פיקט, חנות יין ותקליטים בשוק תלפיות
פיקט, חנות יין ותקליטים בשוק תלפיות

אז איך אומרים בצרפתית "חרא של בציר"?

אילן פרון מחמארת תלפיות ודדי צורף מרשת המסעדות האיטלקיות ויוינו פתחו ביחד את Piquette - חנות יין ותקליטים שמעוצבת כמו חדרו של אלכס, גיבור הסרט "התפוז המכני". פרון: "בגלל שאנחנו נמצאים בעידן שכולו דיגיטלי, והכל קר ומנוכר, יש חזרה חמודה לוויניל. אנשים חזרו לפטיפונים ולתקליטים"

פורסם בתאריך: 1.8.23 11:32

כששני כוחות קולינריים נפגשים וחולמים על הולדת מקום חדש, הילד בדרך כלל יוצא די מוצלח. זה מה שקרה להורים – אילן פרון מחמארת תלפיות ואחותה הקטנה חמרמורת, ודדי צורף שיש לו קילומטראז' ארוך מאוד בעסקי מזון חיפאיים והוא גם שותף ברשת המסעדות האיטלקיות ויוינו.

ההיכרות ביניהם החלה כששניהם היו הברמנים הראשונים של המיידלרס. הם שמרו על קשר במשך כל השנים, ומאז שפרון פתח את החמארה נוהג צורף להגיע כלקוח ולשבת על הבר, גם בגלל אהבתו הגדולה ליין. וכך, אחרי לא מעט בקבוקים שנלגמו, תוכניות שנרקמו וחלומות שהתגשמו, נולדה Piquette – חנות יין ותקליטים שמעוצבת כמו חדרו של אלכס, גיבור סרט הקאלט של סנטנלי קובריק "התפוז המכני".

פרון, מה זה פיקט?

"ישב אצלי אחד מהבעלים של שאטו לאפייט, שזהו אחד מהיקבים הכי רציניים בבורדו, ודיברנו על יין. שאלתי המון שאלות, הוא ענה וסיפר, ואז אמרתי לו 'תגיד לי ידידי, איך אומרים חרא של בציר בצרפתית?'. הוא ענה 'האאא, ז'ה נה פיקט', אמרתי 'מרסי בוקו', וזה אמיתי לגמרי. פיקט בצרפתית זה השאריות לאחר הסחיטה הראשונה של הענבים. מצד אחד זה בציר שהוא לא משהו, מצד שני אפשר לייחס לזה משמעות של יין עממי, יין פשוט, ומצד שלישי פיקט למעשה זה 'יין שני'. לאחר שעשו את היין הראשון ונשארים המשקעים והקליפות, מוסיפים מים וסוכר, ויוצא יין שהוא אפס יין. זה מקובל בצרפת ובעצם בכל אירופה, וקוראים לו פיקט – יין זול ונגיש".

ואיך זה מתחבר לחנות? מחירי היין בה נוחים?

"כן, המחירים נוחים. זו חנות קטנה ויש בה יינות שהם בלעדיים לנו. החנות צמודה לבר היין ולמסעדה, הכל מחובר להכל. בגדול זו חנות יין ותקליטים, ומי שמחזיק אותה הוא אבישי דקל, שהוא די.ג'יי שעושה ערבי מוזיקה וגם עבד בעבר בבאשר, כך שהוא מחובר גם ליין".

 

פיקט בשוק תלפיות

פיקט בשוק תלפיות

 

 

ואיך מתחברים יין ומוזיקה?

"אפשר לומר שאנחנו מחזירים עטרה ליושנה. יש עכשיו טרנד של חזרה לעבר. בגלל שאנחנו נמצאים בעידן שכולו דיגיטלי, והכל קר ומנוכר, יש חזרה חמודה לוויניל. אנשים התחילו לחזור לפטיפונים, לתקליטים, לתנועות איטיות, למשהו יותר רומנטי ואנלוגי. נמאס להם שהכל נעשה בלחיצת כפתור".

ולמה צורף?

"כי הוא קודם כל חבר. יש לנו היסטוריה ביחד, שנינו היינו הברמנים הראשונים של קלמן במיידלרס הראשון. דדי הוא לקוח נאמן של החמארה ומגיע פעם או פעמיים בשבוע. הוא מאוד מאוד אוהב יין, ואיכשהו נפתח שיח בינינו. הוא שמע על הרעיון שלי לפתוח חנות יין ונכנס כשותף איתי".

אפשר גם לשתות בחנות או רק לרכוש הביתה?

"בפיקט, וזה קורה די הרבה, חבר'ה מגיעים, מורידים יין מהמדף ושותים אותו במקום תוך כדי האזנה למוזיקה. אין מקום ישיבה כמו בבר, אבל זה נורא חמוד ונחמד. עוד לא התייצבנו על שעות פתיחה מסודרות, אבל אני תמיד במסעדה ואם יש דרישה אני פותח את החנות. אגב, הצורך בחנות נבע גם מדרישה של הלקוחות שלי. אצלי בעסקים יש יינות שהם בבלעדיות שלי וקשה להשיג אותם בחנויות, אז הלקוחות היו מבקשים ממני להזמין עבורם בקבוקים שהם אהבו. עשיתי את זה בתור שירות, ואז אמרתי לעצמי שבמקום שאפגע במלאים שלי, פשוט אפתח חנות ולכולם יהיה הרבה יותר נוח".

פיקט, סירקין 28, שוק תלפיות. טלפון: 050-9343000. שעות הפתיחה (נכון להיום): 19:00-12:30.

 

דדי צורף בפיקט

דדי צורף בפיקט

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר