המטבח בפרנג'ליקו במושבה הגרמנית (צילום: משרד הבריאות)
המטבח בפרנג'ליקו במושבה הגרמנית (צילום: משרד הבריאות)

עשרה ק"ג של מזון הושמדו: צו סגירה לפרנג'ליקו במושבה הגרמנית

סגנית רופאת המחוז ד"ר רנא שיבלי חתמה על צו סגירה מיידי למסעדת פרנג'ליקו בשדרות בן גוריון. בין הליקויים שנמצאו במקום: הצפה במטבח בשל תעלות ניקוז סתומות משאריות מזון, ריח ביוב חריף, מזון שתאריך הכנתו אינו ידוע - סושי מוכן מראש, בשר טחון וסלטים, וציוד במצב תברואי ירוד

פורסם בתאריך: 9.1.23 19:13

מסעדת פרנג'ליקו בשדרות בן גוריון 22 במושבה הגרמנית קיבלה היום (שני) צו סגירה מיידי, אשר חתום על ידי סגנית רופאת מחוז חיפה במשרד הבריאות ד"ר רנא שיבלי.

"במסגרת הצו, על המסעדה להיות סגורה ללא כניסת לקוחות", כתבה ד"ר שיבלי, "אין לייצר, להכין מזון ולעשות כל טיפול במזון, אין להוציא, לשווק ולעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק, ואין להכניס מוצרים לעסק עד לביטול צו זה. אני מוציאה את הצו לאור הממצאים החמורים שנמצאו בעסק במהלך הבקרה שנערכה בו ב-5 בינואר על ידי מפקח בריאות הסביבה בלשכתנו והווטרינר העירוני של עיריית חיפה. בביקורת זו נמצא שהעסק במצב תברואי ירוד מאוד עם ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור". 

ד"ר שיבלי פירטה את הליקויים: "נמצא כי במטבח קיימת הצפה עקב תעלות ניקוז סתומות משאריות מזון רבות. כמו כן, במטבח ריח ביוב חריף; עיקר ההכנות במטבח הן דגים, עופות, בשר בקר וירקות. אין מדורי עבודה ייעודיים לכל אחד מסוגי המזונות; ונמצאו מספר קופסאות עם סוגי מזונות שונים שתאריך הכנתם אינו ידוע – סושי מוכן מראש, דגי סלמון לאחר שעברו טיפול עיבוד, בשר טחון, אטריות וסלטים שונים; הושמדו על ידי הווטרינר העירוני כעשרה ק"ג של בשר ומזון שאינו ראוי למאכל; נמדדה טמפרטורה גבוהה של מוצרי מזון רגישים; הציוד הקבוע במצב תברואי ירוד וניכר כי לא נוקה זה זמן רב מאוד".

 

המטבח בפרנג'ליקו בשדרות בן גוריון (צילום: משרד הבריאות)

המטבח בפרנג'ליקו בשדרות בן גוריון (צילום: משרד הבריאות)

 

 

ליקויים נוספים שהתגלו הם "שאריות מזון רבות על הציוד ועל הרצפה מתחת לציוד; מקרר פס חם מונח על מרצפות של מדרכת רחוב; כל המקררים עם עובשים מרובים; במקרר גיבוי נמצא אורז מבושל על הרצפה, ומזון גולמי מאוחסן עם מזון מוכן למאכל; ניקוז מכונת הקרח זורם מחוץ לכניסה למחסן על משטח קרטון, ועקב כך נוצרה עיסת נייר רטובה היוצרת מפגע תברואי חמור. מפגע זה גורם ללכלוך רצפת המחסן על ידי הנכנסים; מכונת הקרח עם עובשים מרובים; המחסן מבולגן מאוד ואינו נקי כלל; דגים קפואים נמצאו במצב הפשרה; במקפיא אין הפרדה באחסון הבשרים ומוצרי מזון שונים; נראו מעופפים רבים בעסק; פחי אשפה שבורים; חורים בקירות ואין אטימה". 

היום (שני) נערך לבעלים של פרנג'ליקו במושבה הגרמנית עודאי סלאמה שימוע שבמהלכו, כך לפי בצו, "הצהיר סלאמה על הפעולות המתקנות שבוצעו במסעדה עד למועד השימוע. בהתאם להצהרה בוצע תיקון חלקי בלבד של הליקויים, ומרבית הליקויים טרם תוקנו. כמו כן התרשמתי מחוסר ידע בכל הקשור לעבודה בעסקי מזון. בנסיבות המתוארות, המסעדה פועלת במצב שעלול לסכן את בריאות הציבור, ועל כן החלטתי להוציא צו הפסקה מינהלי למסעדה. תחולתו של צו זה היא מיידית. על המסעדה להיות סגורה ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה". 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הזייה

    מה שכי עצוב הוא שהוטרינר העירוני לאחר שיחת השימוע לבעלי המסעדה מציין שאין לבעלים מושג בניהול מסעדה .מה זה ניקיון ,תחזוקת מקררים , תאריכי תוקף ,נהלים בהםרדת מזון. מזון מוכן ,קפוא ,ניקוז וכו'… ממש עצוב.
    סכנה !!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שעבד במסעדות לא נכנס אליהן. מניסיון.
    רק בריאות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר