ערן לוי
ערן לוי

הסדר הנושים אושר – טאטאמי מוריה תמשיך לפעול

במסגרת ההסדר, החברה תשלם לנושיה 2.5 מיליון שקל, והבעלים ערן לוי ישלם 600,000 שקל באמצעות מכירת ביתו. מתוך שש המסעדות שהפעילה החברה, רק הסניף של טאטאמי במוריה ימשיך לפעול, ושאר המסעדות ייסגרו

פורסם בתאריך: 26.3.24 14:00

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר הסדר נושים לחברת טאטאמי מוריה שבבעלות ערן לוי. אישור ההסדר יאפשר למסעדה להמשיך ולפעול כסדרה.

כזכור, בספטמבר הגישה רשת טאטאמי, שהפעילה בעבר שישה סניפים והעסיקה 150 עובדים, בקשה למתן צו לפתיחת הליכים להפעלתה לאחר שצברה חובות של כ-14 מיליון שקל. במסגרת ההסדר, הסכום שישולם לנושי החברה יעמוד על 2.5 מיליון שקל ב-60 תשלומים חודשיים. הסכום לבעלי הערבות האישית יעמוד על 600,000 שקל שישולמו מתוך חלקו של בעל השליטה באמצעות מכירת בית מגוריו והיתרה באמצעות תשלומים חודשיים. מהחלטת בית המשפט עולה כי בשלב זה נראה כי היקף חובות החברה ובעלי המניות, מוערך בעשרה מיליון שקל.

במסגרת הבקשה לפתיחת הליכים טענה טאטאמי כי "ענף המסעדנות חווה תמורות ושינויים בשנים האחרונות, בעיקר לנוכח פרוץ מגפת הקורונה, ועולם המסעדנות השתנה באופן מהותי, כאשר ניכר כי היקף המכירות באמצעות מכירות במשלוחים צמח באופן מהותי על חשבון מכירות בסניפים עצמם. השקעות החברות במושכרים והתאמות שבוצעו בערכים משמעותיים לא הביאו לידי ביטוי עלייה במחזורי המכירות כבעבר".

לחברה מונה נאמן – עו"ד עמית פינס – והשבוע אישרה השופטת בטינה טאובר את הסדר נושים. השופטת ציינה בהחלטתה כי "חרף מאמצים נכבדים של הנאמן וצוותו, ולאחר בחינת ייצובן הפיננסי של חלק מהמסעדות, ובהיעדר הצעות לרכישת המניות ו/או הפעילות של החברות, הגיע הנאמן להחלטה להפעלת מסעדת טאטאמי מוריה בלבד, ובאופן שזו תייצר רווח לגיבוש הצעת הסדר, ואילו שאר החברות ייסגרו".

 

 

מהחלטת השופטת עולה כי למרות שבעלי המניות והחברה, אשר מיוצגים על ידי עו"ד חן אמסטר ממשרד י. אמסטר ושות', שיפרו את הצעתם, לא היה בכך כדי לשנות את עמדתם של הבנקים, שלא נתנו הסכמתם להצעת ההסדר. למרות זאת אישרה השופטת את ההסדר. "על פניו, ההסדר מגלם בתוכו יתרונות לנושים", כתבה השופטת טאובר בהחלטתה, "ההסדר מאפשר שימור פעילות עסקית במסעדה, שתאפשר המשך העסקה של עובדים ותיטיב גם עם פעילותן העסקית של חברות אחרות אשר מספקות לחברה חומרי גלם. הצעת ההסדר במתכונתה מגלמת את מלוא האפשרויות הכלכליות שבידי בעלי המניות, והחלופה היחידה הנראית לעין היא פירוקה של החברה – דבר שעלול להביא למחיקת ערך ניכרת לנושים בזמן שניסיונות למכור את החברה ופעילותה בעבר לא הניבו ולו הצעה אחת".

עוד כתבה השופטת טאובר: "לאחר ששבתי ושקלתי את הצעת ההסדר שהוצגה לי על ידי החברה ובעלי המניות, סבורני כי אכן יתרונותיה עולים על חסרונותיהם. הצעת ההסדר המוצעת מאפשרת את שימור פעילותה של החברה, את שימור מקום תעסוקתם של עובדיה ואת המשך הפעלתה של החברה, ועשויה להניב סכום כסף שעולה בהרבה מערך הציוד ופעילות החברה".

עו"ד אמסטר מסר בתגובה: "אני שמח שבית המשפט מצא לנכון לכפות את ההסדר למרות התנגדות הבנקים. אלו נאלצים להתנגד להסדרים בשל ערבות מדינה וקושי לקבל את עמדתה במועד. משכך, טוב קרה שבית המשפט אישר את ההסדר לטובת כל המעורבים, לרבות עובדי החברה ונושיה, ושהמסעדה תשוב לפעול בידי ערן לוי כבר בימים הקרובים".

לוי מסר: "בשעה טובה אישר בית המשפט את ההסדר, וטאטאמי יוצאת לדרך חדשה. אני נרגש ומקבל בזרועות פתוחות את כובד האחריות להמשיך ולספק מוצר טוב ואיכותי לקהל לקוחותינו, בזכות התמיכה שקיבלתי ממשפחתי ומהצוות שאיתי. אני מודה לעו"ד פינס, לעו"ד אמסטר שהמתיק את ההתחלה המרה, וכמובן לספקים וללקוחות שהמשיכו לתמוך ולהאמין. טאטאמי מרכז הכרמל תמשיך לפעול תחת ניהולי, ובקרוב נוכל לבשר על שלל הפתעות לתושבי חיפה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר