אוטובוס שעוצר בתחנה ברחוב גאולה חוסם את נתיב הנסיעה
אוטובוס שעוצר בתחנה ברחוב גאולה חוסם את נתיב הנסיעה

למה ביטלה העירייה את המפרצון לאוטובוסים ברחוב גאולה?

שיפוצים ברחוב הם בדרך כלל סימן טוב. כך חשבו גם דיירי רחוב גאולה 10 בהדר עד שהם גילו שעיריית חיפה ביטלה את המפרצון של תחנת האוטובוס הסמוכה. וכך, לאורך כל שעות היום, האוטובוסים גורמים לפקקים, הנהגים מאחוריהם צופרים בעצבנות, והדיירים סובלים מרעש מחריש אוזניים

פורסם בתאריך: 15.1.24 07:55

הדיירים ברחוב גאולה 10 בהדר התעוררו בשבוע שעבר בגלל רעש עבודות ברחוב. בתחילה הם שמחו מאוד – שיפוצים והתחדשות, על אף אי הנוחות, זה תמיד טוב – עד שהתברר להם שעיריית חיפה ביטלה את המפרצון של תחנת האוטובוס הסמוכה, ונהגי האוטובוסים, שלא באשמתם, גורמים לפקקי תנועה, שגורמים לצפירות של נהגים עצבניים, שגורמים לדיירים לרעש מחריש אוזניים לאורך כל שעות היום.

אחד מהם הוא ראובן מ' שאומר: "השכנים שלי התרעמו על העירייה – סליחה, הם אפילו לא התרעמו – הם פשוט אומרים שזה חלם. טיפשי לחסל את המפרצון שהיה מיועד לכך שאוטובוסים לא יפריעו לתנועה. עכשיו, אחרי שהעירייה יישרה את המפרצון, כל אוטובוס שעוצר בתחנה חוסם את נתיב הנסיעה היחיד. בצד שלנו יש רק נתיב אחד, מעבר לכביש יש שני נתיבים, וכך נגרמים פה עומסי תנועה ופקקים. תחשבי על האוטובוסים האלה שמעלים נוסעים לירושלים ולבני ברק. עולים בתחנה הזו הרבה אנשים עם מזוודות, לוקח להם המון זמן לאחסן אותן, ובינתיים מאחור משתרך פקק אינסופי. לפני כן זה לא קרה".

 

 

התלוננת לעירייה?

"כן, התקשרתי ל-106. חבל, אולי אפשר לעשות עם זה משהו. זה ממש טרי, אפילו עוד לא ריבדו את המדרכה. כנראה הפסיקו את העבודות בגלל הגשמים. ביקשתי לקבל תשובה ולהבין מה ההיגיון מאחורי זה, אבל אולי להם עדיף פקקים".

מה ענו לך?

"שהם לא יודעים למה. אולי צריך לדבר עם מישהו שכן יודע, אני לא הצלחתי. דיברתי עם כמה מחלקות בעירייה, ונעניתי שהם לא יודעים מה הסיבה. במוקד ביקשו לכתוב לתלונות הציבור, ואחד מהשכנים שלח מייל לבקשתם. הוא עדיין לא קיבל תשובה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה. אולי היא תקועה בפקק.

 

תחנת האוטובוס ברחוב גאולה 10

תחנת האוטובוס ברחוב גאולה 10

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ישראל

    הטענה שלו נכונה, אבל יש סיבה למה שנעשה.
    עד היום המדרכה בתחנה הייתה מאוד צרה, והאנשים שישבו או עמדו בתחנה חסמו את המדרכה וגרמו לעוברי האורח לרדת לכביש, מה שהיה גם מסוכן וגם לא נוח.
    בסופו של דבר טיפלו בבעיה אחת אבל יצרו אחרת.
    מה התשובה הנכונה פה? אין לי מושג…

  2. תושבת גאולה

    מהלך מתבקש והכרחי. המדרכה שם הייתה צרה מאד, ונכים ואמהות עם עגלות נאלצו לרדת לכביש ולהסתכן. כעת המדרכה הורחבה ואפשר לעבור שם בבטחה. שנים שאנחנו מבקשים ליצור שם מדרכה חדשה וסוף סוף זה קורה. מן הראוי שהכתבת הייתה מביא גם את הצד השני, המרוצה.

  3. לאמור את האמת

    המפרצון גרם למדרכה צרה שהקשתה על מעבר נשים ועגלות וגם חיכוך עם אברכים. מפרצון מחוייב המציאות ולכן יש לחפש מקום אחר המתאים לתחנה עם מפרצון, אם קיים באיזור הזה.

  4. אבי

    אין לחפש הגיון בפעולות מח' הדרכים בעיריה. לפני כחצי שנה שיפצו וריבדו את רחוב ביתר בעבודה שלומיאלית שבה תעלות הניקוז שקועות בתוך הכביש וגורמות לטלטלה למכוניות. פניות לעיריה לתקן את המפגעים לא נענו ולא זכו לתגובה.

  5. כואב לכם שאתם לא חונים ומפריעים לאוטובוס להוריד ולעלות נוסעים בתחנה

    התחנות החדשות בארץ הם ללא מפרצון בתוך תחומי העיר מאפשרת נגישות נוחה לנכים עגלות תינוקות וזקנים ,בטיחותית יותר ומקצרת את משך השהייה העלייה והירידה בתחנה , ועם עדיפות למשתמשי התחבורה הציבורית (כיום אין מכירת כרטיסים אצל הנהג ולכן העיכוב קטן מאוד) (אסור לצפור רק לשם מניעת סכנה)

  6. לא להתפלא על כלום

    מטרת העל של עיריית חיפה זה לגרום סבל ונזק לתושבים היהודים בחיפה
    זה כבר ברור לכולנו נכון?

  7. טוב מאוד

    טוב מאוד. צריך להמשיך לבטל מפרצים בתחנות אוטובוס.
    כשיש מפרץ האוטובוס לא יכול להיכנס אליו כי הוא מלא ברכבים חונים. כל אחד עומד שם כמובן "רק לרגע". הנוסעים צריכים לפלס דרך בין מכוניות חונות כדי לעלות לאוטובוס. על נוסעים מתקשים בהליכה או בכסאות גלגלים אין בכלל על מה לדבר. ואם האוטובוס כבר מצליח להיכנס למפרץ הוא לא מצליח לצאת ממנו, כי זה לא לכבודם של נהגי הרכב הפרטי לתת לאוטובוס להשתלב.
    אז עכשיו האוטובוס יעצור על נתיב הנסיעה ונהגי הרכב הפרטי יחכו בסבלנות מאחוריו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר