משאית חדשה בעמדת תדלוק בגז (צילום: ראובן כהן)
משאית חדשה בעמדת תדלוק בגז (צילום: ראובן כהן)

החלה הפעלת משאיות איסוף אשפה המונעות בגז טבעי

חמש משאיות לאיסוף אשפה המונעות בגז טבעי דחוס החלו לפעול כחלק ממהלך שבסופו יפעלו בחיפה 25 משאיות מסוג זה. העירייה: "מדובר במהלך נוסף בדרך להפיכתה של חיפה לעיר הראשונה שבה הוכרז על אזור אוויר נקי"

פורסם בתאריך: 22.8.18 13:10

אגף התברואה של עיריית חיפה החל היום (רביעי) בהפעלת חמש משאיות לאיסוף אשפה המונעות בגז טבעי דחוס. בסיום המהלך יופעלו בחיפה לצורך פינוי אשפה 25 משאיות המונעות בגז טבעי דחוס אשר נרכשו על ידי העירייה בסיועו של המשרד להגנת הסביבה במסגרת התוכנית הלאומית לשיפור האוויר במפרץ חיפה. עלותן של המשאיות היא 25 מיליון שקל והן מחליפות את המשאיות העירוניות שמונעות בסולר אשר יורדו מהכביש ויועברו לגריטה.

המשאיות החדשות מתודלקות באמצעות עמדת תדלוק גז ניידת שתשרת את צי המשאיות העירוניות עד להקמתה של תחנת תדלוק גז קבועה סמוך למוסך העירוני בחוף שמן שבו מטופל צי הרכב העירוני.

 

 

"מדובר במהלך נוסף במסגרת הפיכתה של חיפה לעיר הראשונה בארץ שבה הוכרז על אזור אוויר נקי, בדומה לערים מובילות באירופה שמיישמות תוכנית להפחתת פליטות מזהמות מרכבי דיזל", נמסר מהעירייה.

ראש העיר יונה יהב: "רכישת המשאיות המונעות בגז היא חלק מהמלחמה הבלתי מתפשרת שלנו להדברת זיהום האוויר. מדובר בשלב נוסף ביישום התוכנית שאותה אנו מובילים עם המשרד להגנת הסביבה למען אוויר נקי בחיפה. בינואר 2017 היינו לעיר הראשונה בארץ שחוקקה חוק עזר בנושא אוויר נקי שבמסגרתו נאסרה כניסת מכוניות מזהמות לתחומי העיר. בהחלפת צי המשאיות אנו לא רק מיישמים את הוראות החוק אלא גם נותנים דוגמה אישית מתוך הבנה כי המאבק שאותו אנו מובילים הוא רב שלבי ועיקריו הם מלחמה במפעלים המזהמים וצמצום אגרסיבי של כלל פליטות זיהומי האוויר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר