אום כולתום. המנצח סאמר בשארה: "אנחנו משחזרים בדיוק את האופי ואת צורת הנגינה שהיתה פעם" (צילום: AP)
אום כולתום. המנצח סאמר בשארה: "אנחנו משחזרים בדיוק את האופי ואת צורת הנגינה שהיתה פעם" (צילום: AP)

אום כולת'ום מגיעה לאולם קריגר

המנצח סאמר בשארה ארגן ערב משיריה של מלכת הזמר הערבי בעיבודים חדשים. את הלהיט ההיסטרי שלה "אינתא עומרי" לא תזכו לשמוע

פורסם בתאריך: 6.12.17 19:55

ערב משירי הזמרת אום כולת'ום יתקיים באולם קריגר במוצאי השבת הבאה, 16 בדצמבר, בשעה 20:00. אום כולת'ום היתה מלכת הזמר הערבי, ומאז מותה בשנת 1975 עדיין לא קמה לה יורשת. מיליונים ברחבי העולם הערבי נצמדו למקלטי הרדיו כדי להאזין לשירתה, והיו מי שראו בה כמי שהעצימה את הלאומיות הפאן ערבית בכלל ואת הלאומיות המצרית בפרט. המנצח סאמר בשארה ביקש לחזור לימי כוכבותה של אום כולת'ום, וחיבר את להקת סיראג' אשר מונה 20 זמרים ובהם וורוד ג'ובראן, לואייס רוג'י ואנואר אבו זידאן עם להקה של 17 נגנים לערב אחד שבו יושמעו להיטיה הגדולים של הזמרת כמו "אל-אטלאל", “רני לי שוואי שוואי" ו"חולום". את הלהיט ההיסטרי “אינתא עומרי" דווקא לא תשמעו שם.

בשארה, מה צפוי לנו?

"נבצע עיבודים חדשים שילהיבו את הקהל. אנחנו משחזרים בדיוק את האופי ואת צורת הנגינה שהיתה פעם ואפילו את אותו סדר הישיבה. לא נכנסנו לשירים הפופולריים שכולם מנגנים ושרים. בחרתי ז'אנר אחר".

 

 

אבל למה "אינתא עומרי" לא יושמע?

"הכנסתי משהו אחר שעבד אל-ווהאב כתב לה, שיר מיוחד יותר – 'אע'דאן אלקאק'. את 'אינתא עומרי' אפשר לשמוע בהרבה מקומות, אבל אנחנו ניסינו לעשות משהו שמעצים את הדמות המוזיקלית הענקית של אום כולת'ום ולא רק את שירי האהבה הקלאסיים שלה".

הערב מיועד גם למגזר היהודי?

"הוא מיועד לכל בן אדם שאוהב את אום כולת'ום. תתפלא, יש יהודים שמכירים את השירים שלה יותר מאיתנו, הערבים. הם שרים מילה מילה ומבינים כל מילה. המופע הזה מיועד לאנשים כאלה – אנשים שאוהבים מוזיקה אמיתית ולא מה שהקהל הרב ביקש".

 

ערב שירי אום כולת'ום. גם ליהודים

ערב שירי אום כולת'ום. גם ליהודים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר