מחלקת הקורונה במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
מחלקת הקורונה במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

גם בכרמל נפתחה מחלקת קורונה

מחלקה חדשה לטיפול בחולי קורונה שקיבלה את הכינוי "מחלקה ראשונה" נפתחה במרכז הרפואי כרמל. המחלקה היא מנותקת ורחוקה מהבניין המרכזי של בית החולים - במקום שבו שכנה בעבר המחלקה הגריאטרית - ומצוידת בציוד רפואי מתקדם ובתנאי הבידוד המתאימים על פי דרישות משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 15.3.20 12:46

במרכז הרפואי כרמל נפתחה מחלקה חדשה לטיפול בחולי קורונה שקיבלה את הכינוי "מחלקה ראשונה". מכרמל נמסר כי המחלקה היא מנותקת ורחוקה מהבניין המרכזי של בית החולים – במקום שבו שכנה בעבר המחלקה הגריאטרית – ומצוידת בציוד רפואי מתקדם ובתנאי הבידוד המתאימים על פי דרישות משרד הבריאות.

סגנית מנהלת כרמל ד"ר שני ברוש, המשמשת מנהלת מתחם הקורונה החדש, אומרת כי המחלקה תוכל לקלוט עד 28 חולים בכל הגילאים וברמות התחלואה השונות, וכי לרשות המחלקה עומדים אמצעי הנשמה וטיפול נמרץ, שירותי צילום ודימות, בדיקות אולטראסאונד, אפשרות לביצוע חלק מבדיקות הדם במקום ואפשרות לביצוע טיפולי דיאליזה בתוך המתחם.

במחלקה הוקם מערך שליטה לצפייה ולטיפול מרחוק בחולי המחלקה, הכולל מצלמות מעגל סגור' מערכות TYTO של שירותי בריאות כללית לצורך אבחון מרחוק ומדבקות מיוחדות שמנטרות את מדדי החולים מרחוק, וזאת כדי לצמצם את המגע בין החולים לצוות המטפל. למחלקה מערכות מיזוג אוויר ומשטר אוויר נפרדות כדי למנוע מעבר זיהומים דרך האוויר.

את הצוותים הרפואיים מובילה ד"ר ברוש ביחד עם צוות יחידת הזיהומים של כרמל בניהולו של ד"ר גבי ובר ועם מנהל הסיעוד של המחלקה אחמד חמוד. בית החולים פתח עמוד מידע ייעודי לצוות בפורטל של כרמל שמתעדכן אונליין 24/7, ובאמצעותו יכול הצוות להתעדכן בכל רגע נתון בכל הידע הדרוש ובעדכוני משרד הבריאות.

 

חדר הבקרה לשליטה מרחוק במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

חדר הבקרה לשליטה מרחוק במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

 

 

נוסף על כך, מהנהלת כרמל נמסר כי "חל איסור על הגעתם של מבקרים לבית החולים. מטופלים הזקוקים לליווי, ובעיקר קשישים וילדים, זכאים לליווי של אדם אחד בלבד. בכל מקרה יש לצמצם את השהיה בבית החולים למינימום ההכרחי".

באיגרת לעובדים כתב מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג: "כולנו עוקבים בדריכות אחר התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל. בית החולים  נערך לעלייה משמעותית במספר החולים המאושפזים בישראל, ולשם כך פתחנו מחלקת אשפוז ייעודית לחולים בנגיף הקורונה. המחלקה נפתחה בבניין הישן, במקומה של המחלקה הגריאטרית. מתחם זה הוא המתאים ביותר לעמוד בדרישות משרד הבריאות להפעלת המחלקה. הנהלת בית החולים וצוות שעת חירום מעודכנים כל העת באופן שוטף על ידי משרד הבריאות והנהלת הכללית, ואנו גם עוקבים ומפיקים לקחים מההיערכות של בתי החולים אחרים שכבר אשפזו חולי קורונה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר