קוקטייל תפוח בדבש של טאקי
קוקטייל תפוח בדבש של טאקי

בראש השנה בראש השנה

פורסם בתאריך: 9.9.18 13:21

השבוע, לרגל ראש השנה, ביקשתי מידידנו הנאמן והמיקסולוג הדגול אנדרי טאקי פרנקל, איש בר היין והקוקטיילים בטארד, לפנק אותנו בקוקטייל לכבוד החג שגם יכלול את המרכיבים המתבקשים – תפוח ודבש – וגם יהיה אפשר להכין אותו בקלות (יחסית) בבית.
פרנקל רקח משקה אלגנטי וטעים, נטול אנגוסטורות אקזוטיות וליקרים נדירים של ליצ’י. כל מה שצריך זה שיהיו בבית בקבוק וודקה (באיזה בית אין? זה הבקבוק שליד התמ”ל, לא?) ובקבוק ג’ק דניאלס דבש (שזה לכל היותר דורש הליכה לפיצוצייה, ובכל מקרה כדאי להחזיק בבר הביתי).

כמה מילים על ג’ק דניאלס דבש: בגלל שיעור האלכוהול הנמוך יותר מהג’ק הרגיל – 35 אחוז – נהוג לשייך אותו לאגף הליקרים, ואכן, אחיו הקדמון דרמבואי, שבו מעורבבים דבש וויסקי סקוטי, הוא ליקר לכל דבר. אבל ג’ק דניאלס דבש נשאר יותר בצד של הבורבון. הוא אמנם לא משקה מחוספס וקשוח מהסוג שלוגמים מאחורי תחנת הדלק במערב התיכון, אבל גם לא המשקה האידיאלי לשונאי אלכוהול שרוצים משהו מתוק עם דובדבן. ג’ק דבש משווק מאז שנת 2011, ונראה שהוא התאקלם יפה. בהתחשב בעובדה שלבורבון יש בדרך כלל מתיקות טבעית קלה, הדבש מוסיף כאן עוד שכבה של מתיקות והוא נוכח היטב בטעם, אבל הוא לא לבד שם – הוויסקי נותן גם הוא את טעמיו, עם האגוזיות האופיינית והקיק האלכוהולי המתבקש. ונוסף על כל זה, הוא מצוין לקוקטיילים.

 

 

קוקטייל תפוח בדבש של טאקי

המרכיבים:
50 מ”ל וודקה (אפשר בטעם תפוח)
30 מ”ל ג’ק דניאלס דבש (אפשר דרמבואי אם אין)
30 מ”ל מיץ תפוחים
30 מ”ל מיץ לימון טרי
חצי כפית דבש
אגוז מוסקט
קינמון
תפוח יפה

אופן ההכנה:
ממלאים שייקר בקרח ומוסיפים את כל החומרים, מלבד הקינמון, המוסקט והתפוח. משקשקים חזק ומסננים סינון כפול לתוך כוס מרטיני מצוננת. מגרדים מעל מעט קינמון ומוסקט. “לא חסר תפוחים יפים”, אומר טאקי, “אז מומלץ לבחור את זה שצועק הכי חזק ‘תאכלו אותי, אני כל כך טעים’, ולקשט את הכוס בשלושה סלייסים ממנו”.

* ועוד טיפ אקספרס של טאקי: מחיר הרימונים עלה לקראת ראש השנה, אז מומלץ לחכות עד שהטירוף ייגמר ואז לקנות המון רימונים בזול ולהכין גרנדין. פשוט סוחטים את הרימונים במסחטת הדרים, מערבבים את המיץ עם סוכר ביחס של 1:1 ומבשלים את זה בעדינות. “לא להרתיח”, אומר פרנקל, “כי זה משנה את הטעם”. אפשר לזרוק מקל קינמון פנימה – זה לא גרנדין קלאסי אבל זה יוצא נפלא. כשהסירופ מוכן אפשר להקפיא אותו בתבנית קרח ולכסות בניילון נצמד, וכך ליהנות מגרנדין לקוקטיילים ולקינוחים כל השנה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר