מפרץ חיפה (צילום: תומר אפלבאום)
מפרץ חיפה (צילום: תומר אפלבאום)

ארגון מנקים את מפרץ חיפה מבקש לדחות את דרישת עובדי בז"ן

במכתב ששלחו רוית שטוסל ותומר חזן מהארגון מנקים את מפרץ חיפה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הם מבקשים ממנו לדחות את דרישתו של ועד עובדי בז"ן להקפיא את פעילותה של ועדת המנכ"לים לפיתוח ולקידום מפרץ חיפה: "הבקשה אינה יותר מאשר ניסיון לפגוע בעבודתם של גורמי מקצוע"

פורסם בתאריך: 3.2.21 14:06

רוית שטוסל ותומר חזן מהארגון מנקים את מפרץ חיפה שלחו מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לדחות את דרישתו של ועד עובדי בז"ן להקפיא את פעילותה של ועדת המנכ"לים הבין משרדית לפיתוח ולקידום מפרץ חיפה.

במכתב מתייחסים שטוסל וחזן לטענותיהם של יו"ר ועד עובדי בז"ן חנן סונטג ויו"ר מועצת עובדי בז"ן דורון ניסן, שגם הן נשלחו ליועץ מנדלבליט, על כך שפעילותה של ועדת המנכ"לים "אינה מיישמת את עקרון חובת האיפוק והריסון, שכן לפי ייעודה ומטרתה בהחלטת הממשלה, בכוונתה להתוות אסטרטגיה שתיצור מחויבות לממשלה הבאה. אין בפעילותה של הוועדה שום הוכחה של דחיפות וכורח אובייקטיביים בביצוע הפעולה דווקא במועד זה, ובכוונתה להציג מדיניותה עוד טרם כינונה של הממשלה החדשה ללא נימוק המוכיח חיוניות". עוד נטען כי "עלול לעלות חשש שחלק מהשרים רואים בפעולת הוועדה ובמדיניותה טרם מועד הבחירות משום הטבה או תועלת לציבור הבוחרים באזור חיפה, ולכן יש חשש שהיא מונעת, או נראית כמונעת, משיקולים של ההתמודדות בבחירות הקרובות".

שטוסל וחזן טוענים כי "עבודת הצוות הבין משרדי החלה עוד בשנת 2017, ופעילותה נעשתה תחת ממשלות קודמות. מדובר בתשתית שהוקמה כדי להכין חומרי רקע מקצועיים להחלטות הממשלה. באשר לטענות להמשך עבודת הוועדה בזמן ממשלת מעבר נזכיר כי הוועדה אמורה להגיש המלצות מקצועיות בלבד, כשם שעבודתם המקצועית של כלל משרדי הממשלה ממשיכה גם היא בתקופה זו. נהוג כי ממשלת המעבר עצמה תימנע מקבלת החלטות בנושאים השנויים במחלוקת פוליטית עמוקה, אך זה אינו המקרה שלפנינו".

לדבריהם, ועדת המנכ"לים היא ועדה מקצועית שמורכבת מעשרה מנכ"לים של משרדי ממשלה, מחמישה מנהלי אגפים וממנהלים נוספים, והצגתה כוועדה של נציגי השרים היא מוטעית מן היסוד. המנכ"לים הם אמנם מינויים אישיים של השרים, אך הם אלו שעומדים בראש המערכת המקצועית, ולכן חלות עליהם הגבלות וחייבות להיות להם כשירויות מקצועיות רלוונטיות. יתרה מכך, בדיוני הוועדה משתתפים דרגים מקצועיים מרמות שונות, כיאה לדיון המקצועי הנחוץ בסוגיה משמעותית זו".

עוד טוענים השניים כי "הדחיפות בהמשך פעילותה הרציפה של הוועדה ובהגשת מסקנותיה במהרה היא נדרשת הואיל ויש תוכניות בינוי מאושרות במרחב המפרץ, שאף מוערכות בהשקעה ציבורית של מיליארדי שקלים, ותוכניות נוספות ממתינות להפקדה, אשר מנוגדות לחלוטין לתוכנית של רשות מקרקעי ישראל (תוכנית 'מפרץ החדשנות'; ב"כ) ומסכלות את האפשרות לקידומה העתידי. תוכניות אלו עשויות חלילה לקבוע עובדות מוגמרות בשטח".

 

 

באשר לטענה של ועד עובדי בז"ן על האצת כינוסיה של הוועדה נכתב כי היא שגויה "הואיל ומלכתחילה פעילותה נתחמה בלוח זמנים קצר ביותר, וישיבותיה נקבעו אחת לשבועיים, כאשר בין לבין התכנסו צוותי עבודה ייעודיים שקיימו יום לשמיעת הערות הציבור, הגיעו לסיור במפרץ ולפגישה עם ראשי הרשויות במפרץ ועם בז"ן ועוד. החלטה הרת גורל שכזו בפרק זמן תחום ל-90 יום מחייבת דיונים תכופים".

ביחס להקפאתה של תוכנית "מפרץ החדשנות" טוענים שטוסל וחזן כי הדבר "אינו מהווה קריטריון להפסקת עבודת הוועדה, ואולם מנכ"ל רמ"י עו"ד יעקב קוינט אינו מתנגד כלל ועיקר לתוכנית, כפי שניתן ללמוד מקריאת מכתבו ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, שבו הוא מצא לנכון להבהיר כבר בפתח דבריו כי 'רמ"י תומכת בתוכנית, וחשיבותה כמו גם יתרונותיה הם ברורים מאליהם'. התהייה שהוא העלה התרכזה בסוגיית המימון – סוגיה שהיא פתירה במסגרת עבודת הוועדה. מעבר לכך, סוגיית מימון התוכנית אינה הבסיס לכינונה של הוועדה. התקצוב הוא אספקט אחד מני רבים שאותם נדרשים לבחון לשם ההמלצה על מתווה רצוי לפיתוחו העתידי של מפרץ חיפה".

עוד צוין במכתב למנדלבליט כי "אחת ממטרות הוועדה היא קידום חלופות תעסוקה שונות בראייה מטרופולינית. במקרה של סגירת המפעלים הפטרוכימיים מטעמים כלכליים, עובדי התעשייה יישארו ללא מענה, ובכך למעשה עבודתה של ועדת המנכ"לים נחוצה גם להם. הבקשה של ועד עובדי בז"ן אינה יותר מאשר ניסיון לפגוע ביכולתם של גורמי מקצוע לעבוד בצורה רצינית, רציפה ומקצועית, ולגרור דחייה בבחינת עתידו של מפרץ חיפה, עתידם של כמיליון תושבי המטרופולין ועתידם של העובדים עצמם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. חיפאי לשעבר

    מקווה שהיועמ"ש יקבל את עמדת וועד עובדי בז"ן. זאת לא העת לדבר על סגירת מפעלים!
    מציע לכל הארגונים היפי נפש למיניהם להתחיל להבין שאי אפשר בלי התעשייה.

  2. חיפאי בהווה

    אין עתיד לתעשיות המזהמות- לא בחיזוי עתידי של התעשיה וודאי לא בהיבטי איכות הסביבה.
    זו הסיבה שדוח מקינזי המליץ על הוצאת התעשיות המזהמות ממפרץ חיפה.
    משוכנע שהיועץ המשפטי ידחה את פניות בעלי ההון המזהמים.

  3. זה סופו של כל בלון

    לקומנדו יהב: הגיבור שלכם מחק היום את מפלגתו מהתמודגות לכנסת כשהבין שהיא מקבלת רק כמה מאות קולות ולא נכללה באף סקר…
    ביי יונה יהב, הרסת כאן מספיק!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקווה שיעיף תבקשה של העובדים אם המפעלים מכל המדרגות חיפה רוצה אויר נקי

  5. קריות

    טמבל מי שחוזר על הטעות להצביע לזיבי. גילה ארורה, עלאק שוק חופשי. שוק של הלאמות וקומוניזם זה הליכוק של זיבי היום. מפלגת זיבי שלום שלום ואל תבואו לי בחלום, טעיתי בעבר ולא חוזר על טעות פעמיים. עובד בזן שמצביע לזיבי צריך להגיע לשימוע. אין חברה בעולם שהשקיע כמו בזן, ויצרה משרות אלפי משרות ובעל משמעות מטורפת לתל"ג. ורק רוע וגנבת רכוש אתם דורשים.

  6. סתם איש

    סוף סוף יש מקום עבודה וגם נכס למדינה אסטרטגי. בזן לא מזהם כבעבר ואפילו עומד בהצלחה ואפילו ביתר הצלחה בכל התקנים. הירוקים הזויים.צריכים טיפול פסיכולוגי.

  7. תושבת קריות

    החיפאי לשעבר כבר לא דואג לבריאותו…העיקר שאנו ניפגע מזיהום האוויר הקטלני. הגיע זמן להעביר את המפעלים וימקמו אותם ליד החיפאי לשעבר.

  8. שיר

    החיפאי לשעבר כבר לא דואג לבריאותו…העיקר שאנו ניפגע מזיהום האוויר הקטלני. הגיע זמן להעביר את המפעלים וימקמו אותם ליד החיפאי לשעבר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר