סביח עם איתי סויסה
סביח עם איתי סויסה

היסטוריה: אחרי 50 שנה – סניף נוסף של סביח

איתי סויסה, נכדו של סביח - בעליה של השיפודייה המפורסמת בנוה דוד, יפתח ב-23 בנובמבר סניף בעיר התחתית, סמוך לתחנת משטרת חיפה. רונית סוויסה, אמו של איתי ובתו של סביח, משוכנעת שזה יהיה סיפור הצלחה

פורסם בתאריך: 16.11.20 08:01

מאז שהיה ילד נצמד איתי סויסה לסבו, בעליה של השיפודייה הכי מפורסמת בחיפה – סביח – שנפתחה לפני 50 שנים במרכז המסחרי הקטן בטבורה של שכונת נוה דוד. לסביח היה קטע – המקום הקטן והצנוע היה נפתח בכל יום אחר הצהריים, וכשנגמר הבשר המקום היה נסגר, גם אם חלפו רק שעתיים מהפתיחה, כך שזה היה סוג של הימור להגיע לשם. ככל שהסב התבגר לקח הנכד פיקוד, אך הקורונה טרפה את הקלפים ונכון לרגע זה השיפודייה סגורה, אך ייתכן שתשוב לפעול בעתיד.

סויסה, 31, החליט שהגיע הזמן לפרוץ לבד, וב-23 בנובמבר יפתחו שעריה של "שיפודי סביח מנווה דוד" במתחם אושר עד ליד תחנת חיפה של המשטרה בעיר התחתית.

אמו רונית, בתו של סביח, לקחה על עצמה את תפקיד הדוברת: "אני מורה למוזיקה, בכלל לא קשורה לתחום, אבל אני אמא. יש יותר מאמא שרוצה לראות את הבן שלה מגשים חלום? וזה החלום הכי גדול שלו. זה ילד שאוהב, נושם וחי את העבודה הזו. אני פה כדי לתמוך, אפילו שהוא לא צריך אותי על מנת להצליח, זה קטן עליו. יש לו אהבה אמיתית למקצוע הזה, והוא רוצה להגשים את עצמו ולהמשיך את המורשת. איתי יקצור את הפירות כי הוא עמל בשביל הרגע הזה".

 

 

הסבא בא לבדוק?

"ברור, שום דבר לא נעשה ללא הליווי שלו. הוא גם מאוד סומך על איתי שימשיך את דרכו".

מה איתי לקח מסבא שלו?

"סביח היה מקום בלי שלט וללא מיתוג. בסופו של דבר הוא התמתג, אבל ללא כוונה. אבא הביא את עצמו, וזו היתה הייחודיות שלו. הבשר הטרי והירקות נקנו באותו היום בשוק. התכונות שמאפיינות את אבא הן הנתינה ברוחב לב, הפשטות, הצניעות, התמימות והטוהר של האוכל שנעשה בהמון אהבה. זה המוטו, ואיתי ימשיך את אותה הדרך. אני מאחלת לו שישמור על התכונות שמאפיינות את אבי, כולל השקיפות מול הלקוח כי זה מה שהביא לו את השם שלו. נכון, במקום החדש יהיו אלמנטים מרעננים וחדשים כי זו לא החנות הקטנה והצנועה בשכונה. המסעדה היא מפוארת, מטופחת ומושקעת, אבל כל האהבה תהיה בצלחת, או בעצם בפיתה".

תגידי, מה שמו האמיתי של אביך?

"דוד סמרלי, אבל מי בכלל השתמש בשם הזה?".

התפריט בסביח החדש כולל קבבים, כבדי עוף, פרגיות ולבבות עם סלט כרוב, סלט ירקות, טחינה וחמוצים (מנה של שני שיפודים ב-34 שקל, חצי מנה ב-24 שקל), ותוספות של צ'יפס ואורז (גדול ב-18 שקל וקטן ב-12 שקל), ויש גם ארוחות עסקיות ב-39 וב-49 שקל.

דרך בר יהודה 33. פתוח בימים ראשון-חמישי בשעות 21:00-11:30, ובימי שישי עד לכניסת השבת.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. מאיר

    כמי שגדל בנווה דוד – אין על סביח! טעים, נקי ומוגש ברוחב לב. המון הצלחה ( בע"ה נבוא עם הילדים ).

  2. רני הנמוך

    מה שנכון נכון….בלי מיתוג ובלי פרסום…העסק במחנה דוד היה הצלחה…..לקוחות בלי סוף….ממש בקצה העולם…אך הגיעו לקוחות מרחבי העיר…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש סניף ותיק של נכדים אחרים של סביח ואחת מבנותיו התחנת סונול תלתן בשדרות ההסתדרות. איך פספסת…

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כחיפני ותיק שם השכונה הוא מחנה דוד ולא נוה דוד

  5. אלי

    אהבתי לשמוע איך סביח נותן לאשתו נעמי הוראות תוך כדיי עבודה על הגריל.תענוג לאכול אצלהם.

  6. בהצלחה

    בהצלחה תמיד שאני בחיפה אני אוכל בנוה דוד אבל לא מספיק להגיע הכל נגמר .מקום קטן וישן אבל מקבלים שרות מהלב והנשמה אני אוהב לאכול במקומות ישנים הכל אמיתי בלי פוזה או שופוני אנשים פשוטים עם אוכל טעים נקי וזול .בלי טיפ 10 אחוז על כלום .לנכדים של סביח ומחיר סביר לא כולם מיליונרים להיות צנועים לא לחפש פוזה ומקום מפואר תלמדו שאלוהים נותן גם במחסן תהיה לכם פרנסה

  7. למגיב הראשון

    אולי שיעקב קבב יבוא ללמוד מימנו .אכלתי אצל יעקב קבב פעם ראשונה ואחרונה הייתה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר