סניף היסוד של בית הספר הריאלי באחוזה (צילום: דן קובלר)
סניף היסוד של בית הספר הריאלי באחוזה (צילום: דן קובלר)

בריאלי ילמדו יותר שעות ויקבלו הנחה בשכר לימוד

בניגוד לבתי הספר הממלכתיים בחיפה, בבית הספר הריאלי ילמדו תלמידי כיתות א'-ד' שש שעות בכל יום ולא חמש. בעוד שבבתי הספר העירוניים יסתיימו הלימודים בשעה 12:45, בריאלי ילמדו עד 14:00, וההנהלה הודיעה על הנחות בשכר הלימוד

פורסם בתאריך: 30.10.20 14:32

תלמידי כיתות א'-ד' בבית הספר הריאלי ילמדו החל מיום ראשון שש שעות מדי יום – שעה יותר מאשר תלמידי בתי הספר הממלכתיים בחיפה. בעוד שבבתי הספר העירוניים יסתיימו הלימודים בשעה 12:45, בריאלי ילמדו עד 14:00, ובשתי המסגרות יתקיימו הלימודים חמישה ימים בשבוע – בימים ראשון-חמישי.

כמו כן הוחלט בריאלי בכיתות ה'-ט' יתקיימו מפגשים של מורים ותלמידים בקפסולות תחת כיפת השמים לפחות פעם בשבועיים.

בהודעה להורים כתב מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "אנו שמחים לספר שבית הספר יוכל להחזיר את תלמידי כיתות א'-ד' ללימודים לחמישה ימי לימוד מלאים בשבוע – שש שעות לימוד ביום – כאשר כל יום לימודים יסתיים בשעה 14:00. מהלך זה יאפשר ריווח של זמני ההפסקות, כך שניתן יהיה להוציא את הכיתות להפסקות בדירוג, תוך שמירה על מגבלות הבריאות. המועדונית לילדי כיתות א'-ד' תתחיל לפעול ביום שני בשעות 17:00-14:00".

כזכור, בניגוד למועדוניות העירוניות, הריאלי החזיר להורים כספים שנגבו מראש עבור פעילויות שלא התקיימו בחודש ספטמבר בשל הסגר.

בהמשך ההודעה כתב בן דב כי החזרה ללימודים מאתגרת את בית הספר: "מגבלות הבריאות אשר חלות כעת על מתווה החזרה לכיתות הן מאתגרות, ומעבר לפיצול של הכיתות לקבוצות (קפסולות) יש גם מגבלה חמורה יותר מאשר בעבר על מספר המורים שאליהם נחשפת כל קבוצה למרות הצורך בהכפלת חללי הלמידה".

 

 

באשר לכיתות ה'-ט' נכתב כי בשל הנחיות הממשלה תימשך הלמידה מרחוק: "מגבלות הבריאות ומידת החשיפה המותרת למורים בכיתות הנמוכות ידרשו מאיתנו להיעזר גם בכוחות ההוראה של הכיתות הגבוהות. על מנת לאפשר את המהלך כולו ילמדו גם כיתות אלה מרחוק בכל הסניפים בימים ראשון-חמישי במשך שש שעות לימוד ביום. מהלך זה נועד כדי לאפשר לנו לקיים מערכת לימודים מלאה ככל הניתן לכיתות א'-ד' בבית הספר, בלי לפגוע במספר שעות הלימוד בכיתות ה'-ט' שממשיכות ללמוד מרחוק. מהלך זה איננו פיילוט למעבר של מתחמי אחוזה ומטו"ס לחמישה ימי לימוד בשבוע לעתיד (מהלך שמתוכנן בריאלי כבר זמן רב). זהו פשוט הפתרון הטכני המיטבי לאילוצי השעה ולצורכי ההוראה".

בהתייחסו לשכר הלימוד כתב בן דב: "בתשלום שכר הלימוד של החודש הנוכחי נעניק את כל ההנחות שהובטחו, שכן הן מגלמות את החיסכון שבוצע בעת הלמידה מרחוק בחודש האחרון. תלמידי כיתות א'-ו' יקבלו 15 אחוז הנחה משכר הלימוד החודשי, תלמידי כיתות ז'-ח' יקבלו 20 אחוז הנחה ותלמידי כיתות ט'-י"ב יקבלו חמישה אחוזים הנחה. נוסף על כך, למשפחות שיש להן יותר מילד אחד בבית הספר תינתן הנחה משפחתית בשיעור של חמישה אחוזים משכר הלימוד".

בן דב ציין כי מחודש נובמבר ייבחנו ההנחות לפי מתווה החזרה ללימודים בכל שכבה, והוסיף כי "לבקשת יושבי הראש של ועדי ההורים הקים בית הספר קרן לערבות הדדית עבור משפחות שזקוקות לסיוע בשל מצוקה כלכלית זמנית. הפנייה לעזרתה של הקרן תהיה דרך מדור שכר לימוד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מצאנו אדם ראוי

    ד"ר יוסי בן דב בבקשה תרוץ לרשות העיר
    חיפה צריכה את כישורי הניהול שלך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר