הבורקס של קלרה (צילום: יפית בשבקין)
הבורקס של קלרה (צילום: יפית בשבקין)

"המתכון עובר במשפחה מדורי דורות, והוא עבודת אמנות של ממש"

במהלך הסגרים חיפשו דניאל וקלרה סרדס להעסיק את עצמם במשהו כדי להעביר את הזמן, ואם אפשר אז גם להרוויח קצת. כלתם הציעה להם למכור לחברים את הבורקסים הטורקיים שמכינה קלרה, והשמועה פרסה כנפיים

פורסם בתאריך: 1.12.20 10:11

בנקודת המפגש בין הנודלס הסיני לפיצה האיטלקית על דרך המשי שוכן לו המלך של הבלקן, הלא הוא הבורקס הטורקי. יש שיקראו לו בוריק, אחרים קוראים לו בויוס, ובכל מקרה זהו בצק מקופל בשלל צורות וממולא במילויים שונים שמספרים את סיפורה המעניין והרב תרבותי של טורקיה.

פתיחת הבצק אינה פשוטה כי הוא צריך להיות דק מאוד, כמעט שקוף, כדי לייצר בורקסים מושלמים. הבצק מושרה בשמן לפני השימוש כדי להקנות לו אלסטיות כך שהוא יהיה נוח לעבודה, וכדי לקבל פריכות טובה. אפשר לקפל את הבצק כיד הדמיון – למשולשים, למלבנים, לחצי סהרונים, לסיגרים ולשבלולים שאותם ממלאים בגבינה, בתרד, בתפוח אדמה, בפטריות, בחצילים או בבשר.

במהלך הסגרים חיפשו דניאל וקלרה סרדס להעסיק את עצמם במשהו כדי להעביר את הזמן, ואם אפשר אז גם להרוויח קצת. כלתם חגית הציעה להם כרעיון למכור לחברי מושב גבע הכרמל שבו הם מתגוררים את הבורקסים שמכינה קלרה, ילידת טורקיה, וכך היה. השמועה על הבורקסים הטורקיים פרסה כנפיים, והזמנות זרמו מכל אזור חוף הכרמל, חיפה וזיכרון יעקב.

 

 

בנם עדי, שהוא איש יחסי ציבור אשר מתמחה בעסקי מזון, נרתם אף הוא למאמץ המשפחתי. הוא אחראי על הכנת הצק, אך את מלאכת הקיפול הוא משאיר לאמו. "מטיילים רבים שמגיעים לאזור מזמינים את הבורקסים מראש ואוספים את המארזים על הדרך", הוא מספר, "היו גם כמה שהגיעו במיוחד מהמרכז כדי לקנות מגשים של בורקס טרי. כולנו נרתמנו לסייע, ולמדנו איך מכינים את הבורקס לפי מתכון שעובר במשפחה מדורי דורות, והוא עבודת אמנות של ממש".

בבורקס של קלרה תמצאו מילויים של גבינה, תרד עם גבינה, ותפוח אדמה. מגש של 16 יחידות עולה 120 שקל, ומומלץ להוסיף ביצים קשות חומות (ארבע בעשרה שקלים). יש להזמין 24 שעות מראש, ולסופי שבוע מומלץ להזמין אפילו שבוע מראש בגלל הביקוש הגדול. משלוחים לחיפה, לטירת לכרמל, ליישובי חוף הכרמל ולזכרון יעקב. טלפון להזמנות: 054-4540001.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר