תוכנית המתאר של מפרץ חיפה (הדמיה: יער קורין אדריכלים)
תוכנית המתאר של מפרץ חיפה (הדמיה: יער קורין אדריכלים)

תמ"א 75: תוכנית המתאר החדשה שתשנה את פני מפרץ חיפה

התוכנית החדשה, שתקודם בהתאם להמלצות ועדת המנכ"לים הבין-משרדית, תהווה בסיס לשינוי הדרגתי של לב המטרופולין, בהתייחסות לתעסוקה המשתלבת עם המוסדות להשכלה גבוהה בחיפה. התוכנית תכלול שינוי של ייעוד הקרקע מהתעשייה הפטרוכימית לתעסוקה, מגורים, לוגיסטיקה ושטחים פתוחים

פורסם בתאריך: 9.12.21 19:01

"בשבועות הקרובים נביא לשולחן המועצה הארצית לתכנון ובנייה תוכנית מתאר חדשה למפרץ חיפה, שתשנה את פניו". כך אמרה מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, בשיחה עם כתבת חדשות 12 אדוה דדון ב"עיר הנדל"ן" באילת.

התוכנית החדשה, שתיקרא בשם תמ"א 75, תקודם בהתאם להמלצות ועדת המנכ"לים הבין-משרדית, שהגישה את המלצותיה ביוני האחרון. התוכנית תהווה בסיס לשינוי הדרגתי של לב המטרופולין, בהתייחסות לתעסוקה המשתלבת עם המוסדות להשכלה גבוהה בחיפה. התוכנית תכלול שינוי של ייעוד הקרקע מהתעשייה הפטרוכימית לתעסוקה, מגורים, לוגיסטיקה ושטחים פתוחים.

התוכנית, המשתרעת על השטח המצוי בלב מטרופולין חיפה, היא בעלת פוטנציאל להעצמה משמעותית של העיר חיפה והמטרופולין כולו. מדובר בפרויקט מורכב ביותר שמצריך ראייה כוללת ומשולבת, בחינת חלופות ומתן מענה למיקום לתשתיות הארציות המגוונות המצויות כיום במפרץ, ובכללן תשתיות הכרחיות לתפקוד משק האנרגיה ותשתיות על. שטח התוכנית מתפרש על פני 26 אלף דונם, והיא תכלול בתוכה 70 אלף יחידות דיור, 4 מיליון מ"ר שטחי שטחי תעסוקה, מסחר מלאכה ולוגיסטיקה, 1100 חדרי מלון וכ-5500 דונם שטחים ירוקים. התוכנית תעסוק, בין השאר, ביצירת רקמה עירונית רציפה בין הקריות לחיפה, חיזוק כלכלי של העיר חיפה והמטרופולין, חיבור העיר לים ולנמל, פינוי מטרדים ושיפור איכות הסביבה.

 

 

ביוני האחרון, לאחר כחצי שנה של דיונים אינטנסיביים ולאחר שנשקלו הערות הציבור, פרסמה ועדת המנכ"לים לנושא מפרץ חיפה את המלצותיה, בהן: להביא להפסקת פעילות התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה בתוך עשור או מוקדם מכך, בכפוף לעמידה בצורכי משק האנרגיה המינימליים ההכרחיים להבטחת רציפות תפקודית; לקדם תכנון חדש למפרץ, שיאפשר פיתוח בר-קיימא של האזור ויהפוך אותו לאזור מוטה מגורים, המכיל תעסוקה נקייה ופארק מטרופוליני מרכזי; להקים צוות ממשלתי שיעסוק בפיתוח וחיזוק ענפי תעסוקה עם פוטנציאל כלכלי משמעותי במפרץ חיפה; לקדם חבילת צעדים להפחתת זיהום אוויר ממקורות תחבורתיים במפרץ חיפה, ובתוך כך חשמול התחבורה הציבורית במפרץ; הגדלת שטח "אזור אוויר נקי" בין חיפה לקריות; הנעת משאיות אשפה ומשאיות בנמל באמצעות חשמל או גז טבעי; הפחתת פליטות עשן נראה לעין מכלי שיט; בחינת תמריצים להגעה של כלי שיט מופחתי זיהום לישראל ועוד.

מנכ"לית מינהל התכנון מינתה להובלת התוכנית את ליאת פלד, מי ששמשה עד לאחרונה מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון.

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה, עו"ד שרית גולן שטיינברג, בירכה על המהלך: "הודעתה של מנכ"לית מינהל התכנון על תמ"א 75 היא צעד נוסף לקראת העתיד החדש והירוק של אזור מפרץ חיפה. זו הצהרה חשובה ומשמעותית ועל כל הגורמים הנוגעים בדבר הצורך ליישם את ההחלטה בשטח ולקבוע יעדים מדידים לקידום התכנית. אנו נעקוב אחר התפתחויות התכנית ונסייע למינהל התכנון על מנת לזרז את יישום פינוי התעשייה כשלב ראשון."

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דני

    חיים בסרט….הכול פוליטיקה.צריך מילירדים כדי להזיז את בתי זיקוק.ומאיפא יהיה דלק לצבא.ולמטוסים.אולי נייבא מטורקיה

  2. דנה

    וממשיכים להתעלם מנחל סעדיה שממש מפריע לבנות ולקבל עוד ארנונה

  3. יל

    דווקא נחמד לקרוא על שינויים, על קידמה וכו. עוד יותר נחמד לצחוק. חוש הומור עוד לא הזיק לאף אחד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר