המטבח במסעדת המקום של אליהו (צילום: דוברות משרד הבריאות)
המטבח במסעדת המקום של אליהו (צילום: דוברות משרד הבריאות)

מעופפים במטבח ומצב תברואתי ירוד: צו סגירה למקום של אליהו בחוף הים

לאחר שבשתי ביקורות נמצאו ליקויים מהותיים, סגנית רופאת המחוז ד"ר רנא שיבלי חתמה על צו הפסקה מינהלי למסעדת המקום של אליהו בחוף זמיר. במכתב לבעלים איתן שלום כתבה ד"ר שיבלי: "לאחר סיום תיקון הליקויים נקיים ביקורת חוזרת שעל בסיס ממצאיה אשקול מחדש החלטתי"

פורסם בתאריך: 16.2.23 16:59

סגנית רופאת המחוז ד"ר רנא שיבלי חתמה היום (חמישי) על צו הפסקה מינהלי למסעדת המקום של אליהו בחוף זמיר. בצו, שנשלח לבעלים איתן שלום הצו "מצווה להפסיק באופן מיידי את הפעלת המסעדה. אני מוציאה את הצו על סמך ממצאי הביקורת שערך במקום מפקח המחלקה לבריאות הסביבה של לשכת הבריאות המחוזית ב-8 בפברואר. בביקורת זו נמצאו ליקויים תברואתיים ותפעוליים חמורים המסכנים את בריאות הציבור".

רשימת הליקויים שנמצאו במסעדה כוללת דגים טריים שהוקפאו לשימוש עתידי מופשרים במים עומדים בעמדת בקר ועל מדף של חומרי ניקיון; עופות מופשרים לא בקירור; מרקים להגשה נמצאים במדור בשר לא בקירור ו/או בחימום של יותר מ-65 מעלות; במקפיא נמצאו דגים טריים שהוקפאו לשימוש עתידי; עובש רב בחדר קירור; רוב המדפים בחדר הקירור הם חלודים ומוחזקים על מרצפות רחוב; במקרר הפשרות עופות נמצאו עופות שעברו תהליך של השריה והוחזרו לאחור לתהליך; עופות מופשרים בתוך שקית עם הנוזלים ללא ניקוז; הציוד הקבוע מלא בחלודה, בשאריות מזון ובלכלוך; ציוד רב מלוכלך מאוד שאינו שמיש נמצא בשטח המטבח; ונעשה שימוש מרובה בסמרטוטים רב פעמיים – חומר שסופח לחות ומפתח עובשים".

 

 

במכתבה לשלום ציינה ד"ר שיבלי כי ב-13 בפברואר "ערכתי לך שימוע טרם קבלת החלטה. במסגרת השימוע הצהרת על תיקון הליקויים. בתום השימוע החלטתי כי לאור ההצהרה שלך על תיקון הליקויים והתמונות שהצגת, אני משהה בינתיים את ההחלטה על הוצאת צו הפסקה מינהלי. תבוצע ביקורת חוזרת בימים הקרובים, ואם יימצא שאין תיקון של הליקויים אוציא צו סגירה ללא שימוע חוזר. ב-15 בפברואר נערכה ביקורת חוזרת על ידי מפקח המחלקה לבריאות הסביבה בלשכתנו במסעדה. בביקורת זו נמצא כי חלק מהליקויים שנצפו בביקורת מ-8 בפברואר, לרבות ליקויים מהותיים, לא תוקנו חרף הצהרתך בשימוע, ובאופן שבו המצב התברואי והתפעולי של העסק עדיין ירוד באופן המסכן את בריאות הציבור".

בביקורת החוזרת נמצא כי עופות מופשרים מחוץ לקירור, במטבח יש עשרות רבות של מעופפים, הפשרת דגים נעשית בגסטרונומים עם שאריות שומן משימוש מרובה; קירות המטבח מלוכלכים מאוד; חלק מהציוד הקבוע אינו נקי ונמצא במצב תברואתי ירוד; חלק ניכר מהמקררים עם עובשים ועם מדפים חלודים; בשרים לבישול נשמרים ללא כיסוי; תהליך הפשרה מתבצע בשקיות ללא ניקוז נוזלים; עמדת שטיפת ירקות משמשת לציוד של שטיפת כלים; ובמטבח קיים מדור משותף לעופות ולבקר.

ד"ר שיבלי הבהירה במכתבה כי "הצו נכנס לתוקף באופן מיידי עם הוצאתו. במסגרת הצו המקום חייב להיות סגור, לרבות הכנסה ו/או הוצאה של סחורה, למעט לצורך ביצוע עבודות לתיקון הליקויים. לאחר סיום תיקון הליקויים נקיים ביקורת חוזרת שעל בסיס ממצאיה אשקול מחדש החלטתי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. יורם

    כל הכבוד לד"ר שיבלי שפועלת במרץ רב לטובת בריאות הציבור . יישר כח!

  2. חני

    בושה וחרפה..ככה מרעילים אנשים וחוטפים זיהומים במעיים,האחמשית ביתו של הבעלים צועקת ונראית רחוקה. להיות מטופחת או נקייה נהדר שעלו עליהם.

  3. בבקשה תחשבו על זה

    אין חולק על כך שאת כל הליקויים, בוודאי המהותיים יש לתקן אבל לבצע ביקורת נוספת בציפייה שכל הליקויים יטופלו רק כמה ימים אחרי הביקורת הראשונית זה לא סביר וספק אם בכלל אפשרי.
    אמנם דעתי אינה פופולארית אבל אני חושב שנכון היה לסייע כלכלית לבעל העסק לתקן את הליקויים בדמות של הלוואה בערבות מדינה שחלקה יהפוך למענק עם סגירה זמנית עד יתוקנו הליקויים.
    ההלוואה תהפוך למענק במידה שיעמוד בניהול תקין ותנאי תברואה טובים לאורך זמן.
    העסקים הם הפרה החולבת להכנסות ארנונה עירוניות ומס חברות, השותפות הזו צריכה להיות דו כיוונית

  4. אביתר

    מעניין מה קורה במסעדות של הערבים בעיר..היא סוגרת רק של יהודים מעניין למה

  5. הציוני

    מדהים!
    מרעילים את הצבור ואין שום עונש מרתיע מניעתי… למען יראו וייראו- פדוט הפקרות מתמשכת!!!
    הייתי מצפה לפחות להאבסה בכפייה תוך שימוש ברוטאליות קשה/ מחרידה לבעלי המקות ואו המטנפים של המקום בכל הממצאים המבחילים/ רעילים !

  6. אחד שיודע

    בתור אחד שעבד שם לפני כמה שנים. הייתי עד לדברים חמורים, אין להם מושג מה זה מסעדנות.

  7. שושי

    כול המסעדות בארץ מסוכנות ג'קים עכברים חתולים שמנים שלא.נקווי רק מחלות איפוא משרד הבראות להכנס במפתיע סכנה אמיתית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר