משרד החינוך בירושלים (צילום: אמיל סלמן, ג'יני)
משרד החינוך בירושלים (צילום: אמיל סלמן, ג'יני)

משרד החינוך דורש הסברים מעיריית חיפה

במכתב ששלח משרד החינוך לראש העיר עינת קליש רותם הוא דורש הסברים על תשעה מבנים שלטענתו נבנו לצורך מוסדות חינוך אך השימוש בהם הוא "לא בהתאם לשימוש הייעוד המקורי". המבנים משרתים בין השאר את מחלקת שיפור פני העיר, את אגף התברואה ואת מרכז האמנות פירמידה

פורסם בתאריך: 1.3.20 07:57

משרד החינוך דורש הסברים מעיריית חיפה באשר לכמה מבנים שלטענת המשרד "נבנו לצורך מוסדות חינוך בעיר חיפה" אך השימוש בהם כיום הוא "לא בהתאם לשימוש הייעוד המקורי, קרי כמוסד חינוך". כך עולה ממכתב ששלח מינהל רישוי, בקרה ואכיפה במשרד החינוך לראש העיר עינת קליש רותם ושעליו חתום הממונה אכיפה מינהלית (ניצנים) באגף האכיפה במשרד צחי דיצר.

במכתב, שכותרתו היא "בירור על אודות שימוש במבני מוסדות חינוך בחיפה לשימושים שאינם כלולים בייעודם המאושר" נכתב כי "במשרד החינוך התקבלה תלונה בנוגע לשימוש במבני מוסדות חינוך בחיפה שלא בהתאם לשימוש הייעוד המקורי, קרי כמוסד חינוך. אגף האכיפה במשרד ערך בדיקה לגבי שימוש שנעשה במבנים שנבנו לצורך מוסדות חינוך בעיר חיפה. מבירור שנערך עולה כי עיריית חיפה עושה במבנים אלו שימוש שאינו כלול בייעודם המאושר, ולכן נשלח אליכם מכתב בירור בחודש יולי 2015. בבדיקה נוספת שערכנו לאחרונה, שוב עולה כי הממצאים הבלתי תקינים נותרו על כנם".

משרד החינוך מציין במכתבו תשעה מבנים: ברחוב מרכוס 9, שלגביו נכתב כי "בבדיקה נמצא שבמבנה שוכנת מחלקת חינוך של העירייה ומינהל החת"ר"; ברחוב שמואל בן עדיה 4 ש"בבדיקה נמצא כי המבנה משמש את מחלקת שפ"ע (שיפור פני העיר; ב"כ) ורישום גנים וצהרונים של עיריית חיפה וכן את המחלקה לשיפור דרכים"; ברחוב אבן גבירול 6 שבו "פועל המרכז לאמנות עכשווית פירמידה ששייך לעיריית חיפה"; ברחוב יל"ג 7 שבו "פועלים כמה מרכזים/מוסדות שקשורים לעיריית חיפה ואינם מוסדות חינוך – מרכז התנדבות, מיחזור ותרומות בשם לב ח"ש, המרכז העירוני לטיפול ולמניעת אלימות במשפחה, מרפאת שיניים למען הקהילה ע"ש שלמה חרובי ז"ל, מיל"ב – מועדון עציון לקשישים שפועל במקום כשנתיים, ומועדון מופת לב ח"ש לניצולי שואה"; ברחוב הרצל 78 שהוא "מבנה ששימש בעבר את בית הספר אליאנס ומשמש כיום את קופת חולים מכבי"; ברחוב בית"ר 8 פינת השילוח שמשמש "שלוחה של מתנ"ס הדר"; ברחוב השומר 9 ש"משמש את אגף שפ"ע, מינהל תפעול"; ברחוב השומר 1 ש"משמש את אגף התברואה של עיריית חיפה"; וברחוב יודפת 11 ש"משמש מרכז נוער".

"לסיכום", כתב המשרד, "כל תשעת המבנים עודם נמצאים בשימוש שאינו כלול בייעודם המאושר. בטרם יקבל משרד החינוך החלטה בדבר אופן פעולתו בעניין, הנכם מתבקשים להעביר התייחסות כתובה לאמור לעיל עד 8 במרץ 2020".

 

 

כזכור, בספטמבר 2019 נחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" כי משרד החינוך התנגד להחלטת משרד הפנים לפנות את גן הילדים החרדי של ארגון תורת אמת שהחל לפעול בנכס ברחוב ברזילי 8. הרקע לכך היה הקצאה של שישה מבנים למוסדות חינוך חרדים שאותה התבקש משרד הפנים לאשר לבקשת העירייה – בקשה שעוררה סערה לאחר שהתברר כי בחלק מהמבנים שאותם ביקשה העירייה להקצות פועלים גופים אחרים וכי המשמעות היא פינויים מהנכס. בעקבות כך הודיע מנכ"ל העירייה דאז איתן שטיאסני למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן כי העירייה מבטלת את בקשתה להקצאת הנכסים לחרדים.

אלא שלמרות ביטול בקשת ההקצאה, ברחוב ברזילי 8 אכן נפתח גן ילדים של ארגון תורת אמת. משרד הפנים ביקש הבהרות מהעירייה שמיהרה להודיע כי הגן יפונה, אך אז התערב משרד החינוך, ובפנייה של סגן מנהל מינהל הפיתוח במשרד החינוך ומנהל אגף בכיר מיפוי ותכנון גנאדי קמנצקי לעירייה נכתב: "הובא לפתחנו כי במבנה גן ילדים שהתפנה עקב סגירת גן ממלכתי ברחוב ברזילי 8, נכנס גן מוכר שאינו רשמי, סמל מוסד 179416, של תורת אמת. על פי נוהל משרד החינוך, כל מבנה חינוך מתפנה צריך להקצות למוסד חינוך אחר, גם למוכר שאינו רשמי אם אין מוסד רשמי הזקוק למבנה. למרות שהמוסד נכנס למבנה לפני שהושלם תהליך הקצאת מבנה על פי נוהל של משרד הפנים, אני מבקש ממשרד הפנים לא לפנות את הגן עד להשלמת תהליך הקצאה על מנת לא לגרום להוצאות מיותרות לשכירות או לשיפוץ מבנה אחר. כמו כן, פינוי גן אחרי פתיחת שנת הלימודים יפגע בילדי הגן".

אילנית זוילי, מנהלת ענף הסברה ודוברות באגף דוברות, תקשורת והסברה במשרד החינוך מסרה בתגובה: "המכתב מדבר בעד עצמו, אין לנו מה להוסיף".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אילנה

    חבל שמשרד החינוך דואג רק למבנים. עדיף שיתחיל בדאגה לילדי חיפה, ובינתים לילדי רמת הנשיא ובה"ס דוד ילין, שגורלם נחרץ לטייל ברחבי חיפה. ואם במבנים מדובר, הרי יש מבנה ברמת הנשיא ויש מבנה ברחוב מגידו ולולא הדאגה ליזמי רח׳ מגידו הרי הייתה נפתרת גם בעית המבנים גם בעית הילדים ובני משפחותיהם.

  2. הבחירות הבאות 31.10.2023 !!!!!

    לענת הופמן מבת גלים. אל תשכחי לא לטעות שוב !!

  3. ענת תהיה בחו״ל

    חחחח, הקנאה אוכלת ? החזירים, תחנות האוטובוס המיועדות לחתולים, הבמות הרעשניות באירועים, במוריה…טוב להזכיר מה היה והיום טוב יותר!

  4. שיר

    טוב מאוד כראש העיר טוענת שאין לה מספיק מקום לתלמידי העיר שתתן הסברים. יש ויש רק לא מנהלת זאת נכון

  5. מוטי

    אהה…אבל בינתיים עירית חיפה סוגרת את בית הספר לחינוך מיוחד קורצ'אק. איך מסבירים את זה?

  6. ג.

    אלה לא העברות היחידות שהיא מורגלת בהם.
    שכחתם איך ניבחרה???

  7. שוב בלאגן של יהב

    רק תראו איזה בלאגן עצום יהב ישה בכל תחום
    גם בתחום מוסדות חינוך.
    בית ספר מעלה הכרמל נמסר לבהאים
    בית ספר הקישון נמסר למכללה הערבית
    יהב הרס את חיפה, תבינו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר