עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

כשהישג הופך לתחילתו של כישלון

פורסם בתאריך: 26.11.22 08:26

לקראת סיום השיר "ככלות הקול והתמונה" צועק דני בסן את השורות הללו:
"אתה חי כמו בסרט
אתה כוכב עליון בהפקת חלום
תיזהר שלא ידליקו אור
ותתעורר פתאום
ואז תראה מלמעלה עד למטה
יש אותו מרחק
ואז תלמד
מי יהיה האחרון אשר יצחק".

השבוע ראיתי את הסרטון בו ראש העיר עינת קליש רותם מגיעה בבוקר להיכל עיריית חיפה מלווה בשוטרים. העובדים שהפגינו בקבלת הפנים לקליש רותם הצטיידו במשרוקיות. לא יכולתי שלא להיזכר בסיירת מגרשי החזירים שהיא הקימה ב-2019 ואשר אנשיה הצטיידו במשרוקיות כדי להרחיק את חזירי הבר.

זו לא הפעם הראשונה שבה קליש רותם מתחבאת מאחורי שומרי ראש. הפעם הראשונה היתה בהפגנת הילדים הדרוזים שהורחקו ממוסדות החינוך החיפאיים. פעם אחרת היתה בהפגנת ילדי החינוך הדתי שביקשו הסעות לבית הספר המרוחק. ההפגנה היתה ליד ביתה. בכל המעמדים הללו המפגינים תמהו על הצורך להקיף עצמה בשומרי ראש כאילו מדובר בסיכונה על ידי פושעים אלימים.

מנגד, זכורה הפרידה של יונה יהב מעובדי העירייה. כאשר עזב יהב את בניין העירייה התייצבו העובדים על גרמי המדרגות בכל הקומות ומחאו לו כפיים. זו היתה עזיבה מפוארת ומרגשת אשר הביעה הוקרה והערכה למי שהיה הבוס שלהם במשך 15 שנים. יהב אומר שהוא חייב תודות לקליש רותם בגלל אהבת הציבור שהוא זוכה לה והגעגועים שתושבים רבים מבטאים כלפיו מאז התחלף בחיפה השלטון בנובמבר 2018.

לאחרונה התפרסם המחקר השנתי של ד"ר איתי בארי מבית הספר למדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה. המחקר שבודק את אמון הציבור בנבחרי הציבור בחיפה, מצביע על שפל חסר תקדים בקנה מידה היסטורי במידת חוסר האמון של הציבור בקליש רותם ובסובבים אותה. כנראה שנתון זה משקף הדדית את המצב: קליש רותם מביעה חוסר אמון בתושבים ובעובדים, מסתגרת בלשכתה ומקיפה עצמה בשומרי ראש, ואילו הציבור חסר אמון בה. כל מה שנותר עד הבחירות זה רק להפגין ולמחות על דרך ניהולה את העירייה ואת העיר.

 

 

אנו רגילים לשאת עיניים כלות בתקווה להשיג מטרות נשגבות, אך האם ההישג הוא חזות הכל? היום למחרת ההישג הוא היום שבו מתחילה העבודה האמיתית. חובת ההוכחה על מי שקיבל את אמון הציבור וחייב לפרוע את השטר.

הלילה של 30 באוקטובר 2018 היה לילה של אופוריה במטה הקמפיין של קליש רותם, אך היא נמשכה תקופה קצרה בלבד. לאחר ארבע שנים ברור כי קרתה לחיפה תקלה קשה שבה, לפי גרסתה של ראש העיר, כולם פועלים נגדה וכולם אשמים חוץ ממנה – ממשלות ישראל, הכנסת, שרים, עובדי העירייה, האופוזיציה, תומכים ופעילים לשעבר, אזרחים לא מרוצים, יזמים – וכל מבקריה מואשמים ברדיפה אישית או בפעולה מתוך אכזבה על כי לא קיבלו ג'ובים או טובות הנאה. השיח של קליש רותם מתאפיין בהאשמות חד צדדיות ובגזלייטינג ניהולי שכל מטרתם היא לזרות חול בעיני התושבים, לבלבל אותם, לנסות לשכנעם כי ראש העיר היא קורבן מעונה שכולם קמו עליה לחסלה ולמנוע ממנה לעבוד. הציפיות מבעלת תואר הדוקטור באדריכלות ובשיקום ערים תעשייתיות התגמדו לציפייה שהעיר תהיה נקייה ומתקניה הציבוריים יהיו תקינים. מעבר לכך הבנו שהתארים לחוד ומעשים לחוד.

הדרך לקומה השנייה וללשכת ראש העיר עוברת דרך גרם מדרגות רחב ידיים ומהודר. בנובמבר 2018 טיפסה בו קליש רותם אל לשכתה ונכנסה אליה בהתרגשות כאשר העיניים נשואות אליה בתקווה. בנובמבר 2023 היא כנראה תעזוב את הלשכה לתמיד, תחמוק במדרגות לבדה ותיסע לביתה. אף אחד לא יעמוד שם למחוא לה כפיים. למעלה ולמטה זו אותה הדרך, אבל בצורה כל כך שונה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. ביי מרצ

    גילה אחרי הבחירות חשבתי שתפנימי שאנחנו לא רוצים את פוליטיקת המגדריזם והרב תרבותיות הקיצונית של מר"צ שאת מנסה להחדיר עם מועמדותך הבלתי פוסקת למועצת העיר. מקוה שהפעם מרצ לא תיכנס גם למועצה – לא דואגים לציבור הבוחרים שלכם, רק למגזרי מיעוטים שלא בוחרים בכם גם ככה.

  2. ג.

    עצוב. לא חיכיתי לג'וב ממך ולא רציתי ממך שום טובה אישית. בסה"כ רציתי, כמו שגילה כתבה, להמשיך להנות מעיר נקייה וממתקנים מתוחזקים בצורה נאותה ובטוחה (ע"ע טיילת הכט). אם היה מדובר באדם שלוקח אחריות, היה אפשר לצפות להתפטרות כבר עכשיו, כדי שהעיר לא תמשיך להתדרדר שנה שלמה נוספת.

  3. שולה

    הכל נכון, אבל העובדה שיהב לא נבחר מעידה על אי שביעות רצון מתפקודו, זה שלאנשים יש זיכרון קצר והעובדה שקליש גרועה ממנו לא צריכה להחזיר את יהב לראשות העיר. מגיע לנו משהו חדש.

  4. רק ועדה קרואה בדחיפות

    יהב כשל בכל םרמטר אפשרי חלק גדול מהבעיה עם קליש שאין לה הכישורים והכח הפוליטי לתקן את כל הנזקים שיהב השאיר והגרעון הענק מקומבינות הג'ובים לחמולות בעירייה בתקופתו.
    חייבים ועדה קרואה

  5. דווידי

    עינתי המחייכת לחזירים צריכה לעוף כבר מחר מהעירייה ולשלם פיצוי לתושבים על ההזנחה .גם יונה יהב עשה פה מלא נזקים.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מעניין אותי כלום רק שיפנו את הזבל בעיר אי
    אפשר ללכת נורמאלי ולעשות ספורט בעיר !!!
    מייד לפנות את האשפה בעיר !!!

  7. חוליארץ

    הדבר הזה שקורא לעצמו "עיתון " , הרי אתם בסך הכל חלק מהקליקה של י.י שרוצה לחזור לאחר שהובס בבחירות הקודמות בבושת פנים . לא אתם ולא "אופוזיציית ההרס" בראשות יו"ר ועד נכשל , לאתצליחו גם הפעם להרוס את מי שמצליחה לנקות את הריקבון שהשארתם בכל פינה.

  8. ירון ב

    הכותבת – גילה הממורמרת – היתה תומכת של עינת ואף ארחה חוג בית בתקווה לקבל ג'וב.
    האכזבה של אותה גילה הביאה אותה לטנף על עינת בכל מקום.
    עינת לא צועדת לבד לעבר הקדנציה השניה. איתה ישנם תומכים רבים!
    היא לא מוקפת בשוטרים 99% מהזמן, אלא רק בארועים נפיצים שהמשטרה מחליטה מה הם ומתי לאבטח אותה.
    תושבי חיפה מספיק חכמים כדי להתעלם מפוסטים רעילים כמו זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר