חוות המיכלים בקרית חיים (צילום: שי אילן)
חוות המיכלים בקרית חיים (צילום: שי אילן)

ארכה להגשת הערות הציבור לסקר הסיכונים המצרפי

המשרד להגנת הסביבה האריך בחודש את המועד להגשת הערות לסקר הסיכונים המצרפי, שבו נקבע כי בהשוואה למקובל במדינות מפותחות לא נשקפת סכנה בלתי קבילה לאוכלוסייה. הארכה ניתנה בעקבות פניות של ארגונים סביבתיים ונציגי ציבור

פורסם בתאריך: 30.7.19 09:04

המשרד להגנת הסביבה נתן ארכה של כחודש להגשת הערות הציבור לשלב הראשון של סקר הסיכונים המצרפי למפרץ חיפה, שביצע עבורו ד"ר אלי שטרן – מומחה בעל שם עולמי בתחום הערכות סיכונים מחומרים מסוכנים.

לפני שלושה שבועות פרסם המשרד את תוצאות השלב הראשון של הסקר והודיע כי "ממצאיו מצביעים על כך שבמצב הנוכחי, ככל שמדובר בתקריות תפעוליות, לא קיים באזור המפרץ סיכון לאוכלוסייה שאינו קביל בהשוואה למקובל במדינות מפותחות".

 

אזור מפרץ חיפה מתאפיין בפעילות תעשייתית הכרוכה בשימוש בחומרים מסוכנים. האזור כולל כ-60 מפעלי תעשייה אשר מבצעים פעילויות ותהליכים רבים שבהם נעשה שימוש בחומרים מסוכנים.

לנוכח ריכוז זה של פעילות תעשייתית קידם המשרד סקר סיכונים מצרפי לחומרים מסוכנים, שיעריך את הסיכון המצרפי הנשקף לאוכלוסייה המצויה בקרבת המפעלים, על מנת להפחית סיכוני חומרים מסוכנים במפרץ. השלב הראשון של הסקר התייחס לתקריות תפעוליות חמורות במפעלים ובמתקנים העוסקים בחומרים מסוכנים ובחן כ-1,500 מקורות סיכון.

עם פרסום התוצאות הקצה המשרד לציבור חודש שבמהלכו יוכלו התושבים להעביר את הערותיהם לעניין הסקר וממצאיו. אתמול (שני) הודיע המשרד על מתן פרק זמן של כחודש נוסף להגשת הערות הציבור: "לאחר קבלת פניות של כמה ארגונים סביבתיים ונציגים מהציבור לדחיית מועד הגשת התייחסויות הציבור לסקר, נענה המשרד לפניות ודחה את מועד הגשת הערות הציבור מ-9 באוגוסט ל-15 בספטמבר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיפה גמורה

    ממשלת ירושלים ומדינת תל אביב רואות בחיפה רק פח זבל לתעשייה מזהמת
    הערות הציבור לא מעניינות
    הנזק לבריאות הציבור לא מעניין
    תחלואה אפשר להשתיק סיקור
    והיידה לאשר עוד הרחבה לבז"ן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר