השף רן ראש (צילום: עמוד הפייסבוק "הנמל 24")

בשורה קולינרית: הנמל 24 נפתחת מחדש – ובמיקום מפתיע

מסעדת הנמל 24, שנסגרה בשל דרישה לפנות אותה ממשכנה ברחוב הנמל צפויה להיפתח מחדש במבנה של מה שהיה מלון ביי קלאב ברחוב חסן שוקרי בהדר. השף רן ראש: "אני רוצה לקחת את המסעדה למקום יותר גבוה ויותר מדויק. בשנים האחרונות בנמל 24 היתה התפשרות. פה נשוב בכל הכוח להיות חוד החנית של חיפה"

פורסם בתאריך: 7.2.23 09:23

בשורה לחובבי הפיין דיינינג: מסעדת הנמל 24, שנסגרה בשל דרישה לפנות אותה ממשכנה ברחוב הנמל בעיר התחתית, נפתחת מחדש, וזה יקרה ממש בקרוב. ל"כלבו – חיפה והקריות" גונבה השמועה כי המסעדה תיפתח במבנה של מה שהיה מלון ביי קלאב ברחוב חסן שוקרי בהדר. המלון, שהיה בבעלותה של רשת אטלס, נסגר בתקופת הקורונה וייפתח מחדש על ידי יזם פרטי. 

השף רן ראש, הבטחת שתחזור ואתה מקיים, אבל אתה מפתיע עם מסעדה במלון.

"אני לא מוכן להתייחס למיקום כי מוקדם מדי לדבר על כך. לגבי ההבטחה – ברור, לרגע לא חשבנו אחרת".

אז למה אתה כן יכול להתייחס? הקונספט יהיה דומה למה שהיה?

"לא בדיוק. אני רוצה לקחת את המסעדה למקום יותר גבוה ויותר מדויק. אני מרגיש שבשנים האחרונות בנמל 24 היתה התפשרות. פה נשוב בכל הכוח להיות חוד החנית של חיפה. אני מאמין, אני יודע שיש לי את היכולות, אני בונה עכשיו צוות טוב מאוד, ולפני הכל – אני מרגיש שזה מגיע לחיפאים. עוד לפני שפתחתי את הנמל 24, כשחזרתי מפריז, אמרתי לעצמי שאני פותח מסעדה בחיפה כי אני חיפאי וזה מגיע לחיפאים. אז לא בא לי להתפשר, בא לי לעשות את הדברים עד הסוף, וזה אולי הדבר שהכי חשוב לי".

והמטבח הוא צרפתי?

"זה משהו חשוב מאוד שקשור ב-DNA של המקום. את ההכשרה שלי קיבלתי בליון, צרפת, עבדתי בקאן, הייתי שף של מסעדה בפריז, אז צרפת זורמת לי בעורקים. אבל בסוף בסוף השורשים שלי הם בחיפה, וה-DNA הולך להיות צרפת וחיפה – לחבר את שני המקומות האלה. בחודשים האחרונים אני עושה מחקר כדי להבין מה זו חיפה ומה יש בה, יותר ברמה הפילוסופית. מה שהצלחתי להבין זה שיש לנו את הכרמל, שזה יער, אדמה ואורנים, ואת הים. אז אני רוצה לקחת את זה ולחבר אותו למטבח הצרפתי. זו המטרה שלי ולשם אני הולך. זה משהו שהולך להיות בפילוסופיה של המטבח הרבה יותר מאשר רק מטבח צרפתי נכון ומדויק. מבחינתי זה כבר לא מספיק. אני עובד במרץ כי מעבר לדברים הטכניים של הקמת מסעדה, יש פה הרבה עניין של מחקר. למעשה זה ניסוי ותהייה".

 

 

השם נשאר למרות שהמסעדה לא תהיה ברחוב הנמל 24?

"זה יהיה הנמל 24 עם מתיחת פנים".

אתם משנים את המיתוג לאחר 16 שנה.

"עשינו פייס ליפטינג, מן הרמת פנים, ואנחנו מעדכנים את המותג. אנחנו מנצלים את המעבר כדי להתעדכן, אז עשינו אפיון ומיתוג מחדש לברנד שנקרא הנמל 24, גם מתוך רצון לשמר את המוניטין, את האופי ואת הגישה, אך גם לנצל את המומנטום של ההתחדשות ולעדכן את המוצר. זה אומר לתת לתפריט שלנו אוריינטציה הרבה יותר מדויקת, לא רק במנות אלא גם באווירה, במוזיקה ובחוויית האירוח. זה לא היה במסעדה בנמל, לא נתנו מענה לחוויית בילוי לילית, ועכשיו זה יקרה. יש לנו תפריט בר ותפריט אלכוהול, ומהשעה 22:00 כל הווייב ילבש פנים אחרות – הרבה פחות מחייב ויותר קליל. יש לנו חיבור אידיאולוגי לעשייה של שירי ויצנר ולבלוג שלה Hey.Fa.it, אנחנו נעזרים בה ומשתפים איתה פעולה. אנחנו חושבים שיש חיבור ערכי בין העשייה שלה לבין איך שאנחנו רואים את הדברים, והיא בעצם תהיה אמונה ותוביל את ההשקה של המסעדה".

 

מסעדת הנמל 24. מיתוג חדש (צילום: tea brand makers)

מסעדת הנמל 24. מיתוג חדש (צילום: tea brand makers)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מיכל

    שיהיה בהצלחה.
    מסוכן להסתובב בהדר עם כל השבחים, הנרקומנים והפושעים.
    חבל שלא בחרתם מקום הולם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר