במתחם הדר, השנה עבר סניף בית בירם של הריאלי לשבוע לימודים מקוצר של חמישה ימים.

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "אני לא בטוח שנוכל לעבור לשבוע מקוצר כבר בשנת הלימודים הבאה, אבל בשנה שלאחריה יתחיל פיילוט בהדר, ושבוע הלימודים יתקצר ביום".

מה זה אומר לגבי שעות הלימוד?

"יום שישי הוא יום לימודים קצר ובו לומדים רק חמש שעות. במקומו נוסיף למערכת השעות שעת לימודים אחת לכל אחד מהימים ראשון-חמישי. התלמידים לא ייפגעו. סיבה נוספת לשינוי היא שיש תלמידים בסניפים בהדר שלוקח להם שעה וחצי להגיע לבית הספר ושעה וחצי לחזור לביתם. כשהם באים לשש או שבע שעות לימוד זה משהו אחד, אבל אם הם מבלים שלוש שעות בדרכים כדי ללמוד רק חמש שעות זה בעייתי".

 

 

לדבריו של בן דב, קיצור שבוע הלימודים יחסוך לריאלי בעלויות התפעול של שני הסניפים כמו הוצאות חשמל, מים והסעות שאותם בית הספר מסבסד.

מהו היקף הגירעון התפעולי של סניפי הדר?

"הרבה מיליונים. אחרי שנקצץ אנחנו מקווים להגיע לגירעון תפעולי של חצי מיליון שקל. זה מה שאנחנו יכולים לספוג".

איך הגעתם לגירעון כזה?

"משלוש סיבות. הראשונה שבהן היא שבסניפי הדר לומדים הכי הרבה תלמידים שבאים מחוץ לחיפה, ועבורם אנחנו לא מקבלים תקצוב מהרשויות המקומיות שמהן הם מגיעים אלינו על פי חוק נהרי (חוק מימון מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים; ש"מ). הסיבה השנייה היא סבסוד הוצאות הנסיעה. זו הוצאה גדולה מאוד שאנחנו נאלצים לקצץ גם בה. הסיבה השלישית היא גודל הכיתות. בסניף היסוד בהדר הכיתות הן קטנות יותר מהכיתות בשאר הסניפים, ולכן מספר התלמידים בהן הוא נמוך. גם לכך מצאנו פתרון – אנחנו מתכוונים להגדיל את מספר התלמידים ביסוד הדר ולהשוות אותו לתקן הבית ספרי שהוא 28 תלמידים בכיתה בשכבות א'-ד' ו-30 תלמידים בשכבות ה' ו-ו'".

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והצפון", לצורך הגדלת הכיתות ביסוד הדר יעברו תלמידי כיתות ה' ו-ו' שלומדים בבניין מאירי ברחוב קסל פינת שמריהו לוין לסניף החטיבה התיכונית הסמוך, שם ייבנו עבורם כיתות, ואילו תלמידי כיתות א'-ד' שלומדים בבניין וולפסון יעברו לבניין המאירי שבו הכיתות הן גדולות יותר. במכתב להורים בנושא כתב בן דב: "יובהר כי גם לאחר מהלכים אלה לא נצליח לאזן את תקציב מתחם הדר ועדיין ייוותר גירעון תפעולי, אם כי בהיקף נמוך משמעותי מהמצב הנוכחי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יודעים מה מצחיק? כספי המיסים שלכם עכשיו זורמים לשם.

    קליש קיצצה בכל דבר אפשרי והוסיפה להם מיליונים כדי להצילם.
    הילדים שלהם מקבלים פה ארבע מכל ילד אחר בעיר, והם עוד נכנסים לגירעון!

  2. הזוי

    למה הורים שולחים את ילדיהם ללמוד במאחק שעה מהבית?
    והאם אלו הורים שגרים בישובים אקולוגיים בגליל ומזהמים את הפלנטה בהסעת ילדיהם ללמוד בחיפה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר