טיילת לואי
טיילת לואי

לא הולכים. רצים

והשבוע: טיילת לואי

פורסם בתאריך: 29.7.17 18:08

היסטוריה: טיילת לואי הוקמה בשנת 1992 לאורך רחוב יפה נוף בחיפה. היא נמתחת על קו הרכס ממלון Bay View (נוף לשעבר) עד לאנדרטת הקיסר, ומשקיפה לנוף מפרץ חיפה. הטיילת נתרמה על ידי פול ומאי גולדשמידט, תושבי חיפה שעלו מדרום אפריקה, לזכר בנם לואי (אריאל) שנהרג בתאונת דרכים ב־15 במאי 1971. גולדשמידט היה הקבלן הראשי של הגנים הבהאיים ושל הטיילת ששולבה ככניסה לגנים. לימים תרמה משפחת גולדשמידט גם לשיפוץ גן החיות הלימודי בחיפה, וגם הוא נקרא על שם בנם.

וייז: נחנה את הרכב בתחילת הטיילת באמצע רחוב יפה נוף.

האימון: אורכה של טיילת לואי הוא 400 מטר, ואנו נרוץ אותה עשר פעמים ובסך הכל ארבעה ק”מ. הדגש באימון יהיה על ריצה מתגברת, אך תחילה נערוך חימום שבו נרוץ את את המסלול הלוך ושוב בריצה קלה.

פעם ראשונה: נרוץ בדרגת קושי 5.

פעם שנייה: נרוץ בדרגת קושי 6.

פעם שלישית: נרוץ בדרגת קושי 7.

פעמים רביעית וחמישית: נרוץ בדרגת קושי 8.

בין כל ריצה ננוח 60 שניות, ובסיום הריצה החמישית ננוח חמש דקות.

פעם שישית: נרוץ בדרגת קושי 6.

פעם שביעית: נרוץ בדרגת קושי 7.

פעמים שמינית ותשיעית: נרוץ בדרגת קושי 8.

פעם עשירית: נרוץ בדרגת קושי 9.

בין כל ריצה ננוח 90 שניות, ובסיום האימון ננוח במשך חמש דקות. ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ בריאות: לדברי שונית הראל, הנטורופתית של סטודיו 2aim, יש ארבע דרכים טבעיות לזרז את ההחלמה מפציעות ספורט. בימים שלאחר הפציעה ניתן לשפר באופן משמעותי את זמן ההתאוששות על ידי נטילת חומרים מזינים כדי להפחית דלקתיות ולזרז ריפוי. הדרך הראשונה היא ויטמינים ומינרלים מרפאים כמו ויטמין C אשר ממלא תפקיד מרכזי במניעה ובריפוי של פציעות. גם מחסור של ויטמין A נקשר בתחזוקה פגומה של גידים ורקמות חיבור. בנוסף, ויטמין E וסלניום הם חשובים לא רק בזכות תכונות ריפוי הפצעים שלהם, אלא גם בזכות השפעות נוגדות חמצון/דלקת שלהם. הדרך השנייה היא פלבנואידים – קבוצה של פיגמנטים צמחיים אשר אחראים על הצבעים של פירות ופרחים רבים, והם יעילים מאוד בהפחתת דלקת וחיזוק מבני קולגן. מומלץ לקחת 500 מ”ג פעמיים ביום בין הארוחות. הדרך השלישית היא ברומלין – אנזים מפרק חלבונים שמיוצר משאריות מיץ של גבעול האננס ואשר ידוע כבעל השפעות מועילות, כולל הפחתת דלקת ומניעת נפיחות לאחר טראומה או ניתוח. מומלץ לקחת 200 עד 500 מ”ג פעמיים ביום בין הארוחות. הדרך הרביעית היא כורכומין – הפיגמנט הצהוב של כורכום אשר יש לו השפעות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון מצוינות. מומלץ לקחת 1,500 מ”ג ליום עם אוכל.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר