סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)

בית בירם: תקריות מילוליות קשות בין הורים למורים

בעקבות התקריות שנרשמו בין הורים למורים ולאנשי הנהלה בסניף בית בירם של בית הספר הריאלי, ביקשה ההנהלה את התערבותו של ועד ההורים. במכתב ששלחה יו"ר הוועד ד"ר רותם גלפן אליהו להורים נכתב: "עלינו לנשום עמוק לפני שמגיבים, גם אם זה קשה, שהרי מדובר באוצרות שלנו"

פורסם בתאריך: 7.11.19 07:57

ועד ההורים בסניף בית בירם של בית הספר הריאלי התבקש על ידי הנהלת המוסד להתערב בתקריות מילוליות קשות בין הורים למורים ולאנשי ההנהלה. בעקבות הבקשה שלחה יו"ר ועד ההורים בסניף ד"ר רותם גלפן אליהו מכתב להורים ובו היא ביקשה להקפיד על שיח מכבד פורה ובונה. ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' אף יזם שיחה עם ההורים בעניין.

"בבית הספר אירעו כמה תקריות של דיבור לא יפה כלפי מורים ושימוש בביטויים כמו 'אני כבר אראה לך' ו'אני אעשה לך'", מספר הורה לתמיד בבית הספר, "בעקבות המקרים נעשתה פעולה משולבת של בית הספר וועד ההורים, ורבינוביץ' אף פנה בכתב להורים שהיו מעורבים בתקריות הללו וזימן אותם לשיחה".

לדבריו של ההורה, תלמידים שהיו עדים לתקריות סיפרו להוריהם מה קרה, ובעקבות זאת התקשרו כמה מהם לוועד והביעו תרעומת על השיח הלא מכבד: "למרות שמדובר במקרים בודדים המצב חייב את התערבות הוועד".

במכתבה להורים כתבה גלפן אליהו: "יש מקום רב וחשיבות רבה להעיר ולבקר ביקורת בונה. אני בטוחה שזו תתקבל בתשומת לב מירבית מתוך ניסיון לתת מענה מספק. אך יחד עם זאת יש לזכור שההחלטות לא תמיד יהיו לשביעות רצוננו. בבסיס הדברים עלינו לזכור שמולנו עומדים בני אדם. עלינו לנשום עמוק לפני שמגיבים, גם אם זה קשה, שהרי מדובר באוצרות שלנו, ולזכור שכולם פה נמצאים למען הילדים. אני קוראת לכולנו להקפיד על שיח מכבד, פורה ובונה, ומבקשת לזכור שבית בירם הוא בית שבחרנו לילדינו ועם ילדינו לחיות בו. בואו נשמור עליו".

 

 

מבית הספר הריאלי נמסר בתגובה: "בית הספר עושה כמיטב יכולתו להעניק לכל אחד מתלמידיו חינוך איכותי ולתת מענה לצורכיו הפרטניים ולבחירותיו, בצד הראייה הרחבה של טובת הכלל והאיזון שבין הצרכים והאילוצים העומדים בפניו. מטבע הדברים, יש מקרים שבהם הורים אינם מסכימים לבחירותיו של הסגל החינוכי או חסרים מרכיבים מהתמונה הרחבה. ברובם המוחלט של מקרים מסוג זה מנהל הסגל החינוכי שיח עם התלמידים ועם ההורים, אשר מתנהל תוך פתיחות ובאווירה של כבוד הדדי בהתאם לרוח בית הספר שמלווה אותו לאורך כל שנותיו".

עוד נמסר כי "בצד זה עלו לאחרונה כמה מקרים בודדים שבהם דאגתם של ההורים לצורכי ילדיהם, לפי תפישתם, הביאה אותם לשיח תובעני ובוטה מול הסגל החינוכי, באופן שאנו רואים כבלתי ראוי ובלתי מקובל. בהיבט זה ראו לנכון גם נציגי ועד ההורים לחדד בפני כלל ההורים את הצורך לקיים שיח מכבד, וזהו הרקע למכתב. נזכיר שמדובר כאמור רק בכמה מקרים, כאשר רובם המוחלט והמכריע של הורי בית הספר מכיר ומכבד את גבולות השיח החינוכי ואת הגבול החשוב בין מעורבות להתערבות, כשרבים אכן מעורבים בעשייה המשותפת כקהילה חינוכית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הרב חנוכה בן יוסף הלוי

    מי האידיוט שממשיך לשלוח את הילדים שלו למוסד הזה? שכר הלימוד בשמיים, לחלק מהכיתות אין חדר כיתה קבוע, העומס על הילדים בלתי נסבל ובטיולים זורקים אותם באוהלים בשטח ודורשים מהם להביא את כל האוכל והסירים מהבית כי לא מוכנים לממן קייטרינג מינימלי. לאן הולך כל הכסף ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר