אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

הישג לסגל הזוטר: יבוטל מסלול מורה מן החוץ

במסגרת המשא ומתן בין הנהלת אוניברסיטת חיפה לארגון הסגל הזוטר הושגה הסכמה עקרונית על ביטול מסלול מורה מן החוץ - דרך העסקה שאותה כינה הארגון "עבדות מודרנית" ושגרמה בעבר להשבתת הלימודים באוניברסיטה

פורסם בתאריך: 24.4.19 07:57

ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה, אשר נמצא בימים אלו במשא ומתן מול הנהלת המוסד על הסכם קיבוצי חדש, הודיע לחבריו כי הארגון הגיע להסכמה על ביטול מסלול מורה מן החוץ באוניברסיטה. מורה מן החוץ – משרה רווחת במוסדות להשכלה גבוהה בארץ – הוא בדרך כלל מרצה בעל תואר שלישי (דוקטורׂ) שאינו שייך לסגל ההוראה הקבוע של המוסד. משרתו כוללת רק הוראה, ללא מחקר וללא הנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים. יצוין כי למרות שהמרצים הללו הם בעלי תואר דוקטור, הם לא שייכים לסגל הבכיר אלא לסגל הזוטר של האוניברסיטה.

בארגון מציינים כי בינתיים הושגה הסכמה עקרונית בלבד וכי כעת מתמקדים הדיונים במקורות התקציביים למימון ביטולו של מסלול מורה מן החוץ, אך אם אכן הוא יממוש הרי שתהיה זו פריצת דרך משמעותית ביחסים בין הסגל הזוטר להנהלת האוניברסיטה בנושא שהיווה בעבר עילה להשבתת הלימודים במוסד. מורה מן החוץ מועסק רק שמונה חודשים בשנה ולא מקבל קביעות, ובעבר כינו בארגון בסגל הזוטר את סוג העסקה זה "עבדות מודרנית". הארגון מבקש להכליל את המרצים הללו במסלול עמית הוראה שנמשך 12 חודשים.

 

 

סוגיה נוספת שנדונה במשא ומתן היא מועד ההודעה המוקדמת אשר ניתנת לחבר סגל זוטר עם סיום עבודתו או צמצום היקפה. עמדת הארגון היא שהודעה כזו אמורה להימסר לא יאוחר מ-1 במאי (כחודשיים לפני סיום שנת הלימודים) כדי לאפשר מציאה של העסקה חלופית. בארגון טוענים כי כיום נמסרת הודעה כזו המועדים מאוחרים בהרבה וכי הדבר פוגע בסיכוייו של המרצה למצוא עבודה אחרת. האוניברסיטה מציעה להכיל את הדרישה הזו רק על אחוז קטן מחברי הסגל הזוטר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר