החומה שקרסה בדרך יד לבנים
החומה שקרסה בדרך יד לבנים

תיקון החומה שקרסה יחכה עד הקיץ

ואיזה מסכנים התושבים: בהודעה ששלחה עיריית חיפה תחת הכותרת "נמשכות העבודות לשיקום הקיר התומך בדרך יד לבנים" נכתב כי העבודות נדחו לחודשי הקיץ "בעצת גורמי המקצוע" והן צפויות להימשך כמה חודשים. בתוך כך, העירייה למעשה גידרה - שוב - את אותו האזור שהיה מגודר עוד לפני הקריסה

פורסם בתאריך: 13.4.23 13:37

בהודעה ששלחה היום (חמישי) עיריית חיפה תחת הכותרת "נמשכות העבודות לשיקום הקיר התומך בדרך יד לבנים" נכתב כי העבודות נדחו לחודשי הקיץ וצפויות להימשך כמה חודשים.

בהודעה נכתב כי "בהמשך לפינוי חלקי הקיר שקרס אתמול בעקבות מזג האוויר הסוער ממשיכה העירייה בביצוע בדיקות קרקע ומדידות הנדרשות להשלמת התכנון המפורט לקראת שיקום הקיר בחלק שניזוק והמשך חיזוק יתר חלקיו. בתוך כך חסמה העירייה נתיב תנועה ומדרכה בצדו האחד של רחוב יד לבנים, ואסרה על החנייה בחלקו התחתון של הקיר באזור שבו עדיין קיימת סכנה. השלמת העבודות שנדחו בעצת גורמי המקצוע לחודשי הקיץ צפויות להימשך מספר חודשים".

בהקשר זה יצוין כי העירייה למעשה גידרה – שוב – את אותו האזור שהיה מגודר עוד לפני הקריסה.

 

 

עוד נכתב בהודעה כי "ראש העיר עינת קליש רותם, שביקרה אתמול במקום ועקבה מקרוב אחר העבודות, הודתה לעובדי מינהל התפעול ומינהל ההנדסה שעקבו מקרוב אחר מצב הקיר וחסמו את הקרבה אליו מבעוד מועד, ובכך מנעו נפגעים ונזק לרכוש".

אלא שנראה שבהודעתה שכחה העירייה לציין כי כבר לפני כחודש היא חסמה את מדרגות הגישה בין המפלס העליון ברחוב למפלס התחתון שבו ממוקמים בניינים מס' 200 ו-202, וכמו כן נחסמו החלק התחתון של המדרגות ומקטע של כביש, בשל סכנה בטיחותית שהתגלתה בחומה הגבוהה שמפרידה בין המפלסים. לטענתם של התושבים, מאז החסימה ועד לקריסה אתמול לא נעשו כל פעולות לתיקונו של המפגע.

בעקבות קריסת החומה ועד לתיקונה ישונו קווי האוטובוס שעוברים בדרך יד לבנים. קווים 17, 18, 19, 19א, 36 ו-36א ייסעו במסלולם הרגיל עד חליסה, משם לגשר פז, לכביש דורי, למרכז זיו ולרחובות חניתה, אבא הלל סילבר, ניסנבאום, וייכנסו לרחוב הגליל להמשך המסלול. קו 20 ייצא מהגרד קניון לפינת הרחובות חניתה ואבא הלל סילבר, ומשם לרחוב הגליל להמשך המסלול. קו 123 ייסע במסלולו עד לקפה ישראל, יעלה בכביש הגיבורים, ובדרך שמחה גולן לרחובות חניתה וטרומפלדור, ומשם להמשך המסלול.

 

קריסת החומה בדרך יד לבנים

קריסת החומה בדרך יד לבנים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. ניהול ליגה ז

    "נחכה קרוב יותר לבחירות בשביל טקס גזירת הסרט בחידוש"
    עירייה מביכה

  2. לאמור את האמת

    לפנות לבג'ץ-תיקון מיידי-להרחיק סכנה-להחזיר איכות חיים. עד הקיץ יהיו בחירות-עירייה חדשה-שוב ידחה התיקון.

  3. עופר "המפנה" חיפה

    רק תכינו באמ'שכם את בתי החולים לאר"נ ותוציאו צווי איזץבור יציאה מהארץ לכל האחראים למחדל שממשמש ובא לקרות תיכף

  4. די עם קליש

    מה יהיה נווה שאנן שכונה נהדרת צריכה שיקום באזורים מסוימים דחוף כרגיל מחכים לאסון אמן שלא

  5. טומנים את הראש בחול

    כל הכסף הולך לאלפי בכירים וגמלאים בעיריית חיפה שמקבלים מאות אלפי שקלים שכר בשנה
    ואז אין תקציבי פיתוח וכל דבר מעבירים ומגלגלים הלאה כמו תפוח אמ לוהט עד האסון
    כמו שיהב לא קנה כבאיות ומנע דיון במצב שירותי הכבאות כמה חודשים לפני אסון השריפה

  6. אייל

    מהציבור החיפאי נמסר:
    תיקון העירייה שקרסה לפני 5 שנים יחכה לקלפי באוקטובר

  7. זיכרון קצר

    אדון טומנים את הראש בחול די עם המנטרה שלך לגבי אלפי בכירים גמלאים-חוזה אישי לסגן מנהל אגף ומעלה מסתיים בשלב כלשהוא הוא לא ממשיך לפנסיה.
    שנית תאשים את ההסתדרות ב1999 שכדי לצ'פר דור א' ייצרו בשבילם דור ב'-מי שלא היה זמני בעבודה או קבוע לפני 1.4-199 הפך לדור ב'
    גם בצבא יש את אותה בעייה
    הבעייה תיפטר שהעובד האחרון של דור א' יפרוש. תוך מספר שנים העירייה תשלם פנסיות לעובדים דור ב' חצי מדור א' ואז ההוצאות על שכר גימלאים תתחלנה לרדת

  8. המועמדת היחידה השאר מועמדים

    חברת המועצה היחידה שעבדה סביב השעון 24-7 מקריסת הקיר היא שרית גולן שטיינברג הכינה תוכנית עבודה בשעה שחברי מועצה אחרים מברברים מסביב לנושא ולא הציעו פתרון מידי לטיפול במפגע המסוכן ומצאה בשיתוף תושבים לחלופות דרך כדי לצמצם את הנזק מבחינה תחבורתית

  9. אזרח

    ומה קורה עם כביש טכני לכיוון קריות מתי יסיימו איתו שוב יש בורות!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר