טל פרידמן מקפה טלק (צילום: חגית הורנשטיין)
טל פרידמן מקפה טלק (צילום: חגית הורנשטיין)

"זה לא יום חופש אלא יום של אחריות קיומית"

טל פרידמן, הבעלים של קפה טלק במוזיאון טיקוטין ובשוק תלפיות סגר היום את שני הסניפים והצטרף למחאה נגד הרפורמה המשפטית. "אסור לנו לשכוח שמה שמאפשר לנו לשגשג זה החברה", הוא אומר, "העסק שלי ומה שהוא משדר הם משמעותיים יותר מאשר לסגור ליום אחד"

פורסם בתאריך: 13.2.23 09:39

אם במקרה לא קראתם אתמול (ראשון) את הפוסט שפורסם בדף הפייסבוק של קפה טלק בשוק תלפיות, אז רק שתדעו – היום הוא סגור. הפוסט מסביר למה.

"לקוחות יקרים, פתחנו לפני ארבע שנים את טלק מתוך אהבה אמיתית לקפה ולאנשים", פתח הבעלים טל פרידמן את הפוסט, "מי שמכיר אותנו יודע שמעבר לבית קפה ולעסק, תמיד היו לנו ערכים מאוד ברורים שהובילו וימשיכו להוביל אותנו בדרכנו. קפה הוא שפה אוניברסלית חוצת תרבויות, מגדרים, דתות ומינים. בית קפה הוא קודם כל מוסד קהילתי – למפגש, לשיח, לשוויון, לחופש ולסולידריות. לצערנו, הערכים האלה נמצאים כעת תחת איום ממשי כתוצאה מהצעדים הננקטים על ידי הממשלה הנוכחית".

וכך ממשיך הפוסט: "לאור כך החלטנו להצטרף לשביתה הארצית ולא לפתוח את טלק טיקוטין ואת טלק בשוק תלפיות, כדי לומר בקול ברור – לא ניתן לניסיונות לטשטש ולהעלים את ערכי הבסיס שלנו לעבור מבלי שנרים את קולנו. לעסק בישראל זו החלטה מאוד לא קלה לוותר על יום פרנסה, במיוחד לעסק ששואף להיות בית לכולם ומשרת את כל האוכלוסייה. ובכל זאת, כל מי שבוחר לחיות פה וליצור את דורות ההמשך, ורואה את עתידו על האדמה הזו חייב לתת את חלקו במאמץ על עיצוב החיים והתרבות פה. נשמח לראותכם שוב ביום שלישי בשני הסניפים שלנו, עם אותו חיוך מוכר, קפה מעולה, ופינה טובה לברוח משאון העיר".

 

 

פרידמן, לא חששת לכתוב את הפוסט?

"לא חששתי מחרמות, אבל יש לי איזשהו חשש. אני עדיין חושב שאולי עשיתי טעות".

למרבה הפלא, כל התגובות על הפוסט הן חיוביות.

"נכון, זה הפתיע גם אותי, אז אולי באמת הגיע הזמן להפסיק לשתוק. אם מתרחש עוול או משהו שמסתמן כעוול ברמה הפוליטית הארצית, יש לנו אחריות כבעלי עסקים. אנחנו לא מספקים רק נהנתנות ואסקפיזם, ואסור לנו לשכוח שמה שמאפשר לנו לשגשג זה החברה. לכן האחריות היא גם שלנו. לא יכולתי לתת לזה לעבור בלי להגיד משהו או בלי לעשות צעד שיש לו נראות ציבורית. העסק שלי ומה שהוא משדר – אם זו ההתנהלות או הבחירות שלי עם מי לעבוד ועם מי לא – הם משמעותיים יותר מאשר לסגור ליום אחד. ואם נעשה צעד במשק שיש לו יכולת להגיע לכותרות הגדולות, אז אני נוקט אותו. הרגשתי מחויבות להצטרף וגם עודדתי את העובדים שלי לנסוע להפגין. זה לא יום חופש אלא יום של אחריות קיומית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. באנו הרבה לקפה שלך בשוק תלפיות, לא נבוא יותר.

    מי שעושה לנו פוליטיקה על הראש חד צדדית לא נהיה אצלו הלאה

  2. אפי

    מעניין. כשהשמאל גנב שישה מנדטים של הימין כדי להקים ממשלה עם האויב הערבי, הוא לא היה חרד לדמוקרטיה.

  3. דמוקרטיה!

    לא פשוט לבעל עסק בתקופה של אלימות מילולית ורדיפה להיות אמיץ מספיק כדי לשבות ולהביע דעה.
    אני יותר איש של פאבים מאשר של בתי קפה, אבל אבוא לשבת כדי להביע תמיכה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר