רחוב צבעוני
רחוב צבעוני

אל תעשו שרירים

והשבוע: רחוב צבעוני

פורסם בתאריך: 11.8.17 23:12

היסטוריה: צבעוני הוא צמח בר ונוי ממשפחת השושניים שהגיע מפרס לאירופה במאה ה־16, שם הוא פוצל לאלפי זנים במשך 300 שנה של תירבות, הכלאה וברירה. לשיאו הגיע הצמח בעת הטוליפמניה – שיגעון הצבעונים – בהולנד בשנים 1638-1634. מיני הצבעונים הנפוצים בארץ הם צבעוני ההרים, צבעוני השרון, צבעוני החרמון, צבעוני המדבר וצבעוני ססגוני.

ווייז: נחנה את הרכב בתחילת רחוב צבעוני בשכונת ורדיה.

האימון: אורכו של רחוב צבעוני הוא 250 מטר. אנו נרוץ שמונה פעמים את הרחוב ואת רחוב ורדיה עד למפגש עם רחוב צבעוני, ובסך הכל ארבעה ק”מ. הדגש באימון יהיה עבודה על ריצה מתגברת בעלייה.

פעמים ראשונה ושנייה: נרוץ בדרגת קושי 4.

פעמים שלישית ורביעית: נרוץ בדרגת קושי 6.

פעמים חמישית-שמינית: נרוץ בדרגת קושי 8.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: שרירים מכווצים אינם ייחודיים למזג אוויר חם, אבל שכיחותם הולכת ועולה ככל שמזג האוויר מתחמם. הסיבה לכך היא ההתייבשות ואובדן המינרלים בתהליך ההזעה. מרגע שהחלו ההתכווצויות יהיה קשה להחזיר לגוף תוך כדי הפעילות את המינרלים ואת הנוזלים שהוא איבד. כדי לעצור את ההחמרה בהתכווצויות יש לעצור, לעמוד במקום, לשתות משקאות איזוטוניים, לקרר את הגוף באמצעות מים, קרח או בגדים רטובים, ולעסות את השרירים המכווצים. אם אתם נחושים להמשיך והשרירים מכווצים במידה כזו שמאפשרת ריצה, המשיכו לרוץ בקצב איטי מאוד תוך כדי שתיית משקאות איזוטוניים וקירור הגוף. בעת הצורך עצרו, עסו את השריר והמשיכו לרוץ לאט. באשר לנעליים, בריצות ארוכות במזג אוויר חם יתרחבו כפות הרגליים במספר אחד או בשני מספרים מגודלן המקורי. אחרי שעה אחת של ריצה בחום לא נרגיש את ההבדל, אבל אם הריצה היא ארוכה יותר והנעל היא גבולית במידתה נתחיל להרגיש את התרחבות הרגל כבר אחרי השעה השנייה של הריצה. את תחרות המרתון במדבר סהרה התחלתי עם נעליים שהיו גדולות עלי בשני מספרים. ביום החמישי לתחרות נאלצתי להוציא את הסוליה הפנימית מתוך הנעל על מנת שאוכל להכניס את כף הרגל פנימה. מדובר רק על ריצות ארוכות שבהן מזג האוויר החם מאיץ את התנפחות כף הרגל. היו מודעים לכך.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר